Ik heb nu mijn v70 uit 2008 met 80000 km nu ongeveer twee maanden onder mijn kont zitten. Een mooie auto maar irriteer me in de automaat aan 1 klein ding en dat is dat de automaat in de tweede versnelling een heel klein extra toerental dipje maakt. Dit heb k in onderstaand filmpje laten zien door handmatig te schakelen. Dit gebeurt echter ook bij gewoon vol automaat rijden. Ik ben bij de dealer geweest maar die zegt dat dit normaal is....iets met adaptieve Automaat...maar is dit echt zo of is er iets mis mee. Wat is jullie mening?
P.s. Heb dit berichtje ook op het v70 forum gesteld....maar hier zijn ng veel meer met een geartronic natuurlijk
Geplaatst: 19.02.2013 - 23:50
door Ramon&Ramon
De bak laten resetten in eerste instantie en dan kijken hoe het verder verloopt,hebben ze dat niet gedaan voor je bij de dealer?
En kijken of er voldoende olie in zit is wel leuk om te weten.
Geplaatst: 20.02.2013 - 05:13
door hendrik38
Maar is er dan iets mis mee....? Of is dit een normale schakel karakteristiek?
Daarnaast rijd hij verder super, ben bang dat met resetten het alleen maar minder wordt..
Maar ja..als dit de oplossing zou zijn..
Geplaatst: 20.02.2013 - 12:22
door Ramon&Ramon
Als je daar bang voor bent,dan zo laten lijkt me.
Geplaatst: 23.02.2013 - 21:21
door hendrik38
Iemand nog een idee,suggestie of gebruikerservaring?
Geplaatst: 23.02.2013 - 23:01
door dutchlimits
Er is een specialist van automaat bakken actief op dit forum, Varioclean. Je kan hem alles vragen over automaatbakken:
In manuele stand is het de lock up die ingrijpt (ook in 2de).
Vandaar de terugval van het toerental van 2000 naar 1800 t/min.
Slip in de koppelomvormer valt dan immers weg.
Althans is dit mijn gevoel over dit "fenomeen".
zou er zeker niet wakker van liggen. doe ik ook niet.
Geplaatst: 24.02.2013 - 19:46
door hendrik38
Bedankt voor je actie isomo. Ik dacht te hebben begrepen dat er pas een lock up vanaf de derde versnellingen aanwezig was in de geartronic of vergis ik mij daarin?
Geplaatst: 24.02.2013 - 22:35
door isomo
Hendrik,
vertrek eens vanuit stilstand in manuele modus met 2de versnelling geselecteerd.
geef vrij rustig gas, en hou je toerenteller in de gaten.
Nadat je een terugval van het toerental hebt geconstateerd, zal je merken dat verder versnellen gebeurt zonder slip in de koppelomvormer.
In automatische modus kan je dit niet ervaren in 2de versnelling. De gekozen versnellingen volgen mekaar dermate snel op dat je bij momenten niet weet of hij nu echt schakelt van verzet of de lock up inschakelt.
Ben geen super techneut, maar wil je alleen maar mijn ervaring meegeven.
Geplaatst: 24.02.2013 - 23:03
door isomo
Hendrik,
Ik las zonet op het andere forum, waar je dezelfde vraag stelde, dat je hetzelfde fenomeen ervaart in 4 e versnelling... is de lock-up hoor.