Dag allemaal, als nieuwe forumlid heb ik na een tijdje lezen en het rijden in mijn S60 D5 Summum automaat, van 2005 met Four-C en 230.000km op de klok, toch een vraag;
Bij het inveren over een weg die wat deint, voel ik een trilling door de auto gaan. In het begin toen ik hem had, deed hij dat ook bij het optrekken, dit bleken versleten motorsteunen te zijn en die zijn vervangen. Maar bij het moment van inveren voel ik die trilling (van de motor lijkt het wel?) nog steeds. Wat kan dat zijn?
Ook de versnellingsbak doet wat vreemd. Een flush staat gepland voor aanstaande vrijdag, maar ik meld hier toch het probleem. Ik zal ook melden of het na het flushen beter is. Hij schakelt nogal laat van 2 naar 3, en van 3 naar 4. Van 4 naar 5 gaat dan weer (te) snel. Hopelijk niet het kleppenhuis?
Verder een heerlijke auto! Heel wat anders dan de Civic Hybride die ik hiervoor had, maar die was lease. Deze is prive.
Trillen bij inveren en automaat vraag
- laheije
- 4th Gear member
Bij de mijne hoorde je het trillen ook en nu bleek dat de schokdemper kapot was. Het was bij mij aan de achterkant maar controleer het even als je op de auto drukt moet hij als de auto omhoog komt ook boven blijven hangen en doet hij dat niet dan is het 99% kans dat de schokbreker kapot is.
Huub
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- evert65
- 6th Gear member
kleppenhuis? tja is mogelijk, maar een flush doet vaak wonderen, bij wie laat je hem flushen?
enne. stel je even voor, met fotos , dat stellen we zeer opprijs hier op het forum
enne. stel je even voor, met fotos , dat stellen we zeer opprijs hier op het forum
keep calm!, your randomizer is running
-
- 7th Gear member
Hoe zijn die getest dan?de schokdempers?krivas schreef:De schokdempers zijn het in elk geval niet. Die zijn al getest.
De flush ga ik laten doen bij Powerflush.
Voorstellen? In een apart deel van dit forum denk ik dan?
http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=3
Voorstel topic..
-
- 7th Gear member
Een testbank is alleen om de omzet te verhogen. 

- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Behalve dat schat ik zo in dat een Four-C demper anders gecontroleerd dient te worden dan een 'normale' demper?Ramon&Ramon schreef:Een testbank is alleen om de omzet te verhogen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad