Wat zo mooi begon, had een naar vervolg, maar zoals zo vaak eind goed al goed.
Tijdens onze vakantie trip naar het warme zuiden (Alicante - Spanje) had ik tijdens de heen reis in mijn V70 T5 uit 2001, 204.000km (Getuned; 285pk / 400nm) al een aantal maal rare trillingen gevoeld en vooral bergop werden deze erger. In mijn naïviteit dacht ik dat ik eenmaal weer thuis in Nederland er wel naar zou laten kijken en dat met een rustigere reisstijl er niet zo veel aan de hand zou zijn.
Maar het noodlot sloeg onverwachts toe,na een snelle rit (had afspraak) van Alicante naar Benidorm, gaf mijn T5, na het passeren van het noodzakelijk kwaad dat tolpoort heet, de geest. Lampjes op het dashboard en melding via de BC; "versnellingsbak service spoed". De automaat (geartronic) ging in de noodloop en met sukkelend gangetje de auto aan de kant gezet. Daar stond ik dan met mijn gezin.Ik spreek geen woord Spaans en niemand in geen velden of wegen te bekennen. Daar ik zelf a-technisch ben had mijn blik die ik onder de motorkap wierp weinig zin. Ik kwam niet veel verder dan dat alles er normaal uitzag en dat de vloeistoffen op niveau stonden.
Omdat ik een tijd geleden een automaat flush heb laten doen, was mijn ingeving om dat bedrijf (VarioClean) te contacten.Kreeg een aantal goede tips van ze maar kon helaas niet voorkomen dat ik genoodzaakt was de ANWB te bellen (heb Europa dekking + reisverzekering) de ANWB was kortaf en gaf aan dat de wegenwacht binnen 2 uur te plaatsen zou zijn.Na 3 uur in de middle of nowhere gestaan te hebben belde de ANWB mij terug, ze hadden geïnformeerd en kwamen tot de conclusie dat mijn probleem; Geartronic die vast is gelopen en niet meer schakelt frequent voorkomt en volgens de ANWB niet binnen 48 uur lokaal was te repareren.Even zo kortaf als in het eerste contact deelde de ANWB mee,dat de bergingswagen al onderweg( duurde overigens nog een keer 2 uur!) was en dat de auto op transport naar NL zou worden gezet en of ik aan kon geven waar de auto naar toe moest. Na telefonisch overleg met het bedrijf (VarioClean), dus degene die mij een aantal uur daarvoor nog goede tips had gegeven en waar ik in het verleden al tevreden over was besloten om mijn auto daar naar toe te laten repatriëren.
Eenmaal terug in Nederland kreeg ik bericht van de ANWB dat mijn auto na 3 weken! op plaats van bestemming was aangekomen (Varsseveld).
De diagnose door de experts van Varioclean was niet mals, de gehele automaat was aan gort gereden dwz het kleppenhuis, de koppelomvormer, en er was het nodige afgebroken in het inwendige van de bak zelf. Ik vind het nog een wonder dat ik van die slijtage eerder weinig heb gemerkt, op af en toe doorslippen van de bak met name in 1ste en 2de versnelling, en de trillingen op de weg heen naar Spanje,na
Na een uitgebreid gesprek met de mensen van Varioclean mbt de diagnose en het bespreken van de mogelijkheden (auto verkopen in deze staat, ruilautomaat, revisie) heb ik besloten om de automaat volledig te laten reviseren omdat dat al met al genomen het beste was voor mijn portemonnee. Inmiddels is de gehele automaat incl koppelomvormer,frictieplaten,kleppenhuis en het inwendige gereviseerd en het is duidelijk merkbaar ook. Mijn T5 voelt weer soepel en licht aan en reageert sneller op de bewegingen van mijn rechtervoet.Tevens heb ik het idee dat de auto wat zuiniger is geworden.
Al met al dus eind goed al goed, maar toch blijf ik rondlopen dat ik in een eerder stadium (bij het slippen van de Geartronic in 1ste en 2de versnelling en het af en toe mis schakelen van de Geartronic) had moeten ingrijpen volgens de experts van Varioclean had ik daarmee een hoop ellende (en centjes) kunnen besparen door tijdig 'het brein' wat de automaat feitelijk aanstuurt te vervangen.
