Hallo,
ik heb een xc70-2003 met hu1205, telefoon en stuurwielbediening. Die functioneert niet omdat de hu1205 niet in de xc70 thuishoort. Inmiddels is de hu1205 ook aan vervanging toe en wil ik een <<Eonon>> inbouwen. De audiodealer zegt het volgende.
Deze universele 2 din autoradio's kunnen in elke auto ingebouwd worden.
De aansluiting gaat via de standaard ISO stekker.
De hoogte van het inbouw gedeelte van deze 2 din autoradio’s zijn 10 cm.
De stuurbediening van deze universele autoradio is aan te sluiten op de analoge stuurbediening van uw stuur.
Hiervoor wordt de aansluiting meegeleverd bij het product. De aansluiting op de stuurbediening kan gedaan worden d.m.v. het aansluiten van de losse draden op de daarvoor bedoelde bedrading in de ISO stekker.
U kunt de stuurbediening gebruiken om o.a. het volume te regelen of naar het volgende of vorige nummer te schakelen.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit daadwerkelijk zo gaat werken?
De Volvo dealer twijfelt met name over de stuurbediening (audio en telefoon).
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
vriendelijke groet, Marc
hu1205 vervangen & stuurwielbediening
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
In theorie moet het gewoon gaan werken ja.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 3rd Gear member
wat ik begrepen heb is dat je telefoon (orgineel volvo) niet gaat werken als je de radio vervangt voor een aftermarket radio
let ook op met bv parkeer sensoren (orgineel volvo) deze lopen volgens mij ook via de radio
je zou anders ook even bij volvotech kunnen informeren
s6
let ook op met bv parkeer sensoren (orgineel volvo) deze lopen volgens mij ook via de radio
je zou anders ook even bij volvotech kunnen informeren
s6
v70n t5
CFE
CFE
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Daarom komt er zo'n kastje tussen de stuurwielbediening en de radio.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 3rd Gear member
Ik zou allereerst eens google-en op de ervaringen met deze radio. Er zijn veel dubbeldin radio's te koop, met zeer wisselende kwaliteiten. Zeker de "onbekende" merken scoren lang niet altijd goed.
Een dubbeldin inbouwen past wel, je hebt daarvoor een apart frame nodig. Heb ik onlangs zelf gedaan, het frame besteld bij de dealer. Maar... in dit frame is geen ruimte voor de telefoonunit van Volvo, die is dus komen te vervallen. Maar had ik ook niet nodig aangezien mijn dubbeldin een bluetooth verbinding heeft en erg makkelijk werkt. Misschien dat een dubbeldin al standaard past in de ruimte van jouw HU?
Jouw bovenstaande beschrijving van het aansluiten met losse draadjes spreekt mij niet zo aan, mogelijk dat je de stuurwielbediening wel werkend krijgt, maar het lijkt mij wel wat geklungel. Wel weet ik dat er verloopstekkertjes bestaan voor het aansluiten van de stuurwielbediening. Die heb ik niet aangesloten, ik mis het ook niet en vond het zonde van het geld. Wel heb ik de verloopstekkers gebruikt van Iso naar Volvo aansluiting, toen was het plug & play.
Een dubbeldin inbouwen past wel, je hebt daarvoor een apart frame nodig. Heb ik onlangs zelf gedaan, het frame besteld bij de dealer. Maar... in dit frame is geen ruimte voor de telefoonunit van Volvo, die is dus komen te vervallen. Maar had ik ook niet nodig aangezien mijn dubbeldin een bluetooth verbinding heeft en erg makkelijk werkt. Misschien dat een dubbeldin al standaard past in de ruimte van jouw HU?
Jouw bovenstaande beschrijving van het aansluiten met losse draadjes spreekt mij niet zo aan, mogelijk dat je de stuurwielbediening wel werkend krijgt, maar het lijkt mij wel wat geklungel. Wel weet ik dat er verloopstekkertjes bestaan voor het aansluiten van de stuurwielbediening. Die heb ik niet aangesloten, ik mis het ook niet en vond het zonde van het geld. Wel heb ik de verloopstekkers gebruikt van Iso naar Volvo aansluiting, toen was het plug & play.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Stekkers -> PLug en play (Volvo 2 Iso)
Maar vergeet daarbij de antenne niet. (Volvo 2 standard)
Eventele versterker ook even niet vergeten (zelfs bij een HU1205 kan die er in liggen!) Daar is ook een verloop voor te krijgen. (DIN to RCA).
