Pagina 1 van 3

Wie rijdt er met een S40 20d

Geplaatst: 20.02.2013 - 06:53
door blacklizard
Hallo,

Wiie van jullie rijdt er met een Volvo S40 20d? Wat zijn jullie km?
Welke problemen hebben jullie al gehad?
Op hoeveel hebben jullie roetfilter en desnoods ook al distributieriem laten vervangen?

Geplaatst: 20.02.2013 - 06:54
door blacklizard
Ik ben van plan een okkazie te kopen s40 20d.
De persoon heeft er de 2 laatste beurten 10w40 olie in gedaan. Kan dit kwaad? Normaal hebben deze auto's 5w30 nodig dacht ik.

Geplaatst: 20.02.2013 - 07:52
door Volvo-ehv
Ik rijd een 2.0D uit 2004. Er staan nu 242.000 km op. De distributieriem is bij 217.000 km vervangen.

Geplaatst: 20.02.2013 - 08:55
door blacklizard
Ja deze die ik ga kopen is ook van bouwj 2004.
Zijn de eerste die ze gemaakt hebben.
@Volvo-ehv heb je die nieuw gekocht? Al veel problemen met gehad?

Geplaatst: 20.02.2013 - 10:28
door This
Wij hebben er een uit 2005 met ±190dkm op de teller.
Tot nu toe alleen direct na aanschaf wat problemen ondervonden welke netjes onder de garantie verholpen zijn.

Geplaatst: 20.02.2013 - 12:23
door RVZ
Ik heb een my2009 met 135000 op de klok.
Wat ik heb gehad startmotor kapot ,condensor airco lek, sensor durkmeter roetfilter kapot , bedrading deur vervangen ,parkeer sensoren storing.
Roetfilter en dergelijke zijn vervangen tijdens onderhoudsbeurten.
IK kan je wel zeggen het rijdt heerlijk ,maar het verbruik 6,4/100 vind ik eerlijk gezegt tegenvallen.
En de redelijk aan de prijs zijnde onderhoudsbeurten.
Dan weet ik niet of ik echt wel zo blij ben met deze auto.
Hiervoor heb ik bijna alleen maar japanners gehad ,en dan valt de betrouwbaarheid van volvo mij wel erg tegen.
Maar gelukkig maakt mijn volvo dealer wel weer veel goed.
Ik heb deze auto gekocht met 70000 op de klok dus wat er voor die tijd mee geweest is weet ik niet.

Geplaatst: 26.05.2013 - 20:22
door Nietje10
ik heb een s40 augustus 2004 net 220000 grote beurt en distributie riem met waterpomp vervangen. ook retroroetfilter leeg gemaakt daar geen last meer van \:D/

Geplaatst: 26.05.2013 - 23:36
door joris20
S40 2.0 diesel uit december 2004 zonder roetfilter. Gekocht met 136.000 km's en de eerste 5000 km zonder problemen. Na aanschaf een beurt laten geven.

Geplaatst: 27.05.2013 - 09:48
door t5power
Paar weken geleden een S40 2.0D uit 2004 gekocht (zonder roetfilter) met 106k op de teller. Vooralsnog nog geen problemen maar we moeten de eerste tank nog leegrijden, lijkt wel zuinig iig (1 op 19.2 terugritje uit duitsland @ 120 afgetankt gemeten). Krijgt straks een grote beurt en wellicht een eco-tuning.

Geplaatst: 27.05.2013 - 13:12
door joris20
Leuk, een 2004 2.0 d broeder!

Geplaatst: 27.05.2013 - 21:22
door Migaddo
Ik heb een v50 uit 2004, praktisch hetzelfde als een S40. 355000 km op de teller, ik heb hem in 2011 gekocht met 250000 op de teller.
De distributie was al gedaan door de vorige eigenaar.
In de 105000 dat hij bij mij in bezit is zijn de volgende zaken gedaan:
Nivomat schokbrekers vervangen.
Achterschijven en blokken vervangen, en tevens een remtang.
Kabeltje naar de turbo vervangen.
Draagarmrubbers vervangen
Motor voor centrale vergrendeling vervangen.

