Gisteren tot mijn vreugde op RTL 4 het item gezin over ECO tuning. Het blijkt nu toch acceptabel om iets aan je motor management te doen. Geen rokende banden en hoge pk getallen, maar een aanpassing van het motormanagement met een bezuiniging van tot 8% bij gelijkblijvende rijgedrag zoals wij al in praktijk brachten.
Leuk filmpje om te zien.
motor management aanpassen bij rtl-nws
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21498
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
RTL4 niews ... Nogal objectief niews maken ze daar. Dat is nieuws met commerciele belangen en niet anders. Daarnaast laten ze een Audi zien en geen Volvo.
En wat 8% zuiniger betreft: let eens op je rijstijl en rij een paar km per uur zachter. Dat scheelt meer dan 8% en dat zonder je motormanagement aan te passen.
En wat 8% zuiniger betreft: let eens op je rijstijl en rij een paar km per uur zachter. Dat scheelt meer dan 8% en dat zonder je motormanagement aan te passen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Of er nu een Audi, Volvo of Daf te zien is, dat was eigenlijk niet de strekking van mijn post.
volvotune schreef: Het blijkt nu toch acceptabel om iets aan je motor management te doen.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14891
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Als je race stijl hebt dan helpt geen enkele eco tuning.
Bij mij aantoonbaar 8% minder verbruik met 1200km in de week!
Bij mij aantoonbaar 8% minder verbruik met 1200km in de week!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
+1Msuidgeest schreef:En wat 8% zuiniger betreft: let eens op je rijstijl en rij een paar km per uur zachter. Dat scheelt meer dan 8% en dat zonder je motormanagement aan te passen.
Sterker nog als je continue waar mogelijk, ook al is het maar voor 400 meter, de cruisecontrol gebruikt kun je al flink besparen. En op de snelweg al helemaal, maar dat is een open deur....
Voorbeeld: afgelopen zomer met een tot de nok toe afgeladen V70 T5 automaat, i.d.d. de meest onzuinige uitvoering, op de route du soleil, met +/- 115km/u op de teller (in de vakantie-we-hebben-geen-haast modus
En dat zonder tuning, behalve mindtuning dan....
Gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14891
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ha ha als we gaan opscheppen, Voor de eco tuning 1:13.7 en nu gemiddeld 15.6
over de afgelopen 11.ooo km dit jaar
over de afgelopen 11.ooo km dit jaar
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Bover schreef:Ha ha als we gaan opscheppen, Voor de eco tuning 1:13.7 en nu gemiddeld 15.6
over de afgelopen 11.ooo km dit jaar
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Gerardf
- 6th Gear member
- Berichten: 2532
- Lid geworden op: 30.12.2010 - 21:40
- Locatie: Gooi
Mark, je had je bestelbus toch al ge-tuned? (imperial verwijdert)En wat 8% zuiniger betreft: let eens op je rijstijl en rij een paar km per uur zachter. Dat scheelt meer dan 8% en dat zonder je motormanagement aan te passen.
Volvo V60 D6 PHEV 2013
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
Volvo V70 2.4 D Edition II 2005
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
@OGA244
Bij mij liggen de prijzen en ervaring zo:
Bij non turbo benzine: niet aan beginnen, het resultaat is niet de moeite waard.
Turbo benzine kost: 325,- ( zo'n 5 % besparing,wel leuk in combinatie met een power-tune overigens)
Diesel, max 4% (matig resultaat dus)
Turbo diesel 275,- (bij de turbo diesels is het effect het grootst, dus de beste resultaten tot over 10% en indien gewenst buiten het eco-vlak een powertune)
mvgr Obbe
Bij mij liggen de prijzen en ervaring zo:
Bij non turbo benzine: niet aan beginnen, het resultaat is niet de moeite waard.
Turbo benzine kost: 325,- ( zo'n 5 % besparing,wel leuk in combinatie met een power-tune overigens)
Diesel, max 4% (matig resultaat dus)
Turbo diesel 275,- (bij de turbo diesels is het effect het grootst, dus de beste resultaten tot over 10% en indien gewenst buiten het eco-vlak een powertune)
mvgr Obbe
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Minder brandstof is ook een schralere verbranding met kans op motorschade op de langere termijn.
Ik zou het voordeel bij mijn rechtervoet zoeken.
En als je je linkervoet erbij pakt dan heb je een prima stel om eens vaker de fiets te pakken. Als je voor de korte stukjes de fiets pakt dan gaat je verbruik ook fors omlaag.
Ik zou het voordeel bij mijn rechtervoet zoeken.
