Als buitenstaander (ik heb een V70 D3, met een gemiddeld verbruik volgens het boekje van 5,1 l/100km, eigen aanschaf) ben ik benieuwd naar de beweegredenen om een V60 PIH aan te schaffen. Is dat het milieu (een V60 is beter dan een Prius of soortgelijk gedrocht) of toch vooral de financiele prikkel (geen bijtelling, etc).
Ik ben erg benieuwd!
Waarom een PIH?
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Oei.... Veel kijkers, weinig deelnemers aan de poll...
Bert-Jan Nijhuis
-
- 5th Gear member
Er loopt al een hele actieve topic over de PIH 

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zeker! Maar met deze vraag? Lijkt me essentieel...
Bert-Jan Nijhuis
- ZX10r
- 5th Gear member
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55117
De combinatie van milieu en geld, milieu V60, geld V60 en alle 3 mist bijv. mist
De combinatie van milieu en geld, milieu V60, geld V60 en alle 3 mist bijv. mist
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
- EV70S
- 3rd Gear member
Je kun dat - in ieder geval voor mij - niet samenvatten in één van deze keuzes. Door de komst van een V60PIH geen andere Volvo D5 met 20-25% meer, dat stond vast. Wel genoeg power, ook belangrijk. Milieu / nieuwe overgangstechniek spreekt ook aan. Is niet alleen milieu, ook niet alleen bijtelling.
Idd al diverse topics over en denk dat de redenen divers zijn al speelt fiscaal voordeel bij iedereen mee maar is ook nodig voor Volvo, anders onverkoopbaar of met veel meer geld de markt inzetten.
5.1l in een V70 D3 vind ik wel heel netjes of zorgelijk, geniet je ook nog van de 5 cilinder? Mijn S60 haalt het bij lange na niet!
Idd al diverse topics over en denk dat de redenen divers zijn al speelt fiscaal voordeel bij iedereen mee maar is ook nodig voor Volvo, anders onverkoopbaar of met veel meer geld de markt inzetten.
5.1l in een V70 D3 vind ik wel heel netjes of zorgelijk, geniet je ook nog van de 5 cilinder? Mijn S60 haalt het bij lange na niet!
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Bert-Jan Nijhuis
- EV70S
- 3rd Gear member
Is niet veel duurder in aanschaf zonder fiscale voordelen dan mijn V70 D5 Rdesign was in 2009 nieuw gekocht, dus ja maar dan was het denk ik toch iets anders geworden.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
- Superfunky
- 5th Gear member
Kunnen betalen is niet de issue. WILLEN betalen wel.Volvoman schreef:Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Zonder de prikkels zal ik er geen milliseconde over nadenken om 75k voor een V60 neer te leggen. En al helemaal niet als hij voor de "echte" prijs in de prijslijst zou staan, namelijk inclusief BPM.
M.i. is de PiH dus feitelijk een onrendabel, kansloos type voertuig. Misschien dat het draaien van volume maakt dat de kosten zouden kunnen dalen, alleen is het dan wel jammer dat dit volume uit NL en Zwiterland zal moeten komen,w ant dit zijn de enige landen die zo intensief stimuleren. Daarnaast kun je de vraag stellen of een auto met feitelijk 2 aandrijvingen en een onwaarschijnlijk onderdeel (de batterij) überhaput qua kostprijs zou kunnen concurreren met conventioneel aangedreven auto's.
Kortom: enige beweegreden is financieel en Volvosan heeft het helemaal begrepen!
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
De Nederlandse Staat verleent een belastingvoordeel vanwege juist het milieuvriendelijke aspect. Zouden ze daar in deze economisch zware tijden dan niet beter mee kunnen stoppen?Superfunky schreef:Kunnen betalen is niet de issue. WILLEN betalen wel.Volvoman schreef:Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Zonder de prikkels zal ik er geen milliseconde over nadenken om 75k voor een V60 neer te leggen. En al helemaal niet als hij voor de "echte" prijs in de prijslijst zou staan, namelijk inclusief BPM.
M.i. is de PiH dus feitelijk een onrendabel, kansloos type voertuig. Misschien dat het draaien van volume maakt dat de kosten zouden kunnen dalen, alleen is het dan wel jammer dat dit volume uit NL en Zwiterland zal moeten komen,w ant dit zijn de enige landen die zo intensief stimuleren. Daarnaast kun je de vraag stellen of een auto met feitelijk 2 aandrijvingen en een onwaarschijnlijk onderdeel (de batterij) überhaput qua kostprijs zou kunnen concurreren met conventioneel aangedreven auto's.
Kortom: enige beweegreden is financieel en Volvosan heeft het helemaal begrepen!
Bert-Jan Nijhuis
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Bert-Jan Nijhuis
- Superfunky
- 5th Gear member
Zeker, je hebt helemaal gelijk, dat is ook heel zielig. Maar misschien moet je de rekensom eens maken. In mijn geval levert dit "grapje" me een bedrag ruim boven de 100k op en dat vind ik heel, heel, heel veel geld! Laat mij maar lekker zielig zijn!Volvoman schreef:Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
-
- 2nd Gear member
De transitie naar electrisch rijden moet in eerste instantie door de overheid gestimuleerd worden.
Er moet een oplaad infrastructuur opgezet worden, autofabrikanten moeten aantallen gaan produceren, zodat we uiteindelijk zonder overheidssteun allemaal overstag gaan en electrisch gaan rijden in concurerend geprijsde electrische autos.
Je ziet dit ook terug bij de inplementatie van duurzame energiebronnen.
We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
Er moet een oplaad infrastructuur opgezet worden, autofabrikanten moeten aantallen gaan produceren, zodat we uiteindelijk zonder overheidssteun allemaal overstag gaan en electrisch gaan rijden in concurerend geprijsde electrische autos.
We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c..
Per 11/13: V60 PIH
Per 11/13: V60 PIH
-
- 3rd Gear member
Ik beschouw mij verre van zielig als ik in zo'n dik aangeklede V60 mag/kan rijden, maar laten we eerlijk zijn, het hart en de portemonee gaan nu eenmaal niet altijd dezelfde richting uit...
Bovendien is niet iedereen in de financiele situatie om dat zomaar wel te doen. Wie is hier nu zielig...
Bovendien is niet iedereen in de financiele situatie om dat zomaar wel te doen. Wie is hier nu zielig...
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die groep omkadert zichzelf hier al magistraal
Volvo for life
- Superfunky
- 5th Gear member
Welke laatste druppel? Vertel eens: Wat zijn precies de feiten? Hoe groot is de olievoorraad?kameel1 schreef:We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
Eens dat verspilling nergens voor nodig is, eens dat wat beter kan beter moet. Maar de oplossing zit niet in EV. De oplossing is lichtere materialen, efficiëntere motoren en misschien ooit wel alternatieve aandrijving, maar die zit echt niet in EV.
-
- 4th Gear member
Tja, en hoe wordt het gros van de electriciteit opgewekt???kameel1 schreef:...
Nou, in 2011 was zo'n 4% duurzaam (Duitsland 25%)
Bron: http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.html?id=91031
Dus 96% is fossiel of kernenergie........
En dat sta je via een omweg in je auto te pompen.
- ZX10r
- 5th Gear member
Ik heb milieu gekozen, daarnaast is dit een pih welke ook nog vooruit gaat. Daarnaast klanten beginnen steeds meer over de CO2 footprint, komt ook bij vendor selecties steeds meer aan de orde.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
100k is zeker een boel! Wie betaalt dat nu? Al die instellingen en organisaties waarop nu bezuinigd wordt?Superfunky schreef:Zeker, je hebt helemaal gelijk, dat is ook heel zielig. Maar misschien moet je de rekensom eens maken. In mijn geval levert dit "grapje" me een bedrag ruim boven de 100k op en dat vind ik heel, heel, heel veel geld! Laat mij maar lekker zielig zijn!Volvoman schreef:Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Bert-Jan Nijhuis