Mijn suggestie aan andere geartronic gebruikers is dan ook asap een garage te bezoeken bij afwijkend schakel ( slippen,misschakelen,e.d) gedrag van de automaat het kan u wellicht een hoop geld voor een revisie schelen.
Voor de geintresseerde; stuur mij een pm voor meer inhoudelijke info mbt de revisie zelf.
Groet en hoop dat u het beter vergaat met een Geartronic,
Harold
T5 valt stil in Spanje
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een verhaal, fijn dat je je auto weer hebt!
Had je een beetje mooie auto gekregen van Logex, ook een V70?
Had je een beetje mooie auto gekregen van Logex, ook een V70?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Zo wat een verhaal. Jammer dat de ANWB zo onvriendelijk was.
Blijkbaar heeft Varioclean een hoop goed gemaakt.
Blijkbaar heeft Varioclean een hoop goed gemaakt.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Is het toegenomen vermogen en koppel ook niet teveel van het goede voor de automaat die helaas voor Volvo niet tot de allerbesten behoren?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1939
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik snap het GT verhaal niet helemaal; is de bak nu stuk gegaan vanwege een defect "brein" ná een powerflush?
Was het elektronica defect niet opgemerkt bij de powerflush beurt dan?
Gr. Edwin.
Was het elektronica defect niet opgemerkt bij de powerflush beurt dan?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
@jpwg001-Nou toen de Geartronic ermee stopte was ik er, zachtjes uitgedrukt, wat minder nuchter over dan nu.Het is ontzettend kl*te om op zo'n manier stil te vallen en uiteindelijk pas na 4 uur geholpen te worden door de ANWB. Echter ben ik op zich nog wel blij dat het in Spanje gebeurde omdat het daar toen zo'n 20 graden was en niet op de heen reis in bijvoorbeeld noord Frankrijk wat dat was eind januari gewoon een ijs paleis.
@Paul-De leenauto was in eerste instantie een Ford HocusPocus, maar na flink zeuren met totaal geen steekhoudende argumenten
toch een nieuwe MB C-klasse 220CDI avantgarde station meegekregen.Zeker geen straf maar haalt het niet bij mijn T5.Ik vond de MB lawaaierig en wazig sturen.De adaptive Xenon lights en Command Online zijn wel super.ik had de leenauto trouwens niet via de ANWB,maar via mijn reisverzekering van Interpolis (betere dekking)
@Alexv70- Ja, wat moet je.ik stond in Spanje en had maar beperkt aantal opties toen de ANWB onverwacht vroeg waar de auto naar toe kon. 1)Dealer = duur, 2)garage waar ik voor mijn reguliere onderhoud kom = Snapt er de ballen niet van, 3) Varioclean, had een tijd geleden een flush laten doen en had toen een goed gevoel over die jongens daar. Ze hadden mij tijdens die flush (duurt uurtje) een rondleiding gegeven en laten zien wat ze met automaten e.d doen. En ook belangrijk,anders dan bij mij in de randstad nemen ze de tijd voor je en zijn de tarieven oke.Dat maak ik hier in Leiden wel anders mee.
@Paul-De leenauto was in eerste instantie een Ford HocusPocus, maar na flink zeuren met totaal geen steekhoudende argumenten

@Alexv70- Ja, wat moet je.ik stond in Spanje en had maar beperkt aantal opties toen de ANWB onverwacht vroeg waar de auto naar toe kon. 1)Dealer = duur, 2)garage waar ik voor mijn reguliere onderhoud kom = Snapt er de ballen niet van, 3) Varioclean, had een tijd geleden een flush laten doen en had toen een goed gevoel over die jongens daar. Ze hadden mij tijdens die flush (duurt uurtje) een rondleiding gegeven en laten zien wat ze met automaten e.d doen. En ook belangrijk,anders dan bij mij in de randstad nemen ze de tijd voor je en zijn de tarieven oke.Dat maak ik hier in Leiden wel anders mee.
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
@Edwin-Het is me wel allemaal uitgelegd maar ik ben technisch minder onderlegd.Maar zal poging wagen. Het "brein" bestaat niet alleen uit elektronica maar ook uit hydrauliek ,welke op oliedruk werkt. Door slijtage aan de hydrauliek wordt de oliedruk minder en dat (kan) ervoor zorgen dat de versnellingsbak zelf minder goed wordt aangestuurd.Hierdoor slijt het inwendige van de bak met alle gevolgen van dien. Een Flush heeft als doel te voorkomen dat de hydrauliek in het "brein"overmatigd slijt. maar reeds aanwezige slijtage kan het niet verhelpen.
