Pagina 1 van 3
Waarom een PIH?
Geplaatst: 10.03.2013 - 17:01
door Volvoman
Als buitenstaander (ik heb een V70 D3, met een gemiddeld verbruik volgens het boekje van 5,1 l/100km, eigen aanschaf) ben ik benieuwd naar de beweegredenen om een V60 PIH aan te schaffen. Is dat het milieu (een V60 is beter dan een Prius of soortgelijk gedrocht) of toch vooral de financiele prikkel (geen bijtelling, etc).
Ik ben erg benieuwd!
Geplaatst: 10.03.2013 - 17:52
door Volvoman
Oei.... Veel kijkers, weinig deelnemers aan de poll...
Geplaatst: 10.03.2013 - 17:57
door t5power
Er loopt al een hele actieve topic over de PIH

Geplaatst: 10.03.2013 - 18:08
door Volvoman
Zeker! Maar met deze vraag? Lijkt me essentieel...
Geplaatst: 10.03.2013 - 18:31
door ZX10r
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=55117
De combinatie van milieu en geld, milieu V60, geld V60 en alle 3 mist bijv. mist
Geplaatst: 10.03.2013 - 18:32
door EV70S
Je kun dat - in ieder geval voor mij - niet samenvatten in één van deze keuzes. Door de komst van een V60PIH geen andere Volvo D5 met 20-25% meer, dat stond vast. Wel genoeg power, ook belangrijk. Milieu / nieuwe overgangstechniek spreekt ook aan. Is niet alleen milieu, ook niet alleen bijtelling.
Idd al diverse topics over en denk dat de redenen divers zijn al speelt fiscaal voordeel bij iedereen mee maar is ook nodig voor Volvo, anders onverkoopbaar of met veel meer geld de markt inzetten.
5.1l in een V70 D3 vind ik wel heel netjes of zorgelijk, geniet je ook nog van de 5 cilinder? Mijn S60 haalt het bij lange na niet!
Geplaatst: 10.03.2013 - 18:38
door Volvoman
Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Geplaatst: 10.03.2013 - 18:45
door EV70S
Is niet veel duurder in aanschaf zonder fiscale voordelen dan mijn V70 D5 Rdesign was in 2009 nieuw gekocht, dus ja maar dan was het denk ik toch iets anders geworden.
Geplaatst: 10.03.2013 - 18:50
door volvosan
Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Geplaatst: 10.03.2013 - 20:09
door Superfunky
Volvoman schreef:Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Kunnen betalen is niet de issue. WILLEN betalen wel.
Zonder de prikkels zal ik er geen milliseconde over nadenken om 75k voor een V60 neer te leggen. En al helemaal niet als hij voor de "echte" prijs in de prijslijst zou staan, namelijk inclusief BPM.
M.i. is de PiH dus feitelijk een onrendabel, kansloos type voertuig. Misschien dat het draaien van volume maakt dat de kosten zouden kunnen dalen, alleen is het dan wel jammer dat dit volume uit NL en Zwiterland zal moeten komen,w ant dit zijn de enige landen die zo intensief stimuleren. Daarnaast kun je de vraag stellen of een auto met feitelijk 2 aandrijvingen en een onwaarschijnlijk onderdeel (de batterij) überhaput qua kostprijs zou kunnen concurreren met conventioneel aangedreven auto's.
Kortom: enige beweegreden is financieel en Volvosan heeft het helemaal begrepen!
Geplaatst: 10.03.2013 - 21:56
door Volvoman
Superfunky schreef:Volvoman schreef:Mijn V70 is geweldig: zuinig, veel ruimte, weggedrag, heerlijke 5 cyl. Maar daar ging het topic niet over. Kun je de V60 betalen als er geen fiscale voordelen waren?
Kunnen betalen is niet de issue. WILLEN betalen wel.
Zonder de prikkels zal ik er geen milliseconde over nadenken om 75k voor een V60 neer te leggen. En al helemaal niet als hij voor de "echte" prijs in de prijslijst zou staan, namelijk inclusief BPM.
