Super-luxe XC90 Executive

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Ben
Executive Member
Contacteer:

De vernieuwde Volvo XC90 Executive
Super-de-luxe versie van Volvo XC90

· Executive-uitvoering Volvo XC90 van modeljaar 2007 nu nog luxueuzer
· Chromen details voor het exterieur en 19-inch lichtmetalen velgen
· Exclusief softlederen interieur, nu ook voor de derde zitrij

Afbeelding

Beesd, 8 mei 2006 – De Volvo XC90 van modeljaar 2007 is vernieuwd ten opzichte van zijn voorganger. Door een verbeterd design, een nieuwe zescilinder-in-lijn en nieuwe, vooruitstrevende veiligheidssystemen versterkt het model zijn positie in de SUV-markt. Dezelfde wijzigingen zijn ook doorgevoerd in de Executive-uitvoering, maar worden hier aangevuld met diverse specifieke aspecten die zijn prestigieuze karakter extra benadrukken.

“De Volvo XC90 Executive is de meest prestigieuze XC90-uitvoering, bestemd voor een zeer specifieke klantengroep”, vertelt Karin Falk, verantwoordelijk voor Special Vehicles bij Volvo Cars. “Om aan de hoge verwachtingen te kunnen voldoen, hebben we het model iets aangepast. Naast de standaardaanpassingen aan de XC90 hebben we bij dit topmodel van de serie diverse andere, meer onderscheidende aspecten onder de loep genomen.” De Volvo XC90 Executive is allereerst te herkennen aan de subtiele logo’s op de achterste deurstijlen. Het uiterlijk onderscheidt zich verder onder meer door de chromen afwerking van de buitenspiegels en C-stijlen, en wielkastomlijstingen in carrosseriekleur. Zijn imponerende verschijning kan extra worden benadrukt door te kiezen voor 19-inch lichtmetalen velgen. Een fraai detail siert tot slot de achterkant van de Executive in de vorm van een ovaalvormig uitlaateindstuk dat beide uitlaten in zich verenigt.

Luxe interieur
Het interieur van de Volvo XC90 Executive geeft een overdadig gevoel van luxe. Een van de bekledingsmogelijkheden is het klassieke Executive-leder, met stiksel en biezen in contrasterende kleuren. Om iedere inzittende een even weldadig gevoel te geven, is nu ook de derde zitrij voorzien van dit leder. Details van walnoothout zijn standaard en de klokken van het instrumentenpaneel hebben een opvallend, op een horloge geïnspireerd ontwerp, bekend van Volvo’s R-uitvoeringen en de S80 V8. Het speciaal ontworpen, extra dikke hoogpolige tapijt maakt het exclusieve karakter helemaal af.

Rear Seat Entertainment en koelbox
In de tunnelconsole kan als optie een koelbox worden geïntegreerd. Standaard is de XC90 Executive voorzien van een geavanceerd Rear Seat Entertainment-systeem. Dit systeem omvat een dvd-speler, beeldschermen die zijn weggewerkt in de hoofdsteunen van de voorstoelen, draadloze koptelefoons en een afstandsbediening. Op een speciale ingang kan randapparatuur zoals een extra dvd-speler, spelcomputer, camcorder of iPod worden aangesloten. De twee beeldschermen kunnen onafhankelijk van elkaar worden gebruikt.

De beste motoren
De Volvo XC90 Executive is vanzelfsprekend leverbaar met de krachtige, zuinige V8-krachtbron, die 315 pk levert. Ook Volvo’s nieuwe, 238 pk sterke zescilinder-in-lijn en de laatste generatie D5-dieselmotor kunnen worden gecombineerd met de Executive-uitvoering. De prijzen zijn als volgt:

XC90 Executive V8 Geartronic 94.245 euro
XC90 Executive 3.2 Geartronic 82.900 euro
XC90 Executive D5 Geartronic 81.950 euro
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
menjo
7th Gear member

Lelijk die spiegels. Verder wel mooi :)
Volvist
2nd Gear member

Zou je de gehele auto ook in één kleur kunnen krijgen? Wel zo fijn voor je netvlies en de auto verliest er niets door.
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
the fonz
4th Gear member

Volvist schreef:Zou je de gehele auto ook in één kleur kunnen krijgen? Wel zo fijn voor je netvlies en de auto verliest er niets door.
Inderdaad. Met deze uitvoering trek je hoogstens kampvolk of iets dergelijks aan. MOcht er meer klasse vanaf komen zal hij wellicht beter verkopen onder de volvo rijders. Ik vrees dan ook dat dit de versie is die de Amerikaanse markt moet gaan veroveren. Voor de Europese zal wel een mooiere versie volgen. Hoop ik. Al is hij toch ver weg buiten mijn budget :D
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volgens mij is het 1 kleur. Alleen al dat chroom zou mij ook wat te veel zijn. Maar in de USA schijnen ze dat wel mooi te vinden en dat is toch de grootste markt voor de XC90.
Immers ... VOLVO4LIFE
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

:shock: het enige chroom dat er meer opzit dan bij een gewone XC90 zijn de spiegels, voorts zijn nu en de schermranden en een groter stuk van de bumpers in de carrosseriekleur gespoten.
Hij is absolute zin veel minder "schokkend" dan zijn voorganger
Volvo for life
menjo
7th Gear member

Zat dat ding op de achterdeur er ook al dan?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Is spiegels in kleur een optie Bart?
Immers ... VOLVO4LIFE
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

menjo schreef:Zat dat ding op de achterdeur er ook al dan?
Dat ding zit vanaf modeljaar 2007 standaard op alle XC90's.
Afbeelding
Het ding verbind de achterlichten ook visueel met elkaar en suggereert daardoor meer breedte.
menjo
7th Gear member

Ik las ergens dat die 19" velgen in nederland niet geleverd gaan worden, klopt dat?
En zolang die spiegels maar gewoon in carosserie kleur zijn is er niets mis met die auto ;)
menjo
7th Gear member

bart simpson schreef:
menjo schreef:Zat dat ding op de achterdeur er ook al dan?
Dat ding zit vanaf modeljaar 2007 standaard op alle XC90's.
Dus ook nieuw, maar dat vind ik nog niet zo lelijk staan.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik vind die nieuwe XC90 nog niet zo lelijk.
En bij onoverkomelijke bezwaren zal het spuiten van die spiegelkapjes zeker geen halszaak zijn op het totaalbedrag van die Exe.
Volvo for life
menjo
7th Gear member

Oh ik bedoelde die dingen op de achterste zijdeuren. Zal even een foto zoeken.

Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

onder deze hoek lijken er wel geen chromen lijsten rond de ramen te zitten, dat paneel waaraan jij refereert lijkt geschuurt rvs te zijn, zal morgen eens zoeken
menjo
7th Gear member

Ja precies...
menjo
7th Gear member

En hoe zit het nou met die 19" wielen? Komen ze wel of niet naar NL?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ze staan wel in de optielijst
Volvo for life
menjo
7th Gear member

Maar ze zijn schijnbaar niet gehomologeerd. Misschien als achteraf optie wel gewoon legaal?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

menjo schreef:Maar ze zijn schijnbaar niet gehomologeerd. Misschien als achteraf optie wel gewoon legaal?
moet ik me even verder in verdiepen... later meer.
Stilo
3rd Gear member

die velgen vind ik nu ook niet bepaald een executive uitstraling hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”