V50 2e hands kopen, waar op te letten en een xenon vraagje.

Geleverd vanaf 2003
mslik
3rd Gear member

Goedemorgen allen,

Even wat voor geschiedenis. Ik ben eind vorig jaar in de weer geweest met de dealer voor een V60 R-Design. Ik kon veel korting krijgen, en zou nog wat extra korting krijgen als de dealer de leasemij mocht regelen. Daar kreeg ik echter geen contract, omdat ze door de crisistijd echt ongelofelijk zuur zijn geworden. Mijn bedrijf draait gewoon prima, al is het natuurlijk niet zo super als voor de crisis. Ik was er toen even helemaal klaar mee, en heb de onderhandeling gestopt. Dat is de voor geschiedenis.

Nu belde gisteren de dealer mij, dat hij van de leasemij te horen heeft gekregen dat ik toch een leasebedrag kon krijgen (lekker laat na 3 maanden) maar dat was niet de prijs van een V60 of ik moest zelf nog ff 15k bij leggen. Nu kan dat wel, maar ik wil in deze tijden niet zoveel aan mijn reserves zitten. Dus toen kwam de dealer met de optie, waarom geen V50.

Hij had een mooie limited edtion staan uit 2012 met 36k op de klok. Voor mij is het vooral belangrijk dat de kofferbak groter is dan in mijn Seat Leon want we hebben 2 kleinere honden en een opgroeiende boxer. Kijken op het internet, werd ik zeker van de opties enthaussiast want alles zit erop en er aan. Gisteren gelijk wezen kijken en alles word nu in gang gezet, want ik wil natuurlijk een mooie inruil bedrag hebben etc. etc.

Lang verhaal (sorry, wil zoveel mogelijk info geven) maar ik heb natuurlijk wat expertise van jullie nodig. Want ik had mijn zinnen gezet op een V60 T3, en de V50 2.0 is wel wat anders. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten tijdens de testrit/aanschaf? Zijn er nog specifieke zwakke punten van een V50?

Ook een vraagje over de Xenon. De dealer en ik zijn er namelijk niet uit of het er nou inzit of niet. Het volgende is er namelijk aan de hand. De koplampen lijken hetzelfde (de lensdoppen van de lampen zelf ook) als een V50 die er naast staat waarvan hij zeker wist dat er Xenon inzit. Er zijn koplampsproeiers aanwezig, maar binnenin zit wel het wieltje om de hoogte te verstellen. Lijkt mij dat er geen xenon inzit dan, maar waarom wel de looks en de koplampsproeiers? Hij had de sleutel niet in de buurt dus we konden het ook op die manier niet checken. Xenon is wel een pre voor mij eigenlijk.

Ook nog een vraag over de high performance audio. Op de ene site staat dat er een SUB in zou moeten zitten, op de andere staat van niet. Weet iemand wat het nou is?

Ik hoop dat jullie snel even tijd hebben want als het allemaal doorgaat kan het van het weekend al beklonken zijn.

Vriendelijk groetend,

Michiel
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dat wieltje voor de koplamphoogte verstelling zit alleen op niet-xenon. En die sproeiers kan op beiden. Het uiterlijk van de lampen zijn inderdaad hetzelfde, waarom zou dat anders moeten zijn?

Verder zijn het net als de V60 heerlijke auto's zonder grote problemen. Voordeel is dat het een van de laatste is, dus alle problemen zijn er al uit. Kun je op volvocars.nl niet de originele prijslijst vinden? Daar kun je zien wat er bij die High performance audio zit, volgens mij geen standaard sub.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
mslik
3rd Gear member

Beste Walter,

Bedankt voor het antwoord. In princiepe hoeven de koplampen niet anders te zijn, maar meestal is dit wel het geval. Xenon heeft vaak een toelopende lamp met daarop een bolle lens, en niet xenon vaak een breed lopende lamp zonder zo'n bolle lens, vandaar even de vraag.

Ik heb al gezocht met google naar de originele brochures, maar die heb ik (nog) niet kunnen vinden. Is er iemand die ze nog heeft?

