Financieel gezien is LPG wel zo handig, maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet exact welke van de drie motoren het meest geschikt hiervoor is: 2.5T, 2.4T of T5 van 1998-1999 of 2.T5 van 1999-2002?
De 2.4T is het nieuwste blok en schijnt daarmee ook het minst geschikt te zijn voor LPG i.v.m. de klepstoters? De 2.5T op lpg is bijna onverwoestbaar? En het oude 2.3 T5 blok is onverwoestbaar op benzine, maar geldt dit ook voor lpg? Kan iemand hier (het liefst technisch onderbouwd) een helder antwoord op geven? De 2.4 of 2.0T vallen af i.v.m. de weinig vermogen.
Mochten de kriebels blijven (waar ik voor vrees), dan zijn de zoekcriteria als volgt: zwart, of donkerblauw, handgeschakeld, beige lederen interieur. Het liefst natuurlijk met opties zoals een open dak (ik wil geen convertible, de coupe is mooier en rijdt beter), lederen interieur met geheugen op de stoelen. De rest van m'n eisenpakket is achteraf relatief simpel in te bouwen of aan te passen.
Daarnaast heb ik eigenlijk al een plaatje voor mezelf in gedachten met aanpassingen:
- Bilstein B6 schokbrekers met 20mm verlagingsveren van Eibach
- Quaife differentieel: Liever het standaardvermogen goed op de weg krijgen, dan tunen en veel torque steer en spinnende wielen. Driveability vind ik belangrijker dan het hebben van de meeste pk's. En sowieso tunen en lpg: daar begin ik niet aan...
- 17" R velgen
- Eventuele houten interieurdelen met 3M folie opknappen (persoonlijk iets)
- Staal omvlochten remleidingen met PVC mantel voor scherper remgevoel, en indien geen T5: de 305mm remmen voor.
- Extra dempingsmaterialen (ontdreuning en geluidsisolatie) plaatsen.
Graag hoor ik van jullie de meningen/ervaringen met LPG op de genoemde motoren!