hallo allemaal.
na maanden problemen met mijn v40 zit ik er over te denken om over te stappen naar een v70/850.
waar moet ik op letten??
de auto die ik ga kopen gaat een g3 versie worden.
ik wil een zelfsteller kopen maar dat zijn alle 2.5 blokken tot 2000 geloof ik.
wat zijn de zwakke plekken van deze type's?
en wat zijn de grote verschillen behalve optische tussen de 850 en de v70? (ik zag iig dat een 850 wat lichter is)
wat kan ik verwachten qua verbruik, (is 1 op 9 haalbaar?) is er nog verschil in verbruik tussen een automaat en een hankbak?
ben al 6 jaar volvo rijder maar tot mijn v40 miskoopt altijd 140 serie gereden. nu aangezien ik een maand geleden papa ben geworden en windsurf hobby de ruimte van een volledige stationcar meer dan nodig!
ik zie jullie reacties graag tegemoet!
grtz,
joost
aankooptips v70 / 850 g3
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
Beste Joost,
Een V70 is natuurlijk een stuk moderner.
Ik zou de airco in de gaten houden.
voor de rest zijn het stevige auto's met hele sterke blokken
1:9 is op LPG een beetje scherp ,maar als je voorzichtig rijdt moet het kunnen
maar schrik niet van 1:7,5 ook.
Maar met een euro verschil per liter is het niet zo heel erg natuurlijk.
ik zou voor de automaat gaan , maar dat is persoonlijk.
Een V70 is natuurlijk een stuk moderner.
Ik zou de airco in de gaten houden.
voor de rest zijn het stevige auto's met hele sterke blokken
1:9 is op LPG een beetje scherp ,maar als je voorzichtig rijdt moet het kunnen
maar schrik niet van 1:7,5 ook.
Maar met een euro verschil per liter is het niet zo heel erg natuurlijk.
ik zou voor de automaat gaan , maar dat is persoonlijk.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Hey Jan,
dank voor je feedback!
is er veel verschil in verbruik tussen de 10 en 20 kleppers?
hoef niet zoveel vermoegen... 140 pk is voor mij voldoende.
en de 2.0 uitvoeringen? of hebben die niet genoeg pit voor het gewicht van de auto?
dank voor je feedback!
is er veel verschil in verbruik tussen de 10 en 20 kleppers?
hoef niet zoveel vermoegen... 140 pk is voor mij voldoende.
en de 2.0 uitvoeringen? of hebben die niet genoeg pit voor het gewicht van de auto?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Verbruiksverschil tussen een 10V en een 20V is nihil. Een automaat verbruikt wel echt meer, maar is wel fijn.
Een 2.0 zou ik persoonlijk niet hoeven. Het kan wel, maar een 2.5 140/170 is echt fijner.
Een 2.0 zou ik persoonlijk niet hoeven. Het kan wel, maar een 2.5 140/170 is echt fijner.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24695
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Wel eens met de 2.0 gereden of zijn het je verwachtingen?HSRN850 schreef:Verbruiksverschil tussen een 10V en een 20V is nihil. Een automaat verbruikt wel echt meer, maar is wel fijn.
Een 2.0 zou ik persoonlijk niet hoeven. Het kan wel, maar een 2.5 140/170 is echt fijner.
Verschil in vermogen tussen 140 en 170 pk is te merken maar beide meer dan voldoende. De 2.0 is een prima maar zwaar ondergewaardeerde metgezel. Heb er bij 7 jaar en 130.000 km mee gereden zonder problemen. Auto trok goed, ook bepakt bij 140/uur en airco aan. Ja soms moet je even terugschakelen. Die vijfpitter is soepel zat, meerdere keren de Alpen door geweest, Duitse autobahnen verslonden en met een trailer met een A-Ford erop achter de auto van Maastricht naar de Randstad gereden. Dus ik durf als ervaringsdeskundige best te beweren dat er niets mis mee is. Gas erin haalt wel net wat vermogen weg al waren de 2.0's wel een van de eersten die op G3 konden. De combi 2.0 met automaat zou ik niet aanbevelen, das te veel van het goede.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
ik ben heel lang geleden een keertje met iemand met een 2.0 meegereden , in de veronderstelling dat hij niet vooruit zou komen , maar het reed helemaal niet verkeerd.Walter schreef:Wel eens met de 2.0 gereden of zijn het je verwachtingen?HSRN850 schreef:Verbruiksverschil tussen een 10V en een 20V is nihil. Een automaat verbruikt wel echt meer, maar is wel fijn.
Een 2.0 zou ik persoonlijk niet hoeven. Het kan wel, maar een 2.5 140/170 is echt fijner.
Verschil in vermogen tussen 140 en 170 pk is te merken maar beide meer dan voldoende. De 2.0 is een prima maar zwaar ondergewaardeerde metgezel. Heb er bij 7 jaar en 130.000 km mee gereden zonder problemen. Auto trok goed, ook bepakt bij 140/uur en airco aan. Ja soms moet je even terugschakelen. Die vijfpitter is soepel zat, meerdere keren de Alpen door geweest, Duitse autobahnen verslonden en met een trailer met een A-Ford erop achter de auto van Maastricht naar de Randstad gereden. Dus ik durf als ervaringsdeskundige best te beweren dat er niets mis mee is. Gas erin haalt wel net wat vermogen weg al waren de 2.0's wel een van de eersten die op G3 konden. De combi 2.0 met automaat zou ik niet aanbevelen, das te veel van het goede.
was wel een schakelbak op benzine, als je voor automaat op LPG gaat zou het iets minder kunnen zijn, maar omdat je zelf zegt de pk's niet nodig te hebben, zou ik de 2.0 zeker niet uitsluiten
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ja, ik heb eens in een 855 2.0 gereden. Vond het niet overbemeten. Net als mijn 854 2.5 140 G3 / Automaat overigens. Op benzine vind ik 'm een stuk feller.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Gewoon voor de 2.5 10v gaan. Haast onverwoestbaar. En voor het relaxte kies je een automaat en anders ga je voor de handbak. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar LPI, maar daar kleven ook nadelen aan vast tov een verdamper-installatie (pomp in de tank!).
Kijk ook eens op het 850forum. daar is heel veel info te vinden van deze wagen op LPG
Kijk ook eens op het 850forum. daar is heel veel info te vinden van deze wagen op LPG
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
potje13
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 21:59
Rijdt nu een aantal maanden een 193 pk automaat op gas. Gemiddeld 1 op 7,5 en afgelopen dagen weinig snelweg gereden en zie daar 1 op 8,4 was haalbaar. De auto stond op 316.000 bij aankoop in november en nu bijna 326.000 op de klok. Het is erg relaxt toeren. Kom zelf uit een v40 diesel van 2001 en heb nu een v70 uit 1998.















