Hallo Volvo-kenners,
Zoals gemeld in het topic "ff voorstellen" heb ik het al geschreven.
Ik ben op zoek naar een mooie Volvo S70 met het liefst een automaat.
Nu heb ik een mooi exemplaar gevonden en zoals de advertentie aangeeft mag deze voor aanschaf gekeurd worden bij de ANWB/Dekra wat ik dan ook wel van plan ben.
Nu heb ik vanavond wel wat topic's gelezen maar zijn zeer divers, dus vandaar hier de vraag waar ik op moet letten en wat de slechte kenmerken zijn van een S70 2.4 20v Automaat.
Mss kent iemand deze garage wel.
Ik hoor/lees graag van jullie.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... bs=Details
Op zoek naar een Volvo S70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Welkom hier,
Waar je naar moet kijken...oef, heel lijstje. Allereerst vloeistoffen checken, kleur ervan zegt al heel wat. Hoe loopt de motor, rammels ed. lekkages, hoe schakelt de automaat en werkt kickdown zonder morren, neem een goede keienweg en luister naar het onderstel, draagarmen voor zijn een bekend slijtagepunt, werken alle electr. componenten, airco is ook een bekend probleem[verdamper, condensor enz.] Let ook op de controlelampjes allemaal branden als je het contakt aanzet, sommige belangrijke lampjes zoals motormanagement en abs lampjes zijn 'ineens' stuk. Deze moeten gewoon uitgaan na het starten. Verder is dit lijkt me wel een nette auto alleen wel toevallig dat de gordel net op die plaats over de voorstoel hangt waar de meeste auto's een slijtplek hebben[is wel netjes te maken meestal! Als dit allemaal geen grote dingen aan het licht brengt kan je er nog voor kiezen om hem te laten keuren maar het meeste heb je dan zelf al gehad...
Waar je naar moet kijken...oef, heel lijstje. Allereerst vloeistoffen checken, kleur ervan zegt al heel wat. Hoe loopt de motor, rammels ed. lekkages, hoe schakelt de automaat en werkt kickdown zonder morren, neem een goede keienweg en luister naar het onderstel, draagarmen voor zijn een bekend slijtagepunt, werken alle electr. componenten, airco is ook een bekend probleem[verdamper, condensor enz.] Let ook op de controlelampjes allemaal branden als je het contakt aanzet, sommige belangrijke lampjes zoals motormanagement en abs lampjes zijn 'ineens' stuk. Deze moeten gewoon uitgaan na het starten. Verder is dit lijkt me wel een nette auto alleen wel toevallig dat de gordel net op die plaats over de voorstoel hangt waar de meeste auto's een slijtplek hebben[is wel netjes te maken meestal! Als dit allemaal geen grote dingen aan het licht brengt kan je er nog voor kiezen om hem te laten keuren maar het meeste heb je dan zelf al gehad...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
robert31, volgens mij heb je alles wel benoemd. Gelet op het feit dat er zekerheidshalve ook een aankoopkeuring uitgevoerd gaat worden zou het allemaal helemaal goed moeten komen.
Een flush van de automaat zou ik zelf dan nog als extratje overwegen maar voor de rest: Weinig geld voor een dijk van een auto.
Een flush van de automaat zou ik zelf dan nog als extratje overwegen maar voor de rest: Weinig geld voor een dijk van een auto.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Hoeveel buil kan je vallen aan een auto van geen 2000 Euro? Ga gewoon kijken en ga op je gevoel af. Die vent in Overveen doet al een tijdje in dit soort auto's (dus Volvo's van 10+ jaar), de doelgroep woont in Bloemendaal en Overveen lijkt me. Hij weet waar hij het over heeft, maar verdient er wel zijn geld mee natuurlijk.
Deze auto is zo te zien z'n hele leven bij Svala in Katwijk in onderhoud geweest. Bel deze Volvodealer en dan kom je wel te weten of dit een goeie is of dat je beter een andere kan zoeken....
Een keuring voegt m.i. niet zo heel veel toe. Het is en blijft een momentopname en met dit soort auto's kan er altijd wat stuk gaan. Daar staat tegenover dat de afschrijving nihil is en dat ze verbazingwekkend goed rijden vergeleken met een meer recent exemplaar van al dan niet een ander merk.
Heb zelf een paar maanden terug een V70 gekocht van dit type. Vergelijkbaar prijsniveau, zelfde soort toestand, ruim 2 ton op de klok. Afgezien van wat achterstallig onderhoud (schokbrekers achter, motorsteunen) en wat details rijdt die auto gewoon prima. Daar ga ik nog een paar jaar plezier van hebben!
Dus wat je S70 betreft: Lekker gaan bekijken, rijden, kijken of ie goed voelt. En of de verkoper je een goed gevoel geeft. Het zou helpen als je al eens in het type hebt gereden, dan heb je een referentie. En verder geen perfectie verwachten maar gewoon een goede auto. De techniek is het belangrijkste. Optische dingetjes in het interieur zijn makkelijk (zelf) te verhelpen, daar moet je een beetje doorheen kijken als de algehele staat van de auto maar ok is.
Ik heb er zelf destijds 3 bekeken. 1 uitgewoond hok, 1 kwamen we op prijs niet uit en de derde was snel beklonken. Er zijn er genoeg op de markt!
Succes, Marc
P.S.: en budgetteer ook een paar honderd Euro voor die dingetjes die je gedaan wil hebben. Iets achterstallig is er altijd bij een auto in deze categorie!
Deze auto is zo te zien z'n hele leven bij Svala in Katwijk in onderhoud geweest. Bel deze Volvodealer en dan kom je wel te weten of dit een goeie is of dat je beter een andere kan zoeken....
Een keuring voegt m.i. niet zo heel veel toe. Het is en blijft een momentopname en met dit soort auto's kan er altijd wat stuk gaan. Daar staat tegenover dat de afschrijving nihil is en dat ze verbazingwekkend goed rijden vergeleken met een meer recent exemplaar van al dan niet een ander merk.
Heb zelf een paar maanden terug een V70 gekocht van dit type. Vergelijkbaar prijsniveau, zelfde soort toestand, ruim 2 ton op de klok. Afgezien van wat achterstallig onderhoud (schokbrekers achter, motorsteunen) en wat details rijdt die auto gewoon prima. Daar ga ik nog een paar jaar plezier van hebben!
Dus wat je S70 betreft: Lekker gaan bekijken, rijden, kijken of ie goed voelt. En of de verkoper je een goed gevoel geeft. Het zou helpen als je al eens in het type hebt gereden, dan heb je een referentie. En verder geen perfectie verwachten maar gewoon een goede auto. De techniek is het belangrijkste. Optische dingetjes in het interieur zijn makkelijk (zelf) te verhelpen, daar moet je een beetje doorheen kijken als de algehele staat van de auto maar ok is.
Ik heb er zelf destijds 3 bekeken. 1 uitgewoond hok, 1 kwamen we op prijs niet uit en de derde was snel beklonken. Er zijn er genoeg op de markt!
Succes, Marc
P.S.: en budgetteer ook een paar honderd Euro voor die dingetjes die je gedaan wil hebben. Iets achterstallig is er altijd bij een auto in deze categorie!
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
ik weet nog een mooie, en goeie 2.5 automaat te koop op lpg met G3..
het is een mooie wagen, donkerblauw metallic...
en niet te duur, slechts 290.000 op de klok, en dat is voor die wagen de helft van zn kunnen......................................
het is een mooie wagen, donkerblauw metallic...
en niet te duur, slechts 290.000 op de klok, en dat is voor die wagen de helft van zn kunnen......................................
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Weet er ook nog 1, die van mijzelf. 186000 op te klok(echte) 2.5T op lpg G3Appie1969 schreef:Hallo Volvo-kenners,
Zoals gemeld in het topic "ff voorstellen" heb ik het al geschreven.
Ik ben op zoek naar een mooie Volvo S70 met het liefst een automaat.
Nu heb ik een mooi exemplaar gevonden en zoals de advertentie aangeeft mag deze voor aanschaf gekeurd worden bij de ANWB/Dekra wat ik dan ook wel van plan ben.
Nu heb ik vanavond wel wat topic's gelezen maar zijn zeer divers, dus vandaar hier de vraag waar ik op moet letten en wat de slechte kenmerken zijn van een S70 2.4 20v Automaat.
Mss kent iemand deze garage wel.
Ik hoor/lees graag van jullie.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... bs=Details
Neem even contact op via PB en ik stuur je de gegevens/foto's plus vraagprijs toe
Rob
- Appie1969
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 20:02
- Locatie: Eindhoven
Ten eerste allemaal bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga aankomende weekend (als de agenda het toelaat) ff kijken en rijden met deze Volvo. Iig bedankt voor alle uitleg. Ik ga ook zeker even de dealer bellen in Katwijk. Mss kan hij mij al heel veel info geven.
@TPR en rammstein, thx maar zoek een benzine.
Ik ga aankomende weekend (als de agenda het toelaat) ff kijken en rijden met deze Volvo. Iig bedankt voor alle uitleg. Ik ga ook zeker even de dealer bellen in Katwijk. Mss kan hij mij al heel veel info geven.
@TPR en rammstein, thx maar zoek een benzine.