Canbus aansturing stuurwielbediening; het is altijd wat blijkt in de praktijk...
Zelfs bij Radio's van bekende merken (Pioneer/Kenwood oid) werkt het bij regelmaat niet. Blijkt dan weer net te weinig spanning te geven voor de betreffende radio, protocolletje in de radio is weer net gewijzigd zodat een "passende" interface het ineens niet meer doet...
Wij verkopen het niet meer omdat we meer tijd kwijt waren aan het werkend krijgen...dan dat er aan verdiend kon worden...
Let ook even op; eventueel aanwezige RTI navigatie en Parkeer sensoren doen het ook NIET meer met een niet Volvo radio...
(Nou gok ik er op dat je die laatste 2 niet hebt omdat je een HU-1205 hebt, maar je weet maar nooit
Maar vergeet daarbij de antenne niet. (Volvo 2 standard)
Eventele versterker ook even niet vergeten (zelfs bij een HU1205 kan die er in liggen!) Daar is ook een verloop voor te krijgen. (DIN to RCA).
Canbus aansturing stuurwielbediening; het is altijd wat blijkt in de praktijk...
Zelfs bij Radio's van bekende merken (Pioneer/Kenwood oid) werkt het bij regelmaat niet. Blijkt dan weer net te weinig spanning te geven voor de betreffende radio, protocolletje in de radio is weer net gewijzigd zodat een "passende" interface het ineens niet meer doet...
Wij verkopen het niet meer omdat we meer tijd kwijt waren aan het werkend krijgen...dan dat er aan verdiend kon worden...
Let ook even op; eventueel aanwezige RTI navigatie en Parkeer sensoren doen het ook NIET meer met een niet Volvo radio...
(Nou gok ik er op dat je die laatste 2 niet hebt omdat je een HU-1205 hebt, maar je weet maar nooit

Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
Het gaat nog spannend worden. Parkeersensoren heb ik namelijk wel. en dat moet ook zo blijven.
Stuurwielbediening: bedankt voor alle tips van iedereen hierboven. En het medeleven. Het helpt vast. Over 2 weken wordt 'ie ingebouwd, dus vooral door blijven gaan met tips De uitkomst laat ik ook weten natuurlijk.
Stuurwielbediening: bedankt voor alle tips van iedereen hierboven. En het medeleven. Het helpt vast. Over 2 weken wordt 'ie ingebouwd, dus vooral door blijven gaan met tips De uitkomst laat ik ook weten natuurlijk.
-
- Starter
Nou, klus is geklaard. Radio, navigatie en bluetooth bellen & audio streamen doen het allemaal prima. Stuurwielbediening...pindakaas, maar dat mag de pret niet drukken.
Wie weet hoe je die goed laat functioneren met Canbus, mag 't zeggen.
heb nu dus wel een hu1205, 10-CD wisselaar en telefoon te koop. :
:
Wie weet hoe je die goed laat functioneren met Canbus, mag 't zeggen.
heb nu dus wel een hu1205, 10-CD wisselaar en telefoon te koop. :
- chalith
- 2nd Gear member
Hoi,
ik heb deze:
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/38 ... /page.html
i.c.m. een pioneer 2 DIN radio.
bediening werkt vanaf 't stuur, zelfs de telefoon (beperkt)
ik kan alleen opnemen en neerleggen.
bij de radio gaat ie bij << of >> de frequentie wijzigen...niet 't station.
bij de USB of CD werkt 't << en >> voor vorig en volgend nummer.
ik had geen bediening in 't stuur, ik heb 't rechter knoppen paneeltje los gekocht.
Gerrit
ik heb deze:
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/38 ... /page.html
i.c.m. een pioneer 2 DIN radio.
bediening werkt vanaf 't stuur, zelfs de telefoon (beperkt)
ik kan alleen opnemen en neerleggen.
bij de radio gaat ie bij << of >> de frequentie wijzigen...niet 't station.
bij de USB of CD werkt 't << en >> voor vorig en volgend nummer.
ik had geen bediening in 't stuur, ik heb 't rechter knoppen paneeltje los gekocht.
Gerrit