Hallo,
Wiie van jullie rijdt er met een Volvo S40 20d? Wat zijn jullie km?
Welke problemen hebben jullie al gehad?
Op hoeveel hebben jullie roetfilter en desnoods ook al distributieriem laten vervangen?
Wie rijdt er met een S40 20d
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Ik ben van plan een okkazie te kopen s40 20d.
De persoon heeft er de 2 laatste beurten 10w40 olie in gedaan. Kan dit kwaad? Normaal hebben deze auto's 5w30 nodig dacht ik.
De persoon heeft er de 2 laatste beurten 10w40 olie in gedaan. Kan dit kwaad? Normaal hebben deze auto's 5w30 nodig dacht ik.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
Ja deze die ik ga kopen is ook van bouwj 2004.
Zijn de eerste die ze gemaakt hebben.
@Volvo-ehv heb je die nieuw gekocht? Al veel problemen met gehad?
Zijn de eerste die ze gemaakt hebben.
@Volvo-ehv heb je die nieuw gekocht? Al veel problemen met gehad?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 09.08.2012 - 20:14
Wij hebben er een uit 2005 met ±190dkm op de teller.
Tot nu toe alleen direct na aanschaf wat problemen ondervonden welke netjes onder de garantie verholpen zijn.
Tot nu toe alleen direct na aanschaf wat problemen ondervonden welke netjes onder de garantie verholpen zijn.
2002 Toyota Corolla 1.6 VVTi Stellar Blue
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 15.02.2011 - 18:28
Ik heb een my2009 met 135000 op de klok.
Wat ik heb gehad startmotor kapot ,condensor airco lek, sensor durkmeter roetfilter kapot , bedrading deur vervangen ,parkeer sensoren storing.
Roetfilter en dergelijke zijn vervangen tijdens onderhoudsbeurten.
IK kan je wel zeggen het rijdt heerlijk ,maar het verbruik 6,4/100 vind ik eerlijk gezegt tegenvallen.
En de redelijk aan de prijs zijnde onderhoudsbeurten.
Dan weet ik niet of ik echt wel zo blij ben met deze auto.
Hiervoor heb ik bijna alleen maar japanners gehad ,en dan valt de betrouwbaarheid van volvo mij wel erg tegen.
Maar gelukkig maakt mijn volvo dealer wel weer veel goed.
Ik heb deze auto gekocht met 70000 op de klok dus wat er voor die tijd mee geweest is weet ik niet.
Wat ik heb gehad startmotor kapot ,condensor airco lek, sensor durkmeter roetfilter kapot , bedrading deur vervangen ,parkeer sensoren storing.
Roetfilter en dergelijke zijn vervangen tijdens onderhoudsbeurten.
IK kan je wel zeggen het rijdt heerlijk ,maar het verbruik 6,4/100 vind ik eerlijk gezegt tegenvallen.
En de redelijk aan de prijs zijnde onderhoudsbeurten.
Dan weet ik niet of ik echt wel zo blij ben met deze auto.
Hiervoor heb ik bijna alleen maar japanners gehad ,en dan valt de betrouwbaarheid van volvo mij wel erg tegen.
Maar gelukkig maakt mijn volvo dealer wel weer veel goed.
Ik heb deze auto gekocht met 70000 op de klok dus wat er voor die tijd mee geweest is weet ik niet.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Paar weken geleden een S40 2.0D uit 2004 gekocht (zonder roetfilter) met 106k op de teller. Vooralsnog nog geen problemen maar we moeten de eerste tank nog leegrijden, lijkt wel zuinig iig (1 op 19.2 terugritje uit duitsland @ 120 afgetankt gemeten). Krijgt straks een grote beurt en wellicht een eco-tuning.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Migaddo
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 29.06.2010 - 21:31
- Locatie: Amsterdam
Ik heb een v50 uit 2004, praktisch hetzelfde als een S40. 355000 km op de teller, ik heb hem in 2011 gekocht met 250000 op de teller.
De distributie was al gedaan door de vorige eigenaar.
In de 105000 dat hij bij mij in bezit is zijn de volgende zaken gedaan:
Nivomat schokbrekers vervangen.
Achterschijven en blokken vervangen, en tevens een remtang.
Kabeltje naar de turbo vervangen.
Draagarmrubbers vervangen
Motor voor centrale vergrendeling vervangen.
