Kon zo snel niet echt een soorgelijk topic vinden.
Betreft een V40 1.8 LPG van '98, 360K gelopen.
Soms merk ik bij warme motor dat de motor bij optrekken soms even hikt, heel soms hoor ik een plof en lijkt het wel of de motor kort op 3 cylinders loopt.
Bougies zijn vervangen, de kabels mogen denk ik wel een keer.
Bobines zijn het niet, anders had ik wel een melding gekregen en zou de motor vaker slecht moeten lopen... dit heb ik al eens eerder gehad bij een vorige Volvo en dit is heel anders.
Het is puur bij optrekken ( soms benzine bij koude motor, vaak bij warme motor.
Mogelijk de bougiekabels maar ik las ook wel eens over een gasklephuis, dan lijkt het mij dat de motor toch vaker slecht moet lopen?
Ik rij elke dag 130 km snelweg.
Plof en soms 3 cylinders 1.8 LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Oh ja, onlangs een topic gestart over olie op het motorblok, dit bleek de carterontluchting te zijn die niet goed vast zat, dank nog voor de tip!
De olie is dus ook bij de bougies gekomen en zo goed en zo kwaad als het kan schoongemaakt, 1 bougie aansluiting van de kabel leek niet helemaal meer fris.
De olie is dus ook bij de bougies gekomen en zo goed en zo kwaad als het kan schoongemaakt, 1 bougie aansluiting van de kabel leek niet helemaal meer fris.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Mengsel te arm,lpg filter dicht?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Zou ik niet blind vanuit gaan... Krijg je overigens ook geen melding van.440td schreef:Bobines zijn het niet, anders had ik wel een melding gekregen en zou de motor vaker slecht moeten lopen... dit heb ik al eens eerder gehad bij een vorige Volvo en dit is heel anders.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Dank u voor de info!
Het gekke is dat de auto overwegend inhoud als ik lang op de snelweg gereden heb en dan tot stilstand moet komen voor verkeerslichten, bij het optrekken en acceleren doet het euvel zich voor.
De motor is dan op bedrijfstemperatuur en loopt niet op benzine.
Het gekke is dat de auto overwegend inhoud als ik lang op de snelweg gereden heb en dan tot stilstand moet komen voor verkeerslichten, bij het optrekken en acceleren doet het euvel zich voor.
De motor is dan op bedrijfstemperatuur en loopt niet op benzine.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lpg filters niet verstopt,was al eerder gemeld,maar geen reactie er op.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat komt vaker voor na een lange rit en als de motor goed warm is,het mengsel is dan te arm en schakelt hij of over op benzine,of hij houdt in enz enz.
Te arm mengsel kan door verstopping komen van filter,maar dat stond er al twee keer.
Te arm mengsel kan door verstopping komen van filter,maar dat stond er al twee keer.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ow! Bedenk me net... Dat heb ik ook gehad...
Als je de LPG-injectoren verwijderd (op het inlaatspruitstuk) zitten daar hele kleine 'buisjes' in de inlaat geperst. Deze kanaliseren de LPG het blok in. Deze buisjes kunnen verstopt gaan zitten.
Wat ik gedaan heb, is een slangetje over het buisje geschoven en proberen door te blazen. Dat lukte bij slechts 1 van de 4. Ze zaten dus verstop. Heb met perslucht i.c.m. reiniger geprobeerd deze vrij te maken, maar dat hielp maar even.
Heb vervolgens de inlaat eraf geschroefd (zo gedaan) en deze naar een LPG specialist gebracht. Deze heeft nieuwe buisjes erin geperst. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Kostte me amper 100e.
Als je de LPG-injectoren verwijderd (op het inlaatspruitstuk) zitten daar hele kleine 'buisjes' in de inlaat geperst. Deze kanaliseren de LPG het blok in. Deze buisjes kunnen verstopt gaan zitten.
Wat ik gedaan heb, is een slangetje over het buisje geschoven en proberen door te blazen. Dat lukte bij slechts 1 van de 4. Ze zaten dus verstop. Heb met perslucht i.c.m. reiniger geprobeerd deze vrij te maken, maar dat hielp maar even.
Heb vervolgens de inlaat eraf geschroefd (zo gedaan) en deze naar een LPG specialist gebracht. Deze heeft nieuwe buisjes erin geperst. Dit heeft bij mij het probleem opgelost. Kostte me amper 100e.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
er zitten filtertjes in de lpg aanvoer vanaf de tank ook.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Die had ik ook meteen laten vervangen ja
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 01.12.2008 - 20:48
Lpg filter kan ik even laten onderzoeken, daar ga ik zelf niet aan zitten.
Lijkt mij, dat gezien de km's die ik dagelijks rij, dat de motor dan steeds vaker en beroerder zou moeten gaan lopen ( als het filter dicht mocht zitten )
Bij mijn S40 die ik voor mijn V40 had, is dat filter bij eenzelfde km stand vervangen, echter lag het daar niet aan ( hoewel hij redelijk verontreinigd was )
Weet alleen de kosten van zo'n filter niet meer, en waar zitten nog meer filters voor het lpg?
Lijkt mij, dat gezien de km's die ik dagelijks rij, dat de motor dan steeds vaker en beroerder zou moeten gaan lopen ( als het filter dicht mocht zitten )
Bij mijn S40 die ik voor mijn V40 had, is dat filter bij eenzelfde km stand vervangen, echter lag het daar niet aan ( hoewel hij redelijk verontreinigd was )
Weet alleen de kosten van zo'n filter niet meer, en waar zitten nog meer filters voor het lpg?
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Lijkt me verstandig om naar een LPG specialist te gaan.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
440TD, wat ik jou al poste, is iets wat je echt heel simpel kunt controleren. Als het LPG niet het blok in komt ten gevolge van verstopte injectorbuisjes, bouwt het druk op en hoor je PLOP (LPG dat ontsnapt)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk eerder aan back fire ivm een te arm mengsel