Pagina 1 van 2

Trillingsdemper poelie

Geplaatst: 26.03.2013 - 21:02
door JosW
Mijn monteur zegt dat de trillingsdemper van de poelie kaduuk is. Heb bij de dealer geïnformeerd naar de prijs van dit onderdeel: 270 euro, en dan moet ie er ook nog in.
Op internet zie ik een prijs van 96 euro voorbij komen (Bilstein). Wat is wijsheid gezien het significante prijsverschil?

Geplaatst: 27.03.2013 - 19:14
door Marelli
euw....kopen en er zelf inzetten (aannemende dat je dat kan) of vragen waarom dat zo duur moet zijn

Geplaatst: 27.03.2013 - 20:21
door Thijs
Met dit soort onderdelen ga ik alleen voor origneel!

Geplaatst: 27.03.2013 - 20:23
door JosW
Is ook mijn eerste gedachte. Aan de andere kant, Bilstein is ook een A-merk.

Geplaatst: 27.03.2013 - 20:35
door Thijs
Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:43
door mjeuring
Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
Toe, vertel! Hoezo? Gebruik al jaren probleemloos Bosch, of Mann.

Geplaatst: 27.03.2013 - 21:45
door JosW
Ik voorzie een lang draadje :P

Geplaatst: 27.03.2013 - 22:57
door Marelli
Is het merkje bepalend voor de prijs of de kwaliteit?

Ik heb nu 425k op de teller en weet zeker dat er erg weinig volvo merkjes op staan. Olie van de action (vooral niet te vaak verversen) wel goed letten op de intervallen van de distributie (ook geen volvo).

Geplaatst: 28.03.2013 - 14:29
door edraket
Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
leergeld noem ik dat. Zei toch al dat je voor die paar tientjes beter voor origineel kon gaan.

Geplaatst: 28.03.2013 - 15:23
door JosW
Marelli schreef:Is het merkje bepalend voor de prijs of de kwaliteit?

Ik heb nu 425k op de teller en weet zeker dat er erg weinig volvo merkjes op staan. Olie van de action (vooral niet te vaak verversen) wel goed letten op de intervallen van de distributie (ook geen volvo).
Wat is het nadeel van "te vaak verversen"?

Geplaatst: 28.03.2013 - 18:26
door janpie
Dat wil ik ook wel eens weten.. Verse olie is voor het blokje lekker toch..

olie verwaterd en verzuurd, en dat is niet goed voor de olie kanaaltjes.

Geplaatst: 28.03.2013 - 18:57
door Marelli
het nadeel van te vaak verversen is dat het je overbodig geld kost. Het voordeel is bij de leverancier/producent/verkoper.
Geregeld je oliefilter vervangen werkt net zo goed.
Blijf vooral de economie stimuleren.

Geplaatst: 28.03.2013 - 22:17
door JosW
Er is al veel geschreven over de zin en onzin van olie verversen. Verhalen dat motoren 200.000 km meegaan door alleen maar olie bij te vullen vind ik broodje aap. Ik ververs trouw om de 15.000 km (TDI). Zoals Jan al zegt, olie gaat gewoon in kwaliteit achteruit. Met name de additieven verdwijnen.

Geplaatst: 29.03.2013 - 07:50
door Marelli
tja....broodje aap, wie weet: vooral blijven kopen.

(ik heb een aantal jaren in de automotive wereld o.a. ontwikkeling van smeerolie en additives gewerkt.)

Geplaatst: 29.03.2013 - 08:20
door evert65
Marelli schreef:tja....broodje aap, wie weet: vooral blijven kopen.

(ik heb een aantal jaren in de automotive wereld o.a. ontwikkeling van smeerolie en additives gewerkt.)
vertel

Geplaatst: 29.03.2013 - 09:44
door Thijs
edraket schreef:
Thijs schreef:Ik heb van de week de gok genomen aftermarket luchtfilter te nemen, dat doe ik dus niet weer.. Origineel dus!
leergeld noem ik dat. Zei toch al dat je voor die paar tientjes beter voor origineel kon gaan.
Geef ik meteen toe! Maar alles bij elkaar toch 60 euro goedkoper. Vond ik toch de moeite waard. En het had natuurlijk een fram of bosch filter kunnen zijn wat dan weer prima is. Dat was het niet...

Geplaatst: 29.03.2013 - 10:37
door edraket
Het is de gok waard, maar met aftermarket is het probleem dat je nooit weet wat je krijgt. Mij geeft dat altijd een naar gevoel als de kwaliteit tegen valt. VAndaar dat ik voor origineel ga.

Geplaatst: 29.03.2013 - 10:48
door evert65
ach wat maken jullie je toch druk om een logootje, voor dat volvo logo 270 en voor bilstein 95, dan koop je er 2 en hou je nog geld over

Geplaatst: 29.03.2013 - 12:51
door Thijs
Collega van mij heeft jaren in de auto demontage gewerkt bij een bedrijf dat motoren demonteerde. 99 van de 100 blokken waren stuk gelopen door verstopte oliekanalen.. Dat verteld mij genoeg over nut en noodzaak olie en filter te vervangen. Ik wil graag meer als 4 ton kunnen doen met mijn auto.

Geplaatst: 29.03.2013 - 19:36
door ovwest
Olie en filters moet je gewoon vervangen dan wel verversen is mijn mening. Ik hou 1 x per jaar aan en rij ongeveer 10-15 K per jaar (daarmee ga ik de 4 ton nooit halen maar toch) Gewoon je onderhoud bij houden zorgt dat ie lekker lang mooi blijft lopen!