M.i. is de PiH dus feitelijk een onrendabel, kansloos type voertuig. Misschien dat het draaien van volume maakt dat de kosten zouden kunnen dalen, alleen is het dan wel jammer dat dit volume uit NL en Zwiterland zal moeten komen,w ant dit zijn de enige landen die zo intensief stimuleren. Daarnaast kun je de vraag stellen of een auto met feitelijk 2 aandrijvingen en een onwaarschijnlijk onderdeel (de batterij) überhaput qua kostprijs zou kunnen concurreren met conventioneel aangedreven auto's.
Kortom: enige beweegreden is financieel en Volvosan heeft het helemaal begrepen!
De Nederlandse Staat verleent een belastingvoordeel vanwege juist het milieuvriendelijke aspect. Zouden ze daar in deze economisch zware tijden dan niet beter mee kunnen stoppen?
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:00
door Volvoman
volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:15
door Superfunky
Volvoman schreef:volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .
Zeker, je hebt helemaal gelijk, dat is ook heel zielig. Maar misschien moet je de rekensom eens maken. In mijn geval levert dit "grapje" me een bedrag ruim boven de 100k op en dat vind ik heel, heel, heel veel geld! Laat mij maar lekker zielig zijn!
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:24
door kameel1
De transitie naar electrisch rijden moet in eerste instantie door de overheid gestimuleerd worden.
Er moet een oplaad infrastructuur opgezet worden, autofabrikanten moeten aantallen gaan produceren, zodat we uiteindelijk zonder overheidssteun allemaal overstag gaan en electrisch gaan rijden in concurerend geprijsde electrische autos.
Je ziet dit ook terug bij de inplementatie van duurzame energiebronnen.
We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:30
door volvosan
Ik beschouw mij verre van zielig als ik in zo'n dik aangeklede V60 mag/kan rijden, maar laten we eerlijk zijn, het hart en de portemonee gaan nu eenmaal niet altijd dezelfde richting uit...
Bovendien is niet iedereen in de financiele situatie om dat zomaar wel te doen. Wie is hier nu zielig...
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:31
door bart simpson
Die groep omkadert zichzelf hier al magistraal
Geplaatst: 10.03.2013 - 22:45
door Superfunky
kameel1 schreef:We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
Welke laatste druppel? Vertel eens: Wat zijn precies de feiten? Hoe groot is de olievoorraad?
Eens dat verspilling nergens voor nodig is, eens dat wat beter kan beter moet. Maar de oplossing zit niet in EV. De oplossing is lichtere materialen, efficiëntere motoren en misschien ooit wel alternatieve aandrijving, maar die zit echt niet in EV.
Geplaatst: 10.03.2013 - 23:28
door v60pih
kameel1 schreef:...
Je ziet dit ook terug bij de inplementatie van duurzame energiebronnen.
We kunnen niet tot de laatste druppel blijven rijden op fossiele brandstof zonder vooruit te kijken.
Tja, en hoe wordt het gros van de electriciteit opgewekt???
Nou, in 2011 was zo'n 4% duurzaam (Duitsland 25%)
Bron:
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.html?id=91031
Dus 96% is fossiel of kernenergie........
En dat sta je via een omweg in je auto te pompen.
Geplaatst: 11.03.2013 - 06:53
door ZX10r
Ik heb milieu gekozen, daarnaast is dit een pih welke ook nog vooruit gaat. Daarnaast klanten beginnen steeds meer over de CO2 footprint, komt ook bij vendor selecties steeds meer aan de orde.
Geplaatst: 11.03.2013 - 14:01
door Volvoman
Superfunky schreef:Volvoman schreef:volvosan schreef:Fiscale redenen, anders was t toch echt een BMW geworden....
Ik vind het best zielig om voor een paar centen je hart niet meer te volgen en 'dan maar' in een Volvo te gaan rijden :roll: .
Zeker, je hebt helemaal gelijk, dat is ook heel zielig. Maar misschien moet je de rekensom eens maken. In mijn geval levert dit "grapje" me een bedrag ruim boven de 100k op en dat vind ik heel, heel, heel veel geld! Laat mij maar lekker zielig zijn!
100k is zeker een boel! Wie betaalt dat nu? Al die instellingen en organisaties waarop nu bezuinigd wordt?