Twee maanden geleden heb ik mijn V70 2.4D bj 2008 binnengebracht bij officiele Volvo garage.
Probleem was een krakend koppelingspedaal bij indrukken.
De garage diende het volledige koppelingspedaal te vervangen om mijn Volvo kraakvrij te krijgen.
Dit komt toch regelmatig voor als ik zo lees, dus minder goed ontwerp van Volvo?
Een maand na de reparatie krijg ik een rekening in de bus van €442 incl.
Blijkbaar zou de select garantie, werken aan de pedaalgroep niet dekken.
Ik heb de wagen als Select Car 5 maanden geleden aangekocht met een garantie van 12 maanden.
Wagen is aangekocht bij een officiële Volvo dealer en ik laat hem nu onderhouden bij een andere nabijgelegen dealer.
Volgens het Volvo Select programma zouden alle mechanische- en elektrische mankementen de eerste 12maanden gedekt worden, hier valt de pedaalgroep toch ook onder lijkt me.
Select garantie dekt geen werken aan pedaalgroep?
-
- 7th Gear member
Tuurlijk valt dit onder de garantie..
-
- 1st Gear member
@Ramon&Ramon
Dat denk ik dus ook...De select garantie is geldig bij elke officiële Volvo dealer.
Dus een Volvo aankopen bij een welbepaalde dealer en laten onderhouden bij een andere officiële dealer mag dan het probleem toch niet zijn. Dit heb ik ook expliciet nagevraagd bij mijn huidige dealer .
@Kobayashi
Thanks, is inmiddels aangepast
Dat denk ik dus ook...De select garantie is geldig bij elke officiële Volvo dealer.
Dus een Volvo aankopen bij een welbepaalde dealer en laten onderhouden bij een andere officiële dealer mag dan het probleem toch niet zijn. Dit heb ik ook expliciet nagevraagd bij mijn huidige dealer .
@Kobayashi
Thanks, is inmiddels aangepast
-
- 7th Gear member
Het is ook een bekend probleem,dus vreemd dat ze er geen garantie op geven.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Je zult zelf de voorwaarden toch ook wel in je bezit hebben ?Basil schreef:Zo is dat, des te meer dient dit dan toch onder de garantie te vallen.
Anders hierbij twee links naar wat ik op internet vond over de Volvo Select garantie. Of ze up-to-date zijn kan ik niet beoordelen.
Samenvatting algemene voorwaarden Volvo Selekt & Non-Selekt
Garantiebepalingen V01AA
De links komen resp. van de website van Bluekens en die van Harrie Arendsen, beide officiële Nederlandse Volvodealers.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 7th Gear member
De onderdelen die de kraak meestal veroorzaken,vallen er na verloop van tijd vanzelf onderuit,heb al een doosje vol van dat spul liggen.