En als je je linkervoet erbij pakt dan heb je een prima stel om eens vaker de fiets te pakken. Als je voor de korte stukjes de fiets pakt dan gaat je verbruik ook fors omlaag.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Steven Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
- Locatie: Utrecht
Dat is waar ik ook risico's zie. Als je met cruise control rijdt, dan is de verrandingswaaarde met een reden zo gekozen?Bakboord1 schreef:Minder brandstof is ook een schralere verbranding met kans op motorschade op de langere termijn.
Trouwens, wat gebeurt er eigenlijk met de aangepaste autos als ze in extreem koud of warm weer of hoogte terecht komen? In de zomer tegen de berg op met familie etc?
Gr.
V60 T6 MY25
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
Edwin schreef:+1Msuidgeest schreef:En wat 8% zuiniger betreft: let eens op je rijstijl en rij een paar km per uur zachter. Dat scheelt meer dan 8% en dat zonder je motormanagement aan te passen.
Sterker nog als je continue waar mogelijk, ook al is het maar voor 400 meter, de cruisecontrol gebruikt kun je al flink besparen. En op de snelweg al helemaal, maar dat is een open deur....
Voorbeeld: afgelopen zomer met een tot de nok toe afgeladen V70 T5 automaat, i.d.d. de meest onzuinige uitvoering, op de route du soleil, met +/- 115km/u op de teller (in de vakantie-we-hebben-geen-haast modus) en CC aan een verbruik van net geen 1 op 12,25!
En dat zonder tuning, behalve mindtuning dan....
Gr. Edwin.
hmm, mooie waarde hoor,
mijn V70-t5 doet wel 1 op 8,7 bij die snelheden met LPI..
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Wie koopt er nou een Volvo (benzine) met turbo en gaat dan lopen zeuren over het verbruik? 5% besparen... joeppie! Op wat denk ik dan? ik bedoel 5% besparen van heel veel hou je nog steeds behoorlijk veel over.
Als dat allemaal een probleem is dan moet je gewoon rustig rijden (zoals iedereen hier eigenlijk al geroepen heeft) of koop dan een Leaf maar hou op met dat gejammer!
Als dat allemaal een probleem is dan moet je gewoon rustig rijden (zoals iedereen hier eigenlijk al geroepen heeft) of koop dan een Leaf maar hou op met dat gejammer!
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
- Locatie: Purmerend
Over nagedacht, ben alleen bang dat het probleem niet de volvo is maar de rechter voet!
En ja, hij verbruikt wat meer dan onze C1. Maar ondanks het verbruik heb ik in de v70 altijd een glimlach op mijn gezicht (ook ernaast, tijdens het tanken)
En ja, hij verbruikt wat meer dan onze C1. Maar ondanks het verbruik heb ik in de v70 altijd een glimlach op mijn gezicht (ook ernaast, tijdens het tanken)
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Kijk ik geef ongeveer 500,- per maand uit aan benzine (V-power) wat echt wel een klap geld is. Maar als ik 5% zou besparen scheeld me dat 25,-
Ik wil niet stoer doen of zeggen dat geld me niets intereseerd maar ik acht die 25,- wel te verwaarlozen en daar komt bij dat ik geen genoeg kan krijgen van die heerlijke turbo!
Hiermee wil ik overigens niets af doen aan het nobele werk van de tuners.
Als die een moter mooier kunnen laten lopen vind ik dat super knap en ik doe het ze zeker niet na....
Ik wil niet stoer doen of zeggen dat geld me niets intereseerd maar ik acht die 25,- wel te verwaarlozen en daar komt bij dat ik geen genoeg kan krijgen van die heerlijke turbo!
Hiermee wil ik overigens niets af doen aan het nobele werk van de tuners.
Als die een moter mooier kunnen laten lopen vind ik dat super knap en ik doe het ze zeker niet na....
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
(( Motor!!)) 
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ben ik helemaal met je eens. Wij hebben de T5 ook niet voor niets wederom uitgekozen!ovwest schreef:Kijk ik geef ongeveer 500,- per maand uit aan benzine (V-power) wat echt wel een klap geld is. Maar als ik 5% zou besparen scheeld me dat 25,-
Ik wil niet stoer doen of zeggen dat geld me niets intereseerd maar ik acht die 25,- wel te verwaarlozen en daar komt bij dat ik geen genoeg kan krijgen van die heerlijke turbo!
Hiermee wil ik overigens niets af doen aan het nobele werk van de tuners.
Als die een moter mooier kunnen laten lopen vind ik dat super knap en ik doe het ze zeker niet na....
Het ging mij er alleen maar om duidelijk te maken dat je ook met 250pk en een ouderwetse 5 traps automaat zuinig kunt rijden als je dat wilt, zelfs zonder tuning!
Gemiddeld jaarverbruik van ons is overigens +/- 1 op 8.
10.000 km/jaar waarvan 6.000 stadsverkeer met hier en daar een stoplicht sprintje....

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!