- Appie1969
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 20:02
- Locatie: Eindhoven
Is het slimmer om een 2.5 te zoeken ipv een 2.4 ?Discovery schreef:Houdt er wel rekening mee dat dit een 2.4 is die toch wel wat anders klinkt dan een 2.5. De 2.5 heeft echt de zware roffel, de 2.4 klinkt wat tammer.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Als je op gas wilt rijden is de 2,5 beter.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Ligt eraan wat je wilt. De motoren zijn in de basis gelijk, de 2.4 is de motor die je ook in de V70N en de S60 aantreft. Het voordeel van die versie is dat hij minder dorstig is. Daar lever ik wel wat roffel voor in hoor 
Het belangrijkste verschil is dat de oudere 2.5 hydraulische klepstoters heeft, de 2.4 door de dealer gesteld moet worden (of specialist voordat er weer mensen gaan piepen). Kleppen stellen zelden nodig, tenzij je gas rijdt!

Het belangrijkste verschil is dat de oudere 2.5 hydraulische klepstoters heeft, de 2.4 door de dealer gesteld moet worden (of specialist voordat er weer mensen gaan piepen). Kleppen stellen zelden nodig, tenzij je gas rijdt!
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
In een 2.5 zit veel meer emotie (danzij het geluid), een 2.4 heeft lang niet de kenmerkende sound als de 2.5.
Verder is de 2.5 beter geschikt voor LPG en is een 2.4 iets beperkter in zelf knutselen (vanwege het Can-Bus systeem). Ook heeft de 2.4 een elektronisch gasklephuis die nog wel eens stuk wil gaan, waar een 2.5 een mechanisch gasklephuis heeft.
Verder is de 2.5 beter geschikt voor LPG en is een 2.4 iets beperkter in zelf knutselen (vanwege het Can-Bus systeem). Ook heeft de 2.4 een elektronisch gasklephuis die nog wel eens stuk wil gaan, waar een 2.5 een mechanisch gasklephuis heeft.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Appie1969
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 20:02
- Locatie: Eindhoven
ok, duidelijk. Maar omdat de S70 maar 3 á 4 x per jaar op de weg rijdt zou een 2.5 ook kunnen volstaan.
Dan maakt het verbruik niet zoveel uit. Maar mocht de S70 zo heerlijk rijden gaan we deze mss vaker gebruiken. Ik zet mijn zoektocht inmiddels voort.
@Richard, ik wil op benzine rijden.
Dan maakt het verbruik niet zoveel uit. Maar mocht de S70 zo heerlijk rijden gaan we deze mss vaker gebruiken. Ik zet mijn zoektocht inmiddels voort.
@Richard, ik wil op benzine rijden.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Meen je dat serieus? Maar 3 a 4 keer per jaar mee rijden? :shock:
Dit is een erg mooie auto (heb hem zelf gezien), km-stand is aantoonbaar
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=229971995
Dit is een erg mooie auto (heb hem zelf gezien), km-stand is aantoonbaar
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=229971995
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- jan weemering
- 4th Gear member
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
- Locatie: Rotterdam
echt een mooie bak, met een leuke km standThe Volvoboy schreef:Meen je dat serieus? Maar 3 a 4 keer per jaar mee rijden? :shock:
Dit is een erg mooie auto (heb hem zelf gezien), km-stand is aantoonbaar
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=229971995
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12909
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Oei, die is fijn! En als ik iets mis aan de huidige auto van vrouwlief dan is het wel die brom!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Die is zeker aanwezig in 'de rode V70' 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Appie1969
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 20:02
- Locatie: Eindhoven
Ja, is een aankoop voor de hobby. Vind het een geweldig mooie auto en wil deze af en toe gaan gebruiken. Of een monsterrit die alhier worden georganiseerd.The Volvoboy schreef:Meen je dat serieus? Maar 3 a 4 keer per jaar mee rijden? :shock:
Verder staat deze dan onder een doek in de garage en komt 3 á 4 x uit de garage voor een rit van 300-500 km. Doe ik nu ook met mijn dagelijkse auto af en toe een heerlijke tourrit rijden, maar een Volvo S70 brengt meer emotie en gevoel met zich mee.
- Appie1969
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 23.03.2013 - 20:02
- Locatie: Eindhoven
Ik heb voor a.s. woensdag weer een afspraak staan voor een S70 van 2000 met 270.000 km op de teller. Is van 1ste eigenaar en is dealer onderhouden en stat ook bij deze dealer te koop. Ban vandaag even langs de dealer gereden en de auto ziet er goed uit. Wel is de motorkap bekrast en de rechterachterportier door een vandaal. Mss kan ik deze eruit poetsen. Verder ziet de auto er goed uit. Ik heb de dealer gemaild om woensdag proef te rijden en mss een deal te sluiten.
Wordt vervolgd...............
Wordt vervolgd...............