@Johan-I k denk dat bij mij de tuning ook een rol heeft gespeeld.De ANWB informeerde mij dat de problemen die ze zien met geartronic bakken allemaal voorkomen vanaf 170.000km en meer. Mijn T5 had 190.000km gelopen toen ik hem heb laten tunen.De tuning was overigens na de flush en het werd mij ook ontraden om het te doen i.v.m. de geartronic en de kilometerstand maar ik dacht dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.Maar niet getreurd nu met gereviseerde bak gaat ie weer als een speer
@Johan-I k denk dat bij mij de tuning ook een rol heeft gespeeld.De ANWB informeerde mij dat de problemen die ze zien met geartronic bakken allemaal voorkomen vanaf 170.000km en meer. Mijn T5 had 190.000km gelopen toen ik hem heb laten tunen.De tuning was overigens na de flush en het werd mij ook ontraden om het te doen i.v.m. de geartronic en de kilometerstand maar ik dacht dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.Maar niet getreurd nu met gereviseerde bak gaat ie weer als een speer

V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- josas1
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 12:05
Nou, lekker dan...daar sta je dan met de hele familie gestrand in Spanje.
Achteraf valt t misschien wel mee, maar op zo'n moment zelf is het verschrikkelijk!
Mag ik vragen naar de totale kosten van de revisie?
Achteraf valt t misschien wel mee, maar op zo'n moment zelf is het verschrikkelijk!
Mag ik vragen naar de totale kosten van de revisie?
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
@Josas1- Ja dat is zeker niet fijn en het vervelende was dat ik op het misschakelen en de trillingen na eigenlijk niet eens zoveel gemerkt heb.ik was echt in de veronderstelling dat ik nog wel even een paar duizend kilometer verder kon rijden maar ineens boem en stop.
evisie verschilt van geval tot geval maar in mijn geval moest elk onderdeel, dus kleppenhuis,frictieplaten,koppel omvormer, c1 as, busjes in de bak zelf moesten opnieuw gedraaid worden,intercooler reinigen (zat allemaal aluminium en metaal bezinksel in) dag inbouwen en dag uitbouwen, inleren van de computer enz.Voor deze totale revisie moest ik bij VarioClean 3000 euro incl BTW betalen.Dit is een hoop geld maar goedkoop in vergelijk met een bijvoorbeeld een dealer, deze rekent al snel 700 tot 1000 euro meer!
Daarvoor ook mijn tip om tijdig,bij mis schakelen en doorslippen van de automaat,langs een specialist te gaan.Want als je er op tijd bij bent kan je erger voorkomen. Een nieuw kleppenhuis kost je 1000 euro en een flush misschien 300, dus beter preventief wat geld uitgeven dan in een keer 3000euro betalen.
Maar welke klachten heb jij precies?
evisie verschilt van geval tot geval maar in mijn geval moest elk onderdeel, dus kleppenhuis,frictieplaten,koppel omvormer, c1 as, busjes in de bak zelf moesten opnieuw gedraaid worden,intercooler reinigen (zat allemaal aluminium en metaal bezinksel in) dag inbouwen en dag uitbouwen, inleren van de computer enz.Voor deze totale revisie moest ik bij VarioClean 3000 euro incl BTW betalen.Dit is een hoop geld maar goedkoop in vergelijk met een bijvoorbeeld een dealer, deze rekent al snel 700 tot 1000 euro meer!
Daarvoor ook mijn tip om tijdig,bij mis schakelen en doorslippen van de automaat,langs een specialist te gaan.Want als je er op tijd bij bent kan je erger voorkomen. Een nieuw kleppenhuis kost je 1000 euro en een flush misschien 300, dus beter preventief wat geld uitgeven dan in een keer 3000euro betalen.
Maar welke klachten heb jij precies?
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Wat een verhaal. Goed ook dat je het ons verteld. Het is misschien een les voor diegene die met een iets oudere GT een tuning overwegen.
