In mijn volvo v70 2.5D uit 2000 zit een geintergreerde telefoon. Helaas kan ik tijdens het rijden alleen maar bellen vanuit de lijst van laastgekozen nummers en niet bladeren door het menu.
Is er een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen? Ik zou graag namen zoeken in het menu en smsjes willen beantwoorden (met de wetenschap dat dit geen veilige actie is...).
onderweg sms-en
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Zet in het menu de optie 9.1 (verkeersveiligheid) uit, dan kun je ook rijdend in het menu komen en dus ook sms-en.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Rogier64
- 5th Gear member
Zoals het display al aangeeft "menu gesloten tijdens rijden" is deze mogelijkheid beblokkeerd. Zoals het Volvo beaamd, veiligheid voor alles. Ik heb nog nooit gezien of gelezen dat deze blokkade opgeheven was of kan worden.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Dank voor de snelle reacties!
het kan dus wel...
In de instellingen kan ik de optie ' rij veilig' aan of uitzetten, en daar is het mee gelukt.
Net even gereden en geprobeerd, super!
het kan dus wel...
In de instellingen kan ik de optie ' rij veilig' aan of uitzetten, en daar is het mee gelukt.
Net even gereden en geprobeerd, super!
- vOlOv
- 3rd Gear member
Valt op zich wel mee....ipv dat ze aan mij zit te frutten is ze aan het sms-en als we een eind rijdenmarcelg schreef:heb je een veilige auto, doe je aan onveilig gedrag :?
Alle gekheid op een stokkie, het zou mi beter zijn als de sensor van de pasagierstoel (wat perfect werkt mbt de gordel controle bv) ook het sms-en vrij zou geven op het moment dat twee personen voorin zitten. Het is maar een idee natuurlijk...
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

S40 2.0D Momentum - Flint Grey

- Battlecruiser
- 8th Gear member
Op een rustige weg kan het geen kwaad. En je moet maar zo denken: met je radio kan je nog veel gekkere dingen doen, waardoor de blik van de weg afglijdt. Je hebt ook je eigen verantwoording nog: je hebt toch niet altijd "big brother is watching you" nodig?
Volvo Rules the Road
-
- 2nd Gear member
Alsof je lekker kan SMSsen met de display aan de andere kant van je dashbord (is vrijwel niet te lezen vanaf de bij-rijders-stoel).
Groet,
Mark
In afwachting van V60 Cross Country Momentum - Wit (2016)
Volvo V70 (2009) 2.0D Limited Edition 2009 (wederom zwart)
Volvo S60 (2003) 2.4 170pk mobility line in het zwart
Mark
In afwachting van V60 Cross Country Momentum - Wit (2016)
Volvo V70 (2009) 2.0D Limited Edition 2009 (wederom zwart)
Volvo S60 (2003) 2.4 170pk mobility line in het zwart
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
een Volvo kopen en dan het menu "verkeersveiligheid" uitzetten...
alle aktiviteiten die niets te maken hebben met het autorijden verhogen de onveiligheid, ook handsfree bellen; in die ene seconde dat je even op een toetsenbord kijkt kan er net een kind oversteken; van mij mogen al die klokken- en displaywinkels de auto uit
alle aktiviteiten die niets te maken hebben met het autorijden verhogen de onveiligheid, ook handsfree bellen; in die ene seconde dat je even op een toetsenbord kijkt kan er net een kind oversteken; van mij mogen al die klokken- en displaywinkels de auto uit
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Yep, alle knopjes uit de auto en vooral kinderen, die leiden pas af...
Volvo Rules the Road
-
- 2nd Gear member
Ik ben zelf zeer actieve sms-er, maar moet toegeven dat het zeer afleidend is tijdens het rijden, ook vanuit de ingebouwde telefoon... Ja goh inderdaad, ik doe het toch... (maar wel zo weinig mogelijk..)
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km