Verder elke 20000 km onderhoud, en de EGR laten afdoppen.
Ben nog steeds zeer content met mijn V50

Gemiddeld verbruik 1:19. bij gehouden in een excel sheet niet van de BC afgelezen

Geplaatst: 28.05.2013 - 19:03
door blacklizard
@nietje 10 wat bedoel je met retrofilter? en wat met leeggemaakt?
@t5power een 106pk is dit dan wel een 20d? Is dit geen 16d?
@Migaddo EGR laten afdoppen wat bedoel je daarmee? Waarom heb je dit laten doen?

Geplaatst: 28.05.2013 - 19:26
door t5power
blacklizard schreef:@nietje 10 wat bedoel je met retrofilter? en wat met leeggemaakt?
@t5power een 106pk is dit dan wel een 20d? Is dit geen 16d?
@Migaddo EGR laten afdoppen wat bedoel je daarmee? Waarom heb je dit laten doen?
Met 106k bedoel ik aantal kms ;-)
EGR afdoppen, dan wordt er geen vieze lucht gerecirculeerd zodat de motor beter ademt en schoner blijft. Wel iets hoger NOx uitstoot.

Geplaatst: 28.05.2013 - 19:36
door Giuseppe
Wij hebben 230.000km gereden met een S40 2.0D MY05 en nooit problemen gehad behalve bij 212.000 een kapotte dynamo. Hierbij was ook een retrofit roetfilter gemonteerd en die zijn onderhoudsvrij!

Welke S40 heb je op het oog?

Geplaatst: 28.05.2013 - 19:38
door blacklizard
:roll: Jawadde amaai 106pk op de teller tzal van vermoeidheid geweest zijn :oops:
Ja denk dat ik dit ook maar eens moet doen die ERG klep uitschakkelen.

Geplaatst: 28.05.2013 - 22:08
door pimsam
Paar weken geleden een S40 2.0D uit 2004 gekocht (zonder roetfilter) met 106k op de teller. Vooralsnog nog geen problemen maar we moeten de eerste tank nog leegrijden, lijkt wel zuinig iig (1 op 19.2 terugritje uit duitsland @ 120 afgetankt gemeten).
Zo zuinig red je nooit met een 2.0D met roetfilter. Ik vind het verbruik van mijn 2.0D powershift ook tegen vallen: zuiniger dan 1:15 (120 km/h autobaan) wordt hij niet.

Hoezo is een roetfilter goed voor het milieu....maar dat is off topic.

Geplaatst: 28.05.2013 - 22:13
door Migaddo
Je verbruik heeft ook met je rechtervoet te maken. Ik rijd bijna altijd op cruisecontrol en haal toch echt 1:19 ik maak dan wel gebruik van een handgeschakelde 6bak.

Geplaatst: 29.05.2013 - 09:36
door joris20
Mijn verbruik met mijn s40 2.0 diesel zonder roetfiler is 1 op 19 met vpower en 1 op 18 met reguliere diesel. Dit heb ik zelf uitgerekend, want de boordcomputer wijkt wat af.

Geplaatst: 29.05.2013 - 20:07
door pimsam
@ Migaddo: Jij hebt geen roetfilter. Ik probeer regelmatig een tankje keurig 120 op de autobaan te rijden, rustig te accelereren, geen airco aan etc (het nieuwe rijden zeg maar) maar dan is 1:15 het max. haalbare (aan de pomp gemeten).

Een powershift automaat verbruikt op papier nauwelijks meer dan een handgeschakelde (dacht iets van 0,5 l /100 km). Als ik dit verbruik van te voren geweten had, had ik een D5 gekocht.

Roetfilters zijn gewoon waardeloos.

Geplaatst: 29.05.2013 - 20:16
door Migaddo
Volgens mijn papieren heb ik wel een roetfilter, kan dat zoveel schelen?