Zelf heb ik al in een andere post gemeld dat ik helamaal om ben. Die flush gaat er komen! Mijn GT is nog goed voorzover ik weet al is er wel iets tussen 3 en 4 bij volgas optrekken. Hij houd zeg maar 2 x even in (stottert 2 x) Weet natuurlijk helemaal niet of het de GT is maar met 100.000 k en 10 jaar oud lijkt me een flush niet overbodig. Overigens heb ik de auto pas 3 maanden dus de exacte geschiedenis is mij onbekend. Wel kan ik melden dat de auto zeker 6 maanden heeft stil gestaan voordat ik hem kocht en hij is al veel soepeler gaan schakelen in de tussentijd.
Zelf heb ik al in een andere post gemeld dat ik helamaal om ben. Die flush gaat er komen! Mijn GT is nog goed voorzover ik weet al is er wel iets tussen 3 en 4 bij volgas optrekken. Hij houd zeg maar 2 x even in (stottert 2 x) Weet natuurlijk helemaal niet of het de GT is maar met 100.000 k en 10 jaar oud lijkt me een flush niet overbodig. Overigens heb ik de auto pas 3 maanden dus de exacte geschiedenis is mij onbekend. Wel kan ik melden dat de auto zeker 6 maanden heeft stil gestaan voordat ik hem kocht en hij is al veel soepeler gaan schakelen in de tussentijd.
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1939
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik ben nog niet 100% overtuigd "om" maar heb voor mezelf besloten dat ik het binnenkort tòch maar preventief ga doen. Iets in mij zegt dat die olie na 13 jaar en 162.000 km wel eens wat minder zou kunnen zijn geworden. Zoals gezegd merk ik nog niets aan de bak of het schakelen. Wellicht dat er in het verleden al eens olie verversd is, maar dat kan ik niet achterhalen. De olie aan het bakpeilstokje is in ieder geval donkerkleurig en niet rood, maar stinkt niet verbrand o.i.d.
Ook wil dan gelijk maar een airco/condensor schoonmaak afvulbeurt laten doen.
Weet alleen nog niet goed bij wie... Kan me nog herinneren dat er ook enige tijd discussie is geweest over wie welke olie gebruikte en welke olie nou de beste was. Origineel Volvo of ander merk met zelfde specificaties en wel of niet mineraal danwel synthetisch?
Ook is mij niet duidelijk of de additieven die toegevoegd worden wel OEM "waardig" zijn?
Gr. Edwin.
Ook wil dan gelijk maar een airco/condensor schoonmaak afvulbeurt laten doen.
Weet alleen nog niet goed bij wie... Kan me nog herinneren dat er ook enige tijd discussie is geweest over wie welke olie gebruikte en welke olie nou de beste was. Origineel Volvo of ander merk met zelfde specificaties en wel of niet mineraal danwel synthetisch?
Ook is mij niet duidelijk of de additieven die toegevoegd worden wel OEM "waardig" zijn?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ben niet zo heel tunerig en mocht ik dat gevoel zo af en toe eens uitspreken zijn er altijd hele stammen die dat afdoen als bangmakerij, het is lullig voor ts maar ik ben blij met dit concrete voorbeeld
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Heb hier ook twee geartronics liggen die aan puin zijn gelopen,waren niet getunend,die gaan niet meer voor of achteruit,zal ze is uit elkaar halen als ik zin heb.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
+1ovwest schreef: Zelf heb ik al in een andere post gemeld dat ik helamaal om ben. Die flush gaat er komen! Mijn GT is nog goed voorzover ik weet al is er wel iets tussen 3 en 4 bij volgas optrekken. Hij houd zeg maar 2 x even in (stottert 2 x) Weet natuurlijk helemaal niet of het de GT is maar met 100.000 k en 10 jaar oud lijkt me een flush niet overbodig. Overigens heb ik de auto pas 3 maanden dus de exacte geschiedenis is mij onbekend. Wel kan ik melden dat de auto zeker 6 maanden heeft stil gestaan voordat ik hem kocht en hij is al veel soepeler gaan schakelen in de tussentijd.
En zeker de Powerflush variant is m.i. nog effectiever dan de 'standaard' flush, zie ook mijn post over 'Powerflush'
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ja het blijft natuurlijk altijd gissen of mijn tuning de boosdoener is geweest,maar zeker is natuurlijk wel dat de bak daardoor meer krachten te verwerken kreeg.Ik denk dat de tuning ervoor zorgt dat de levensduur een geartronic wordt beperkt met 20% ofzo, dus ipv 200.000km zal die getuned misschien maar 160.000 mee gaan.
