navigatie/parkeersensoren werken niet meer

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
ruudbrinks
Starter

Goedemiddag allen,

Mijn naam is Ruud Brinks en ik ben nieuw op dit formum. Ik rijd al jaren in een V70 en hoop dat nog jaren te kunnen doen. Ik had me eigenlijk al veel eerder moeten inschrijven bij dit forum, maar toen knutselde ik zelf nog niet aan de auto en nu wel, ben er alleen geen ster in! :twisted:

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Macrom m-dvd5542-r multimediaspeler/navigatie (dubbeldin) ingebouwd in mijn V70 D5 uit 2006. Ik had een standaard radio HU650 en heb deze dus vervangen. Nu is het echter zo dat mijn parkeersensoren achter het niet meer doen sinds het aansluiten van de nieuwe radio. Naar contact te hebben gehad met de volvo dealer die mij vertelde een paar honderd euro kwijt te zijn voor een AEM module, ben ik toch gaan zoeken op internet. Helaas zijn er weinig mensen die een macrom m-dvd5542-r hebben ingebouwd. Althans ik heb er niet een kunnen vinden. Ik wil graag dat mijn parkeersensoren het weer doen en vraag mij af of er een andere mogelijkheid bestaat die wellicht minder kosten met zich meebrengt dan een nieuwe AEM module. Alle antwoorden zijn welkom. Indien dit al eerder in een TOPIC is besproken, mijn excuses, ik kon het niet vinden.

vr. gr. Ruud Brinks
MarcoHollaar
3rd Gear member

Hallo Ruud,

Ik ben bang van niet. Volgens mij zit er een koppeling tussen het geluid van de sensoren met de radio.
Deze wordt niet overgenomen door je nieuwe radio.
Ofwel oude radio terugplaatsen, ofwel AEM inbouwen die deze functie overneemt en doorspeelt aan je radio.
Of een heel goedkoop PDC-setje aanschaffen en de ontvanger daarvan in je auto zetten, maar dat zou ik niet doen.
Toyota Corolla (3x)
Toyota Carina II (2x)
Nissan Primera (4x)
Opel Astra 2.0 DTL (2000)(1x)
Mazda 6 2.3SVT (2003) (1x)
Nissan X-trail (2006) (1x)
Nissan Qashqai (2007) (1x)
Volvo V70N 2.4 (170pk) Ocean Race (2002)
Volvo XC90 2.9 t6 (272pk) Summum GT-4 (2005)
Volvo V70 2.0 D4 (163pk) R-Edition (2013)
ruudbrinks
Starter

Dank voor je reactie.. dan maar is kunnen kijken of we zo een AEM module goedkoop ergens kunnen krijgen...:(

gr. Ruud
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”