Pagina 1 van 1

C70 opkrikken

Geplaatst: 26.03.2013 - 10:06
door Veneficus
Oorspronkelijke vraag:

Ik weet niet of mijn C70 een speciale voorkant heeft, maar ik krijg er geen krik onder. Als ik 'm nu op wil krikken moet ik 'm eerst met de noodkrik schuin zetten waarna ik de krik eronder kan rijden. Dan de noodkrik omlaag en dan met de grote krik weer omhoog. Dit is echt niet ideaal voor de lastverdeling over de assen.

Is dit normaal bij deze auto? Zo ja, waar kan ik een extra platte krik halen?


--------------


Met het verwisselen van de distributieriem heb ik de auto eerst aan de zijkant met de kleine krik een stuk opgetild en daarna de auto ondersteund met een garagekrik en blokken hout. Voor een werkje aan de zijkant van het blok maakt dat niet heel veel uit. Maar als ik ónder de auto moet zijn, dan wil ik dat wel wat netter doen. Ik kan alleen nergens een definitief antwoord vinden op de vraag waar ik de auto aan de voorkant vanuit één krikpunt omhoog kan krikken. Op de ene site wordt gezegd dat dat helemaal niet goed is, op de andere dat het wel kan, en nergens kan ik uitsluitsel vinden over welk punt dan gebruikt moet worden. Onder het blok? Direct achter de radiator?

Het lijkt me sterk dat je de zijkant eerst omhoog moet tillen en dan een assteun plaatst en dan de andere kant hetzelfde. Dan komen er namelijk enorme krachten te staan op de tegenoverliggende achterste as. Dat kan nooit goed zijn...

Heeft iemand een duidelijke beschrijving van alle krikpunten en waar ze wel en niet geschikt voor zijn?

Geplaatst: 26.03.2013 - 10:17
door Jeroen
Wiel even op een plankje of balkje rijden.

Geplaatst: 26.03.2013 - 11:19
door edraket
Gewoon een lagere krik kopen ben je er vanaf. 10cm moet voldoen, sommige krikken zijn nog lager, maar deze zijn meestal ook minder sterk.

Geplaatst: 26.03.2013 - 23:33
door elianmars
Ik heb deze. Nog geen probleem gehad met verlaagde auto's.


http://www.buitelaar.nl/comasy/template ... uctid=2252

Geplaatst: 03.04.2013 - 19:31
door Men-O
Jaar geleden ook eens een lekke band gehad, de mannen bij het tankstation waar ik de band wisselde moesten ook gniffellen toen ik de originele krik er niet onderkreeg.. Door de auto te verplaatsen ging het nét.

Overigens is de auto wel zo stijf dat je de gehele zijde van de auto opkrikt, zodat beide wielen van de grond zijn.

Geplaatst: 04.04.2013 - 06:49
door cees klumper
Mijn krik past er gemakkelijk onder. Niet passen lijkt me een teken dat er iets is verlaagd / er een of ander probleem is.

Geplaatst: 04.04.2013 - 11:42
door lint
De standaard meegeleverde krik moet passen, zo niet dan is de auto later verlaagd of is er iets mis met de wielophanging.

Geplaatst: 05.04.2013 - 15:44
door Veneficus
De standaard meegeleverde krik past wel, maar die is lastig in gebruik en komt niet heel hoog.

Geplaatst: 06.04.2013 - 15:29
door Giesto-440
Hoog genoeg toch? Of wil je hem laten kantelen?
Lastig in gebruik kan ik wel inkomen.. Je kunt niet 1 vloeiende draai beweging maken!

Geplaatst: 27.04.2013 - 09:11
door VolvoRacing
Originele krik moet in het midden van de auto eronder geschoven worden (zit een inschuif uitsparing), dan opkrikken en voor en achter gaan tegelijk omhoog.

Geplaatst: 27.04.2013 - 13:25
door wim de jong
Ik denk dat er in het instructieboekje ook info te vinden is waar de originele krikpunten zitten. En daar zou ik in eerste instantie vanuit gaan.