Verder elke 20000 km onderhoud, en de EGR laten afdoppen.
Ben nog steeds zeer content met mijn V50
Gemiddeld verbruik 1:19. bij gehouden in een excel sheet niet van de BC afgelezen
De distributie was al gedaan door de vorige eigenaar.
In de 105000 dat hij bij mij in bezit is zijn de volgende zaken gedaan:
Nivomat schokbrekers vervangen.
Achterschijven en blokken vervangen, en tevens een remtang.
Kabeltje naar de turbo vervangen.
Draagarmrubbers vervangen
Motor voor centrale vergrendeling vervangen.
Verder elke 20000 km onderhoud, en de EGR laten afdoppen.
Ben nog steeds zeer content met mijn V50
Gemiddeld verbruik 1:19. bij gehouden in een excel sheet niet van de BC afgelezen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
@nietje 10 wat bedoel je met retrofilter? en wat met leeggemaakt?
@t5power een 106pk is dit dan wel een 20d? Is dit geen 16d?
@Migaddo EGR laten afdoppen wat bedoel je daarmee? Waarom heb je dit laten doen?
@t5power een 106pk is dit dan wel een 20d? Is dit geen 16d?
@Migaddo EGR laten afdoppen wat bedoel je daarmee? Waarom heb je dit laten doen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Met 106k bedoel ik aantal kmsblacklizard schreef:@nietje 10 wat bedoel je met retrofilter? en wat met leeggemaakt?
@t5power een 106pk is dit dan wel een 20d? Is dit geen 16d?
@Migaddo EGR laten afdoppen wat bedoel je daarmee? Waarom heb je dit laten doen?

EGR afdoppen, dan wordt er geen vieze lucht gerecirculeerd zodat de motor beter ademt en schoner blijft. Wel iets hoger NOx uitstoot.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Giuseppe
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28.03.2008 - 11:17
- Locatie: De Meern
Wij hebben 230.000km gereden met een S40 2.0D MY05 en nooit problemen gehad behalve bij 212.000 een kapotte dynamo. Hierbij was ook een retrofit roetfilter gemonteerd en die zijn onderhoudsvrij!
Welke S40 heb je op het oog?
Welke S40 heb je op het oog?
MY05 S40 2.0D Momentum, High Performance Audio, 17'Sculptor/zomer, 16' Clava/winter, Bi-xenon, Telefoon.
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
MY07 S40 D5 Geartronic Edition II Sport, Premium Sound, Zomer-Zaurak Diamond Cut, Winter-Sculptor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 27.08.2005 - 10:39
:roll: Jawadde amaai 106pk op de teller tzal van vermoeidheid geweest zijn :oops:
Ja denk dat ik dit ook maar eens moet doen die ERG klep uitschakkelen.
Ja denk dat ik dit ook maar eens moet doen die ERG klep uitschakkelen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Zo zuinig red je nooit met een 2.0D met roetfilter. Ik vind het verbruik van mijn 2.0D powershift ook tegen vallen: zuiniger dan 1:15 (120 km/h autobaan) wordt hij niet.Paar weken geleden een S40 2.0D uit 2004 gekocht (zonder roetfilter) met 106k op de teller. Vooralsnog nog geen problemen maar we moeten de eerste tank nog leegrijden, lijkt wel zuinig iig (1 op 19.2 terugritje uit duitsland @ 120 afgetankt gemeten).
Hoezo is een roetfilter goed voor het milieu....maar dat is off topic.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
@ Migaddo: Jij hebt geen roetfilter. Ik probeer regelmatig een tankje keurig 120 op de autobaan te rijden, rustig te accelereren, geen airco aan etc (het nieuwe rijden zeg maar) maar dan is 1:15 het max. haalbare (aan de pomp gemeten).
Een powershift automaat verbruikt op papier nauwelijks meer dan een handgeschakelde (dacht iets van 0,5 l /100 km). Als ik dit verbruik van te voren geweten had, had ik een D5 gekocht.
Roetfilters zijn gewoon waardeloos.
Een powershift automaat verbruikt op papier nauwelijks meer dan een handgeschakelde (dacht iets van 0,5 l /100 km). Als ik dit verbruik van te voren geweten had, had ik een D5 gekocht.
Roetfilters zijn gewoon waardeloos.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973