Ik heb op mijn V40 (2013) het Premium Sound system. Fantastisch geluid zonder trillen of resonantie tot nu toe.
Nu zouden er volgens de folder 10 speakers bij zitten. 9 heb ik er gevonden: 8 in de portieren, 1 in het midden van het dashboard (waarvan het zilveren plaatje hinderlijk in de voorruit spiegelt en wat ik dus maar afgeplakt heb).
Maar waar zit speaker nummer 10? Ik vermoed dat dit een subwoofer is, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Speakers Premium Sound system
-
- 2nd Gear member
Er zitten twee speakers onder het raster op het dashboard. Je kunt een plaatje hiervan vinden bij de specificaties van het Premium Audio systeem op de Volvocars.nl website (bij de V40 details etc).
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
-
- 1st Gear member
mindbrother schreef:Er zitten twee speakers onder het raster op het dashboard. Je kunt een plaatje hiervan vinden bij de specificaties van het Premium Audio systeem op de Volvocars.nl website (bij de V40 details etc).

Dat is inderdaad antwoord op mijn vraag. Ik luister nu wat langer naar dit systeem en ik ben er erg tevreden over. Mooi vol geluid.
-
- 4th Gear member
Volgens de website zijn het er zelfs twaalf; maar dat lijkt mij sterk. Ik citeer:
"De twaalf Premium Sound luidsprekers van hoge kwaliteit krijgen hun vermogen van een digitale 5x130 W versterker. In elk voorportier zitten aparte luidsprekers voor de lage tonen, middentonen en hoge tonen. De opstelling in de achterportieren is hetzelfde. De luidsprekers hebben elk een eigen scheidingsfilter voor een harmonische klank. Het nieuwste Dolby® Pro Logic® II surroundsysteem gebruikt de middenluidsprekers (woofer en tweeter) en een geluidsprocessor om het geluid voor alle inzittenden authentiek en levensecht weer te geven. De digitale D-Class versterker is uitermate zuinig door een nieuwe technologie waarmee een maximaal geluidsvermogen met zo weinig mogelijk stroom opgewekt kan worden."
"De twaalf Premium Sound luidsprekers van hoge kwaliteit krijgen hun vermogen van een digitale 5x130 W versterker. In elk voorportier zitten aparte luidsprekers voor de lage tonen, middentonen en hoge tonen. De opstelling in de achterportieren is hetzelfde. De luidsprekers hebben elk een eigen scheidingsfilter voor een harmonische klank. Het nieuwste Dolby® Pro Logic® II surroundsysteem gebruikt de middenluidsprekers (woofer en tweeter) en een geluidsprocessor om het geluid voor alle inzittenden authentiek en levensecht weer te geven. De digitale D-Class versterker is uitermate zuinig door een nieuwe technologie waarmee een maximaal geluidsvermogen met zo weinig mogelijk stroom opgewekt kan worden."
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce