Onze Volvo 460 uit 95 is soms met geen mogelijkheid in zn achteruit te krijgen,de andere versnellingen werken wel.
Als de auto een poos stil staat,dan druk je hem soms zo in de achteruit.
Het lijkt dus als of iets blijft hangen of vastzit.
Iemand enig idee wat het kan zijn ????
Onze Volvo dealer heeft onlangs een schakelbusje vervangen,maar dat was het dus niet.
460 niet in achteruit te krijgen
- Pjotr_DJ
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 15.05.2006 - 14:23
- Locatie: Nieuw-Vennep
Ik heb dit probleem ook af en toe,
het beste is om vooral niet door te drukken maar de auto 10 sec op te laten warmen, daarna met een klein beetje gas hem in zn achteruit te zetten. Dit is bij mij altijd voldoende geweest.
Daarbij zou ik graag een een exploded view oid van een volvo 400 versnellingsbak willen zien, mijn technische kennis van de auto is nog heel beperkt wat dat betreft. :oops:
het beste is om vooral niet door te drukken maar de auto 10 sec op te laten warmen, daarna met een klein beetje gas hem in zn achteruit te zetten. Dit is bij mij altijd voldoende geweest.
Daarbij zou ik graag een een exploded view oid van een volvo 400 versnellingsbak willen zien, mijn technische kennis van de auto is nog heel beperkt wat dat betreft. :oops:
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Oberbrenging van pook smeren doet heel vaak wonderen
WD40 gebruiken bv
Wim
WD40 gebruiken bv
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Soms rolt die van mij nog iets vooruit, en dan kraakt dat zo
schijnt niet goed te zijn.

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Dit probleem heb je volgens mij bij de hele 400 serie. Komt geloof ik omdat de achteruit niet gesynchroniseerd is. (correct me if i'm wrong). Toyota's hebben het ook vaak. Een volkswagen daarentegen schakelt boterzacht in de achteruit.
Even met gevoel heel voorzichtig de achteruit inleggen. Wil het niet; koppeling op laten komen en weer intrappen. Bij mij is het dan bijna altijd goed.
Even met gevoel heel voorzichtig de achteruit inleggen. Wil het niet; koppeling op laten komen en weer intrappen. Bij mij is het dan bijna altijd goed.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- STS-135
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
- Locatie: Nijkerk
Ik had dit probleem ook, eerst kreeg ik hem soms niet in de achteruit en dit ging van kwaad tot erger.
Afgelopen winter auto dus op de brug gezet en van alles geprobeerd,,
Uiteindelijk de veer die recht onder je schakelpook zit(onderkant auto) er voor de grap eens uitgehaald en toen ging ie dus probleemloos in zijn achteruit.
Zo gelaten en nu,meer dan een half jaar later rij ik nog steeds zonder problemen rond.
Ik heb ook niet meer speling dan normaal of dat ie er spontaan uitschiet zoals ik verwachtte..
Greetz
Afgelopen winter auto dus op de brug gezet en van alles geprobeerd,,
Uiteindelijk de veer die recht onder je schakelpook zit(onderkant auto) er voor de grap eens uitgehaald en toen ging ie dus probleemloos in zijn achteruit.
Zo gelaten en nu,meer dan een half jaar later rij ik nog steeds zonder problemen rond.
Ik heb ook niet meer speling dan normaal of dat ie er spontaan uitschiet zoals ik verwachtte..
Greetz
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
- JRS2K3
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14.09.2006 - 15:52
- Locatie: Wolvega
Ik had hier ook last van. Vooral als de auto koud was. Mijn garage heeft de schakelstangen opnieuwe afgesteld en toen ging hij weer prima in de achteruit. Compleet vervangen van de schakelstangen zal hij ook een stuk soepeler en strakker schakelen.
Volvo V70R 2004 Titanium Grey / RVS maatwerk FDF Uitlaat / FMIC Aluminium Intercooler
- Henri144
- 3rd Gear member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 23.06.2006 - 16:44
- Locatie: Grunn!
En zo is dubbelklutsen dus ook weer handig..... Overigens denk ik idd dat het te maken heeft met de synchronisatie van de versnelling, mijn 144 heeft er zo nu en dan ook last van (maar dan in z'n 1) en daarvan weet ik dat het synchronisatiesysteem van de bak z'n beste tijd gehad heeft.....Wil het niet; koppeling op laten komen en weer intrappen. Bij mij is het dan bijna altijd goed.
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....
:headbang:
V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967
The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'
The Big Lebowski Quote Generator
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
hier ook, heb het opgegeven. wilde de olie gaan verversen. maarja die is gewoon nog op peil. Dus laat dat ook maar gewoon achterwegen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)