Ik heb in ieder geval mijn tuning erop laten zitten.Ik heb vertrouwen in de mensen van varioclean, die weten wat ze doen en zodoende heb ik er vertrouwen in dat de bak nu na de revisie mijn extra vermogen wel aan kan.
@Ramon, hoe kom je aan 2 GT's heb je die ook aan gort gereden?
Ik heb in ieder geval mijn tuning erop laten zitten.Ik heb vertrouwen in de mensen van varioclean, die weten wat ze doen en zodoende heb ik er vertrouwen in dat de bak nu na de revisie mijn extra vermogen wel aan kan.
@Ramon, hoe kom je aan 2 GT's heb je die ook aan gort gereden?
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Overgehouden die bakken..
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Toch zouden ze het moeten trekken. Mijn auto heeft standaard 300 pk!prometheus@v70 schreef:Ja het blijft natuurlijk altijd gissen of mijn tuning de boosdoener is geweest,maar zeker is natuurlijk wel dat de bak daardoor meer krachten te verwerken kreeg.Ik denk dat de tuning ervoor zorgt dat de levensduur een geartronic wordt beperkt met 20% ofzo, dus ipv 200.000km zal die getuned misschien maar 160.000 mee gaan.
Ik heb in ieder geval mijn tuning erop laten zitten.Ik heb vertrouwen in de mensen van varioclean, die weten wat ze doen en zodoende heb ik er vertrouwen in dat de bak nu na de revisie mijn extra vermogen wel aan kan.
@Ramon, hoe kom je aan 2 GT's heb je die ook aan gort gereden?
Wat in elk geval te gek voor woorden is dat Volvo er zelf zo vaag over blijft!
Eigenlijk verklaard dat al een hoop zou je kunnen denken (negatieve geest) want toegeven dat het na 150k rot is, is ook behoorlijk lullig ( en kostbaar)
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
- janpie
- 5th Gear member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
- Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)
Waarom sneller dan snel. je wint er in nederland 5 min. mee.
+ dat je 3000 euro verder bent, en de nodige trammelant met oom agent.
Maar hier is ts niet mee geholpen natuurlijk.
Goed dat je het zo hebt opgepakt. het is anders veel stress om pech te hebben in het buitenland. succes..
+ dat je 3000 euro verder bent, en de nodige trammelant met oom agent.
Maar hier is ts niet mee geholpen natuurlijk.
Goed dat je het zo hebt opgepakt. het is anders veel stress om pech te hebben in het buitenland. succes..
V70 2.5T 209 pk 2007 175000
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit
V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit
jan
- prometheus@v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25.10.2008 - 18:54
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Misschien is het een idee om een nieuw topic te starten waarin een ieder categorisch zijn ervaringen met de GT aangeeft.Iets dergelijks als:
Type Auto Vermogen Bouwjaar Kilometerstand Flushed? Problemen?
Op deze manier is er wellicht een trend te bespeuren, die meer inzicht kan geven in het slijtage proces van de GT
@Janpie, kort antwoord:Omdat het kan!, maar even serieus;persoonlijk vind ik het erg gaaf om met een onopvallende station te sporten met auto's zoals Porsche Boxter, de snellere bmw's & Mercedessen enz..je zou de blikken van ongeloof moeten zien! En vergeet niet dat we over een x aantal jaar allemaal elektrisch rijden en dan is het feest over,dus ik geniet ervan nu het nog kan!
Type Auto Vermogen Bouwjaar Kilometerstand Flushed? Problemen?
Op deze manier is er wellicht een trend te bespeuren, die meer inzicht kan geven in het slijtage proces van de GT
@Janpie, kort antwoord:Omdat het kan!, maar even serieus;persoonlijk vind ik het erg gaaf om met een onopvallende station te sporten met auto's zoals Porsche Boxter, de snellere bmw's & Mercedessen enz..je zou de blikken van ongeloof moeten zien! En vergeet niet dat we over een x aantal jaar allemaal elektrisch rijden en dan is het feest over,dus ik geniet ervan nu het nog kan!
V70 Classic 2.4 Bi-Fuel
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
V70 T5 LPI, Geartronic, Mobility, Comfort, Sport, Premium & Estate Line, standkachel, opendak, etc
