Van mijn s60 D5 163 pk km. st. 192000 kmtrilt het koppelings pedaal.
Pas een compleet nieuwe koppeling laten monteren incl. druklager en nemer cylinder voor de zelfde klacht.
Klacht was ongeveer 500 km weg maar lijkt nu weer terug te komen.
Vorige keer trilde de koppeling ook met terugschakelen van 3>2.
Kan ik aannemen dat het dubbelmassavliegwiel hier de oorzaak van is? of heeft iemand al eens iets anders meegemaakt?
koppelingspedaal ,,,trilt
-
- Starter
boertie schreef:Ter informatie
Een nieuwe koppelingsleiding met "een kringleiding" die drukwisselingen absorbeert in het hydraulische systeem is nu verkrijgbaar als vervangingsonderdeel. dit kan het trillen veroorzaken
Sorry, maar dit is een sept' 2002 product en navraag heeft uitgewezen dat alleen de uitvoeringen t/m bj 2001 een andere leiding beschikbaar hebben.
De mijne heeft al een geweizigde leiding.
Maar in ieder geval wel bedankt voor de tip, wist tot nu toe niet dat die wijziging er was..
-
- 1st Gear member
Trilling in koppelingspedaal kan ook ontstaan als de diaframa veren van de drukgroep ten opzichte van elkaar niet gelijk staan (in mijn geval door te heet worden koppeling). Dan gaat het druklager heen en weer wat voelbaar is in de pedaal
- arnoud
- 8th Gear member
Ik voel niet echt trillingen in de koppeling, maar wel als ik met de voet de pedaal heel licht indruk (dus ruim voordat er feitelijk ontkoppeld wordt), dan voelt het iets als een hele lichte vorm van het getril wat een ABS veroorzaakt... Als ik dan de pedaal verder intrap is het weer weg?
Er zal wel zand op de koppelingsplaten zitten
Er zal wel zand op de koppelingsplaten zitten

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Oceanracer
- Geartronic member
Denk toch dat het dual massa vliegwiel bijzondere aandacht vereist. Zie ook andere topics over dit onderwerp. Kosten (incl kopp en drukgroep) bij dealer 1700 Euro. Het onderdeel zorgt voor het "in 2 etappes" (ont)koppelen. Als het defect is, resulteert dat op termijn wederom in een defecte koppeling. Zou er dus niet te lang mee doorrijden en vliegwiel laten checken!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johan s60
- 6th Gear member
Ik heb dit wel eens meegemaakt toen ik nog opel reed, dit zat toen in de nieuwe drukgroep (sachs) opnieuw vernieuwd en het was weg.
Maar mijn vliegwiel begint ook slecht te worden wellicht ga ik die van de zomer een keer vernieuwen volgens mij is LUK de enige die ze maakt!!
Maar mijn vliegwiel begint ook slecht te worden wellicht ga ik die van de zomer een keer vernieuwen volgens mij is LUK de enige die ze maakt!!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel