C70 opkrikken
Geplaatst: 26.03.2013 - 10:06
Oorspronkelijke vraag:
Ik weet niet of mijn C70 een speciale voorkant heeft, maar ik krijg er geen krik onder. Als ik 'm nu op wil krikken moet ik 'm eerst met de noodkrik schuin zetten waarna ik de krik eronder kan rijden. Dan de noodkrik omlaag en dan met de grote krik weer omhoog. Dit is echt niet ideaal voor de lastverdeling over de assen.
Is dit normaal bij deze auto? Zo ja, waar kan ik een extra platte krik halen?
--------------
Met het verwisselen van de distributieriem heb ik de auto eerst aan de zijkant met de kleine krik een stuk opgetild en daarna de auto ondersteund met een garagekrik en blokken hout. Voor een werkje aan de zijkant van het blok maakt dat niet heel veel uit. Maar als ik ónder de auto moet zijn, dan wil ik dat wel wat netter doen. Ik kan alleen nergens een definitief antwoord vinden op de vraag waar ik de auto aan de voorkant vanuit één krikpunt omhoog kan krikken. Op de ene site wordt gezegd dat dat helemaal niet goed is, op de andere dat het wel kan, en nergens kan ik uitsluitsel vinden over welk punt dan gebruikt moet worden. Onder het blok? Direct achter de radiator?
Het lijkt me sterk dat je de zijkant eerst omhoog moet tillen en dan een assteun plaatst en dan de andere kant hetzelfde. Dan komen er namelijk enorme krachten te staan op de tegenoverliggende achterste as. Dat kan nooit goed zijn...
Heeft iemand een duidelijke beschrijving van alle krikpunten en waar ze wel en niet geschikt voor zijn?
Ik weet niet of mijn C70 een speciale voorkant heeft, maar ik krijg er geen krik onder. Als ik 'm nu op wil krikken moet ik 'm eerst met de noodkrik schuin zetten waarna ik de krik eronder kan rijden. Dan de noodkrik omlaag en dan met de grote krik weer omhoog. Dit is echt niet ideaal voor de lastverdeling over de assen.
Is dit normaal bij deze auto? Zo ja, waar kan ik een extra platte krik halen?
--------------
Met het verwisselen van de distributieriem heb ik de auto eerst aan de zijkant met de kleine krik een stuk opgetild en daarna de auto ondersteund met een garagekrik en blokken hout. Voor een werkje aan de zijkant van het blok maakt dat niet heel veel uit. Maar als ik ónder de auto moet zijn, dan wil ik dat wel wat netter doen. Ik kan alleen nergens een definitief antwoord vinden op de vraag waar ik de auto aan de voorkant vanuit één krikpunt omhoog kan krikken. Op de ene site wordt gezegd dat dat helemaal niet goed is, op de andere dat het wel kan, en nergens kan ik uitsluitsel vinden over welk punt dan gebruikt moet worden. Onder het blok? Direct achter de radiator?
Het lijkt me sterk dat je de zijkant eerst omhoog moet tillen en dan een assteun plaatst en dan de andere kant hetzelfde. Dan komen er namelijk enorme krachten te staan op de tegenoverliggende achterste as. Dat kan nooit goed zijn...
Heeft iemand een duidelijke beschrijving van alle krikpunten en waar ze wel en niet geschikt voor zijn?