Bluetooth problematiek V40

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Rutgerv40
2nd Gear member

Beste allemaal,
ik heb kort geleden een iPhone dockingsstation laten inbouwen, zodat ik mijn telefoon kon opladen tijdens het rijden en zicht heb op flitsmeister (scheelt weer wat donaties aan het CJIB). Dit is in het middenconsole gedaan, bovenop een van de luchtroosters (in dit specifieke geval: de linker).

Ik merkte een dag later dat wanneer ik gebeld werd, er enorme storing optrad, waardoor ik tot twee keer toe de auto aan de kant van de (snel)weg heb moeten zetten om het geluid van mijn iPhone van My Volvo Car uit te zetten en het gesprek 'handmatig' voort te zetten.

Ik ben hiermee naar de dealer gegaan, die verklaarde mij (weliswaar voorzichtig..) voor gek. Geen succes dus. Ik heb hem vervolgens laten verplaatsen naar het luchtrooster links van het stuur (ook een stuk praktischer qua zicht op je telefoon) en heb sindsdien geen klachten meer. Het geluid is perfect en de andere gesprekskant merkt niet dat ik in de auto zit.

Afbeelding

Kortom: denk twee keer na voordat je iets klakkeloos 'op zijn dealers' laat doen. Ik heb het gevoel dat er een soort van blinde vlek in de auto zit, vlak voor het navigatiescherm. Anderen met soortgelijke klachten, wellicht ook bij andere modellen?
BlackcurrantV70
7th Gear member

Mijn telefoon blijft gewoon in mijn broekzak zitten, daarom het je toch bluetooth ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Rutgerv40
2nd Gear member

BlackcurrantV70 schreef:Mijn telefoon blijft gewoon in mijn broekzak zitten, daarom het je toch bluetooth ?
Drukke baan, altijd haast, 95% van de tijd te hard rijden = telefoon niet in de broekzak :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”