Michiel
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
Volvo V40 D2 Momemtum - Intro Line - Ice blue (2013)
Volvo V50 2.0 Limited Edition Saphire Black (2010)
V50-Mart
4th Gear member

maak gewoon een testrit door een niet verlichte tunnel, of in ieder geval ergens waar het goed donker is. Als het Xenon is, dan word je overweldigd door een zee van licht, veel meer dan de standaard lichtopbrengst van de V50. Zit het er niet op, dan is het zo aangeschaft en erin gezet. kun je gewoon zelf doen.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
raspaardje
6th Gear member

Brochure hier te vinden: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... /2012.aspx

Denk niet dat er dus xenon op zit gezien de aanwezigheid van dat verstelwieltje.
Koplampreinigingsinstallatie zat reeds standaard op de Limited Edition.

Vwb motorisatie: een 2.0 is even wat anders dan een T3. Als je rustig aan doet een prima motor terwijl als je tempo wil maken je gewoon stevig moet doorhalen. Een T3 is andere koek: meer trekkracht bij lage toeren beschikbaar en dus bij lage toeren flink sneller.

Als 2.0 rijder met een lichte voet doe ik gemakkelijk 1 op 14,5.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Uncle Olav kan je misschien wel aan een brochure helpen. En hier vind je de 2012 V50 prijslijsten: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... /2012.aspx

Volgens mij bedoel jij de meedraaiende koplampen, als ik het me goed herinner, heb je die ook zonder xenon. Dus dat kan
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
mslik
3rd Gear member

Allen dank alvast voor de informatie en de linkjes. Ik hoop vandaag meer te horen, en dan vrijdag of zaterdag te gaan rijden. Ik hoop dat het meedraaiende koplampen zijn, want dat heb ik nu ook en vind ik echt van toegevoegde waarde.

En over Xenon achter, dat mag toch helemaal niet meer?

@raspaardje 1 op 14,5??? dat is veel en veel meer dan de fabrieksopgave hoe doe je dat?
Volvo V60 D4 Geartronic Summum -Scandanavian line - Intelli safe pro - Savilla Grey (2017) - PoleStar tuning
raspaardje
6th Gear member

Meedraaiende koplampen zonder xenon? Volgens mij is dat niet beschibaar op een V50.

Door de aanwezigheid van dat verstelwieltje zou ik iig niet rekenen op de aanwezigheid van xenon...

Had ik al gezegd dat ik regelmatig ook 1 op 15,5 haal...:-)
Zo'n verbruik haal je door goed te anticiperen (ik rem bijna nooit op de snelweg), heel veel snelwegkilometers te maken (soms 2x 216 km op één dag woonwerk), je aan de maximum snelheden te houden en van andere dingen te genieten dan van snelheid op een rechte weg (nl. bochtsnelheden, de sublieme stoelen, de erg goede High Performance Audio en een schuifdak)...:-)
mslik
3rd Gear member

Alles heb ik behalve het schuifdak :) die hoef ik ook niet meer, heb er nu 2 gehad in 2 auto's dan he, maar ik doe ze bijna nooit open.

Ik ben benieuwd of er Xenon in zit maar ik ging er ook al vanuit van niet, maar de dealer twijfelde dus daarom dacht ik leg het even voor.

bedankt maar weer, ik ga afwachten totdat de dealer met een bod komt voor mijn auto :) En wellicht kan ik dan volgende week al rijden in de v50

Wie weet, duimen maar
raspaardje
6th Gear member

Iig veel succes gewenst bij je beslissing!
Een V50 is achterin iig veel ruimer dan een Leon en iig niet krapper dan een V60.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
mslik
3rd Gear member

@raspaardje

Dat is de hoofdreden dat ik aan het kijken ben naar een station. Als ik geen honden had gehad was het zeker een V40 geworden :)

Maar ja het is niet anders, lekker burgelijk en degelijk worden (jeuk krijg ik ervan, no offense to others ofcourse)
raspaardje
6th Gear member

:-)

Heb ook de V50 aangeschaft toen er meer ruimte nodig was -> baby.
Ik heb zelfs een 159 SW afgeserveerd vanwege minder ruimte dan in een V50.

Hoe burgerlijk wil je het hebben...? ;-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
mslik
3rd Gear member

Heeft de 159 minder ruimte? op papier volgens mij niet. Ik zou ook zo (weer) een alfa nemen, maar deze volvo is natuurlijk nieuwer, en zit beter in de spullen.

