Na lang twijfelen besloten om van V70 (2.0 D Momentum met RTI - MY 09) over te stappen naar XC 70 - D4 Geartronic. Nog wat aan het onderhandelen met garage over opties, maar vermits ik het plan heb in 2015 over te gaan naar hopelijk het nieuwe model (op platform van XC90) ga ik renting aan bij Volvo voor 2 jaar. Nu nog koper vinden voor mijn V70 (met slechts 52.000 km) maar dat zal wel geen probleem zijn, zoniet neemt garage wel over die alvast een mooi voorstel heeft gedaan.
Ga voor de Summum versie in Twilight Bronze (+ Premium Sound & Cross Avenue inleg) met Family pack, maar twijfel nog over al dan niet Xenium pack waarbij ik vooral vrees dat schuifdak windruis zal/kan veroorzaken. Wat denken jullie?
Weet niet of dit het exacte sub-forum is maar heb van aantal Volvo garages korting gekregen tussen 11 & 13% dus vraag of jullie eventueel weten of dit een normale korting is? Of kennen jullie nog garages in het Antwerpse waar meer korting gegeven wordt?
van V70 naar XC70
- den toerist
- 5th Gear member
Bij een gesloten schuifdak, hoor je niks. Zoals een V70 zonder schuifdak.
Met schuifdak open heb je er geen last van rijwind geluiden tot rond de 70 km/u. Een normaal gesprek voeren is geen probleem. Daarboven is het nog vrij goed doenbaar tot zo'n 90 km/u ( de rijwind geluiden). Een normaal gesprek is al wat moeilijker. Vanaf een snelheid boven de 90 km/u sluit ik het schuifdak.
Ik zou zo direkt terug een schuifdak nemen op mijn volgende wagen. Het interieur lijkt meer op te geven. En de kinderen zijn er dol op!
Ik had te laat gezien dat er zo'n Xenium pakket beschikbaar was. Dus heb ik het schuifdak gewoon er bijbesteld. (impuls aankoop)
Heb eer nog geen seconde spijt van gehad. Familypack is heel handig.
Met schuifdak open heb je er geen last van rijwind geluiden tot rond de 70 km/u. Een normaal gesprek voeren is geen probleem. Daarboven is het nog vrij goed doenbaar tot zo'n 90 km/u ( de rijwind geluiden). Een normaal gesprek is al wat moeilijker. Vanaf een snelheid boven de 90 km/u sluit ik het schuifdak.
Ik zou zo direkt terug een schuifdak nemen op mijn volgende wagen. Het interieur lijkt meer op te geven. En de kinderen zijn er dol op!

Ik had te laat gezien dat er zo'n Xenium pakket beschikbaar was. Dus heb ik het schuifdak gewoon er bijbesteld. (impuls aankoop)

Heb eer nog geen seconde spijt van gehad. Familypack is heel handig.
-
- 1st Gear member
Zonder saloncondities ligt korting rond 7 à 8 procent dus hopelijk is hier nog een marge. Ik zal volgende week dus best nog eens gaan onderhandelen met een aantal garages. Ach ja, getinte ruiten achteraan voor de kids lijkt mij ook handig. Qua velgen zou ik 18 inch Zephyrus nemen of heb ik meer rijcomfort met 17 inch?
V70 MY 2010
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
-
- 5th Gear member
De 18" zijn veel fraaier maar ook 'stoteriger'. Het schuifdak maakt ook in gesloten toestand meer rijwindgeluid, ook de toch al niet overdadige hoofdruimte (bij de huidige V/XC70 staan de voorstoelen relatief hoog) neemt verder af.
- Frederick
- 4th Gear member
Ik zou beslist voor 18" kiezen. Veel mooier en stuurt erg strak, maar ik heb geen last van stuiterig gedrag. Ik zit te wachten tot de zomerwielen er weer onder mogen... 

Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
-
- 1st Gear member
Rijwindgeluid is dan toch degelijk een issue? Heb dit ook al gelezen op andere Volvo fora, waarbij men zelfs beweerde dat nadien ingebouwd schuifdak door externe partij kwalitatief beter zou zijn en dus minder ruis/andere problemen zou geven. Ik zal dit dan maar van mijn optielijst schrappen.Thom schreef:De 18" zijn veel fraaier maar ook 'stoteriger'. Het schuifdak maakt ook in gesloten toestand meer rijwindgeluid, ook de toch al niet overdadige hoofdruimte (bij de huidige V/XC70 staan de voorstoelen relatief hoog) neemt verder af.
-
- 5th Gear member
Verstandig besluit, ik vind het een achterhaald onding, hij zit ook te ver naar achteren waardoor de licht/ventilatiefunctie ook bepaald niet indrukwekkend is.
De 18" zijn idd veel fraaier, maar de XC70 is een zeer soepel (op het weke af) geveerde wagen, dat komt beter tot zn recht met minder platte banden. Maar, smaken verschillen daarin uiteraard.
De 18" zijn idd veel fraaier, maar de XC70 is een zeer soepel (op het weke af) geveerde wagen, dat komt beter tot zn recht met minder platte banden. Maar, smaken verschillen daarin uiteraard.
-
- 1st Gear member
18'' zijn met 235/50 R 18 banden en 17'' (wat optie zonder kost is voor Summum) is met 235/55 R 17 banden. Gaat dit echt zo'n verschil geven qua rijcomfort/gevoel?? Heb nu 16'' op V70 staan dus heb geen ervaring met grotere banden, dus sta daar eigenlijk niet bij stil (als leek).Thom schreef:Verstandig besluit, ik vind het een achterhaald onding, hij zit ook te ver naar achteren waardoor de licht/ventilatiefunctie ook bepaald niet indrukwekkend is.
- den toerist
- 5th Gear member
Maak eens een proefrit met een V70/xc70 met schuifdak. En je weet het direkt.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb ook geen schuifdak genomen na een proefrit. Ik vond het erg hinderlijk, zelfs met de radio aan. (niet iedereen hier was het toen met me eens, maar de airco geeft echt genoeg frisse lucht.
Mooie auto, succes met wachten!
Mooie auto, succes met wachten!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
-
- 1st Gear member
Enkele jaren geleden reed ik met een Ford Galaxy met glazen dak en toen beviel de lichtinval & extra licht in de wagen mij ten zeerste, vandaar mijn idee om voor schuifdak te gaan. Premium Sound staat ook op het lijstje, maar heb je echt wat aan die niveauregeling?
V70 MY 2010
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
XC70 MY 2014
XC90 MY 2016
-
- 5th Gear member
Ja, wanneer u met (meerdere) passagiers achteraan (ik probeer even vlaams
) en/of forse bagage reist, dan blijft de achterzijde recht. Maar met name wanneer u zaken gaat trekken met de wagen is het een zeer plezierige optie!
Ik ben net terug van een skivakantie waar ik vele XC's heb zien rijden, bepaald geen basisuitvoeringen (vrijwel allemaal D5 of T6 AWD's), met peperduur materiaal op het dak die door de kont hingen. Ik vind dat maar een raar gezicht bij zo een wagen :? . Het is ook hét nadeel van de optie Four C, deze behelst géén niveauregeling.

