Hallo!
Vandaag gebeurde er iets heel vreemds. Ik had de hele dag gereden in mijn S60 D5, bouwjaar 2002, km stand 189000. Hij rijdt fantastisch, maar!
Vandaag stond ik ergens stil, en begon de motor bij stationair ineens wat te 'grommen'. Daarna ging plotseling de toerenteller automatisch omhoog! Hij gaf zelf gas zeg maar. Ik schrok hiervan, en deed gelijk de motor uit.
Na opnieuw starten en wegrijden, (ik wilde de snelweg op), kwam de melding "Motor Service Vereist" in het linker tekst display. Ook was ineens de trekkracht weg!! Hij reed nog wel, maar heeeel langzaam als ik heel veel gas geef.
Ik schrok me kapot, en heb de auto aan de kant gezet. Dat is natuurlijk best gevaarlijk, vooral als je aan het inhalen bent... Dat was ik gelukkig niet!
Gelijk volvo assistance gebeld. De wegenwacht kwam, hij wist het niet. Maar ik had het contact uitgezet tijdens het wachten op de wegenwachter. Toen hij er was, deed hij het weer gewoon goed. Hij dacht dat het iets te maken had met de turbo, alhoewel hij niets kon vinden.
Maar.... na 30 kilometer, op de linkerbaan van de snelweg, deed ie het weer.... Ik kon zoveel gas geven als ik wilde, harder ging-ie niet.
Auto op de vluchtstrook, een minuut gewacht, en hij deed het weer.
Weet iemand in goedsnaam wat dit kan zijn? Ik breng de auto morgen naar de dealer.
Ik neem aan dat dit onder de garantie valt, want zo'n defect mag natuurlijk niet?? Dit valt niet onder slijtage denk ik.
Ik hoor graag jullie adviezen, want ik wil me niet iets op de mouw laten spelden door mijn dealer morgen....
Jos
Melding "Motor service vereist" en plotseling verm
- s80t6
- 3rd Gear member
ik wil je niet verontrusten, maar reken er maar op dat hier geen sprake is van garantie... Vraagje; heb je een automaat of handmatige bak?jonkeren1 schreef:Hallo!
Vandaag gebeurde er iets heel vreemds. Ik had de hele dag gereden in mijn S60 D5, bouwjaar 2002, km stand 189000. Hij rijdt fantastisch, maar!
Vandaag stond ik ergens stil, en begon de motor bij stationair ineens wat te 'grommen'. Daarna ging plotseling de toerenteller automatisch omhoog! Hij gaf zelf gas zeg maar. Ik schrok hiervan, en deed gelijk de motor uit.
Na opnieuw starten en wegrijden, (ik wilde de snelweg op), kwam de melding "Motor Service Vereist" in het linker tekst display. Ook was ineens de trekkracht weg!! Hij reed nog wel, maar heeeel langzaam als ik heel veel gas geef.
Ik schrok me kapot, en heb de auto aan de kant gezet. Dat is natuurlijk best gevaarlijk, vooral als je aan het inhalen bent... Dat was ik gelukkig niet!
Gelijk volvo assistance gebeld. De wegenwacht kwam, hij wist het niet. Maar ik had het contact uitgezet tijdens het wachten op de wegenwachter. Toen hij er was, deed hij het weer gewoon goed. Hij dacht dat het iets te maken had met de turbo, alhoewel hij niets kon vinden.
Maar.... na 30 kilometer, op de linkerbaan van de snelweg, deed ie het weer.... Ik kon zoveel gas geven als ik wilde, harder ging-ie niet.
Auto op de vluchtstrook, een minuut gewacht, en hij deed het weer.
Weet iemand in goedsnaam wat dit kan zijn? Ik breng de auto morgen naar de dealer.
Ik neem aan dat dit onder de garantie valt, want zo'n defect mag natuurlijk niet?? Dit valt niet onder slijtage denk ik.
Ik hoor graag jullie adviezen, want ik wil me niet iets op de mouw laten spelden door mijn dealer morgen....
Jos

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- T5Fred
- 3rd Gear member
Bij een benzinemotor is deze storing bijna zeker de electronische gasklep. Of een diesel die ook heeft weet ik niet maar anders is het deze zeker. Laat je klep niet bij de dealer vervangen (tenzij het garantie is) omdat ze bij www.airtronics.nl (sorry moet www.actronics.nl zijn) veel goedkoper zijn.
Ben benieuwd hoe het bij jouw diesel nu echt zit....
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
- s80t6
- 3rd Gear member
spreken we hier over het gasklephuis? dan zou je toch niet een 'Motor service vereist' melding moeten krijgen maar een 'Transmissie service vereist' of is dat alleen met automaat/geartronic het geval?T5Fred schreef:Laat je klep niet bij de dealer vervangen (tenzij het garantie is) omdat ze bij www.airtronics.nl veel goedkoper zijn.
de mannen van airtronics.nl geven niet thuis.

- T5Fred
- 3rd Gear member
Ja, gasklephuis. Bij mijn V70-T5 kreeg ik de melding "motor service vereist", ben toen naar de dealer geweest. Zij wisten me te vertellen dat het het gasklephuis niet goed meer was. Ik heb er toen een op de sloop kunnen bemachtigen maar koop de volgende keer een nieuwe bij airtronics.s80t6 schreef:spreken we hier over het gasklephuis? dan zou je toch niet een 'Motor service vereist' melding moeten krijgen maar een 'Transmissie service vereist' of is dat alleen met automaat/geartronic het geval?
V70-T5, 2001
- s80t6
- 3rd Gear member
waar zit dat bedrijf, kan er zo snel niks over vinden, en het linkje werkt ook niet.T5Fred schreef: Ik heb er toen een op de sloop kunnen bemachtigen maar koop de volgende keer een nieuwe bij airtronics.

- T5Fred
- 3rd Gear member
Sorry, sorry: www.actronics.nl :oops:
V70-T5, 2001
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
ik wil je niet verontrusten, maar reken er maar op dat hier geen sprake is van garantie...
Hoezo niet? Misschien is de wagen pas aangeschaft bij een Volvo dealer en heeft ie gewoon garantie. Dat die dealer daar onderuit zal willen komen is natuurlijk de normale gang van zaken tegenwoordig :evil:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Lambert
- 5th Gear member
Lees dit ook eens.... http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5491, ik had eenzelfde klacht, dealer heeft software update gedaan en de klacht is opgelost (althans voor zolang als dat duurt).....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 2nd Gear member
Hoi, ik had het laatst ook precies het zelfde verhaal , ook gaf het de melding dat de STC niet actief was. Heb de auto uitgeschakeld en weer opnieuw gestart. toen geen problemen meer. Als ej het onderhoudsboekje leest dan is dit een standaard perobleem. Tevens heb ik ook dat mijn wagen S60, 2001 bij de stationaire positie aan het dansen is, heeft dit alles te maken met de gaskleppen? die gereinigd moeten worden? graag hulp
Volgens mij wordt hier gesproken over een diesel!! :?
En voor zover ik weet is deze niet voorzien van een gasklephuis.
Deze zal je alleen aantreffen op een benzine uitvoering.
Ik denk eerder aan de luchtmassameter!
En voor zover ik weet is deze niet voorzien van een gasklephuis.
Deze zal je alleen aantreffen op een benzine uitvoering.
Ik denk eerder aan de luchtmassameter!
Wat bedoel je trouwens met, ze geven niet thuis?s80t6 schreef:de mannen van airtronics.nl geven niet thuis.
Wilden ze je niet helpen?
-
- 1st Gear member
Hoe is dit verhaal nu afgelopen???? ben erg benieuwd omdat ik met mijn 2003 D5 (135000 km) zo ongeveer hetzelfde probleem heb...zodra je wat meer gas geeft valt het vermogen voor een groot deel weg. Herstarten lost het probleem tijdelijk op. Gewoon rijden gaat nog goed, maar inhalen wordt al lastig. Geen extra roetvorming. De dealer is nog zoekende. Hij dacht het probleem twee dagen geleden gevonden te hebben maar helaas.....vandaag was het weer mis.
Carel
Carel
-
- 1st Gear member
tja...... ik weet niet of een diesel met injectie werkt, maar in mijn S60 op gas had ik een soortgelijke ervaring.
Mijn dealer heeft (onder garantie) de regelunit van de injectoren vervangen. Daar zat de fout volgens hen.......
Wellicht een tip?
Groeten
Mijn dealer heeft (onder garantie) de regelunit van de injectoren vervangen. Daar zat de fout volgens hen.......
Wellicht een tip?
Groeten
Diesel werkt met een pomp, al dan niet electronisch gestuurd.Meganon schreef:tja...... ik weet niet of een diesel met injectie werkt, maar in mijn S60 op gas had ik een soortgelijke ervaring.
Verschillen zijn qua "verbranding brandstof" nogal verschillend.
Regelunit gasinjectoren?Meganon schreef:Mijn dealer heeft (onder garantie) de regelunit van de injectoren vervangen. Daar zat de fout volgens hen.......