Helaas door de crisis kan ik niet meer kopen wat ik wil, moet maar snel eens ophouden met de crisis :).
raspaardje
6th Gear member

Een 159 SW heeft toch echt minder ruimte wanneer de achterbank plat gaat en er flink geladen moet worden -> gevolg van de aflopende daklijn en de hoek waarin de achterruit staat. Het zicht naar achteren is dan ook minimaal.
Harde getallen (o.a. op autoweek.nl) onderschrijven dat.

Onder het afdekzeil is er misschien iets meer ruimte in liters maar met een baby gaat het om praktische ruimte (lees: een kinderwagen wil je niet altijd helemaal uit elkaar trekken...:-P)
dirk61
1st Gear member

Neem het verschil met xenon en standaard verlichting niet te serieus.
Het verhaal van de tunnel klopt wel,maar hoe vaak rij je in een tunnel.?
Uit de tunnel ,om het zo maar even te noemen, is het verschil niet zo groot.
Zou de auto aleen hier voor niet laten staan.
sequence
5th Gear member

En toch, de lichtopbrengst van halogeen op een V50 laat te wensen over. Daarom heb ik ook een conversie naar xenon gedaan.
V40 T2 Nordic+
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Wieltje -> zeker geen originele xenon.
Kan wel zijn dat achteraf is ingebouwd.
Originele xenon in v50 heeft de lensdop een wat blauwige gloed.

Succes met je keuze!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
kawaman
5th Gear member

Bij xenon zit een blauwe ring om de lens en inderdaad geen hoogteverstelling binnen, dat gaat automatisch.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Erik

S60 T5 R-design
mslik
3rd Gear member

Allen,

Even een update. Ik ben nog in onderhandeling, maar heb wel een proefrit gemaakt gisteren en ik moet zeggen het rijd zeker niet verkeerd. De motor heeft meer pit dan ik van tevoren verwacht had. Zelf beschik ik over 300pk dus ik was met de auto van mijn vriendin (308 met een 1.4) heen gereden zodat het verschil niet te groot was. Of dat heeft geholpen weet ik niet precies, maar ik vond het heerlijk rijden. De stoelen zitten des volvo's (mijn vader heeft er meerder gehad) en hij voelt niet groot aan voor toch een redelijke station.

Ook het high performance geluid is zeker meer dan ok. Niet zoals ik nu heb (maar ja heb er ook voor een kleine 800,- euro aan meuk inliggen + gedempte dynamat deuren) maar voor een af fabriek setje zeer keurig. Ook het bleutooth streamen wat voor mij een must have is, werkte in 2 minuten. Al met al, als ik en de dealer eruit komen dan wordt dit hem zeker.

Ik had wel nog wat vragen waar jullie vast het antwoord op weten.

De eerste is de navi die erin zit. Ik heb een klein pookje achter op het stuur zitten waarmee je hem kan instellen. Nou heb ik wat grote handen (niet maatje kolenschop, maar wel groter dan normaal) en ik zat telkens met mijn klauwen tegen de ruitenwisser pook. Is er geen andere mogelijkheid om dit ding te bedienen?

De tweede vraag is de led lampjes voorop. Als ik de lichtschakelaar op Auto zet branden die niet, is dat niet de bedoeling? Het is immers dag verlichting dacht ik.

De derde vraag is de schakelbak. Die vond ik nogal hakerig door de versnellingen gaan. Is dit normaal en een kwestie van wennen, of is dit iets wat de dealer even moet bekijken.

Als vierde en laatste vraag iets over parkeersensoren achter. Ik heb dit getest maar kon geen schermpje vinden waarop iets af te lezen was. Het waren alleen maar piepjes. Ik heb ergens gelezen dat het een optisch systeem zou zijn. Heb ik dit verkeerd begrepen, of zie ik het gewoon niet.

Bedankt alvast weer voor de info. En als alles goed gaat zaterdag rijd ik volgende week al ergens een V50.

I'l keep you posted.
Nik0la
3rd Gear member

Gewoon piepjes. Hakerig is normaal. Navi bestaat afstandsbediening voor
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”