Ik ben net terug van een skivakantie waar ik vele XC's heb zien rijden, bepaald geen basisuitvoeringen (vrijwel allemaal D5 of T6 AWD's), met peperduur materiaal op het dak die door de kont hingen. Ik vind dat maar een raar gezicht bij zo een wagen :? . Het is ook hét nadeel van de optie Four C, deze behelst géén niveauregeling.
- Bakboord1
- 4th Gear member
Aan nivomats heb je wel iets ja.
Mijn auto zakt met volle vakantiebepakking zo'n 5cm door en na 150m staat ie weer recht zoals het hoort.
Zo'n mooie XC70 die op z'n poep (kont in NL) hangt is idd geen gezicht.
Geen idee wat het kost maar ik vraag me af wat ik ervoor zou betalen. Zat bij mij in een pakket waardoor je het op een V70n vaak ziet. Bij de nieuwe wordt het blijkbaar bijna nooit meebesteld.
Mijn auto zakt met volle vakantiebepakking zo'n 5cm door en na 150m staat ie weer recht zoals het hoort.
Zo'n mooie XC70 die op z'n poep (kont in NL) hangt is idd geen gezicht.
Geen idee wat het kost maar ik vraag me af wat ik ervoor zou betalen. Zat bij mij in een pakket waardoor je het op een V70n vaak ziet. Bij de nieuwe wordt het blijkbaar bijna nooit meebesteld.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Jers3n
- 5th Gear member
Het was op de vorige XC70 inderdaad standaard (op de V70 XC niet!) vanaf 2003, dus na de naamsverandering van V70 XC naar XC70.Thom schreef:Kost tegenwoordig 600€, is losse optie buiten pakketten. Op de vorige XC70 was het veelal standaard in mijn herinnering.
Helaas vind men het idd veelal niet de moeite waard, maar dat ligt ook aan de verkoper denk ik.
Mochten wij ooit voor nieuw model Volvo (XC70) gaan zullen we hier zeker naar zoeken.
En het ligt m.i. niet alleen aan de verkoper, omdat het niet meer na te plaatsen is speelt m.i. bij een substantieel deel ook het bijtellingsverhaal en onderwaardering van de koper mee.
Mbt het schuifdak is het overigens mijn ervaring dat het per V70/XC70 (welliswaar het vorige model) verschilt hoeveel windgeruis er hoorbaar is. Zo viel het mij juist op dat na een testrit in een V70 met hoorbaar schuifdak, het schuifdak in onze huidige XC70 (ook testrit voor aanschaf) juist zo goed als niet hoorbaar is. Maar met een nieuwe auto kun je dat weer niet specifek uitproberen, wellicht wel met verschillende demo's. Afstelling van het schuifdak maakt hierbij overigens zeker uit, weet ik inmiddels ook.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Pritchard
- 5th Gear member
Ik rij nu 2 jaar met een V70 met schuifdak en heb nog nooit gedacht dat ik geruis hoorde als het dicht is. Zou nooit meer een auto willen zonder 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- den toerist
- 5th Gear member
Ik rij nu sinds 1,8 jaar met een V70 met schuifdak, maar bij gesloten stand heb ik nog niets gehoord van windgeruis. Heb er zelf op de snelweg speciaal op gelet afgelopen woensdag. Ik zou het zelfs niet meer willen missen.
Dat niveaumat systeem zou ik enkel maar nemen als je geregeld een zware aanhanger zou trekken of er met een caravan op uit zou trekken.
Voor die paar X per jaar dat je op reis gaat zou het maar zonde van het geld zijn. Temeer je hem toch na ongeveer 2 jaar zou weg doen.
Dat niveaumat systeem zou ik enkel maar nemen als je geregeld een zware aanhanger zou trekken of er met een caravan op uit zou trekken.
Voor die paar X per jaar dat je op reis gaat zou het maar zonde van het geld zijn. Temeer je hem toch na ongeveer 2 jaar zou weg doen.