startproblemen v40 diesel.

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
aZzKikr
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.03.2013 - 18:25
Locatie: Driewegen
Contacteer:

Beste allen,

Ik ben nieuw hier op het forum en door een start probleem hier terecht gekomen.
Inmiddels heb ik mij voorgesteld in het betreffende topic.

Voorafgaand aan mijn probleem schets wil ik naar mijn onderschrift verwijzen voor model en type van onze Volvo V40. :D

Goed de Volvo heeft een raar start probleem.
Het deed zich voor vanaf het begin van de koude periode die we nu hopelijk bijna voorbij zijn.
Het begon allemaal in beperkte maten na een kleine rit van ongeveer 2 tot 3 kilometer. even uitstappen voor een kleine boodschap in de plaatselijke super en bij terugkomst bij de auto proberen te starten en dan doet hij het niet. na ongeveer 5 min. pakt hij weer op en start in één keer. (uiteraard wel een keer of 4 geprobeerd). nu doet dit zich vaker voor en de tussen possen dat hij weer pakt worden langer.
Nu is het ook dat na herhaaldelijk proberen de accu uitgeput raakt.
Dan bel ik de ANWB en tegen de tijd dat die er zijn en een beetje prik van hun starter doet hij het vaak weer.
De ANWB man die mij het eerst heeft geholpen heeft van alles door zitten meten en getracht uit te lezen (wat hen ook niet lukt) hij heeft ook de spuitbus start geprobeerd dan lijkt hij wel te willen maar pakt hem toch echt niet op. ook na een geruime tijd testen en meten pakt hij in eens weer. ook hij vind het een raar mankement. advies was uit laten lezen.
Dit uit laten lezen heb ik eerst bij mijn eigen garage gevraagd maar die komen er met hun OBDII er niet in. dus naar de Volvo dealer voor deze klus. (in een andere topic zal ik deze ervaring nog wel uit de doeken doen :evil: ) Ik heb het uitlees rapport geschreven op papier meegekregen.
De gloei bougies zouden defect zijn volgens Volvo dealer.
Maar volgens ANWB en andere kan dit niet het probleem zijn.
Toch heb ik ze zelf vervangen. Maar geen soelaas.
Het handschrift was slecht leesbaar dus heb ik via Google het een en ander gekopieerd en dus heb ik Engels en Nederlands door elkaar maar de codes kloppen wel.
De uitlees rapport geeft het volgende:

ECM-0000 no match - ??
ECM-1802 intake air temperature. Signal too high
ECM-1806 Mass air flow (MAF) sensor. Faulty signal
ECM-1806 Mass air flow (MAF) sensor. Signal too low
ECM-1808 nokkenassensor/vliegwielsensor. Onjuist signaal
(1808 synchronisatie nokkenas tov. Krukas)
ECM-180C Standsensor uitlaatgasrecirculatie. Signaal te laag
ECM-1814 Uitlaatgasrecirculatieklep. Signaal te laag.
ECM-1822 brandstofdrukregelingsventiel. Signaal te laag.
ECM-1826 Glow plug relay, position. Faulty signal

Het probleem in het kort is dus:
Als ik de auto warm rijd - zeg maar iets van 30/40 KM dan heb ik geen problemen.
Heeft de auto geruime tijd stil gestaan dan heb ik ook geen problemen.
Staat de auto helemaal stil en heeft net een korte rit gehad (van 25 mtr tot zeg maar 8 KM) en wil ik vrij snel weer starten (1 min tot 1 uur of langer) dan pakt hij niet meer op en moet ik tegenwoordig langer dan 2 uur wachten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, wat dit euvel veroorzaakt of heeft iemand een dergelijk geval mee gemaakt?

Ik dank jullie op voorhand voor alle reacties.

Gr
Volvo V40 PhII 1.9D 102 PK D4192T4 BJ:2000 315.000 km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De lijst onbeantwoorde berichten wordt al maar langer...
Apart wel....
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
aZzKikr
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.03.2013 - 18:25
Locatie: Driewegen
Contacteer:

Hoi Mario,
De lijst onbeantwoorde berichten wordt al maar langer...
Apart wel....
Zou het aan mijn post liggen?

Er is toch wel iemand die mij in de richting kan helpen?

Alle hints zijn welkom..
Volvo V40 PhII 1.9D 102 PK D4192T4 BJ:2000 315.000 km
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”