Hallo iedereen ik ben Martijn 30 jaar uit den Bosch heb sinds 2 weken een c70 2.4t, bij aankoop was er 1 bobine kapot en liep hij op 4 cilinders. Bobine vervangen en liep weer oké. Nu 2 weken verder weer hetzelfde probleem iemand een idee hoe dit kan tevens brand het motormanagementlampje?
Auto was koud en ik gaf een beetje gas toen liep hij ineens op 4 cilinders en stinkt enorm.
Gr. Martijn
Voorstellen en een vraag over c70
- lint
- Geartronic member
Ook welkom.
Jammer dat je problemen hebt met je net aangeschafte C70 maar heb je garantie? Zo ja dan is het handig om naar de verkopende partij te gaan voor reparatie.
Heb je geen garantie dan is het handig om de auto te laten uitlezen om zo de exacte storing op te sporen en dan kijken wat de oplossingen kunnen zijn van het probleem.
Jammer dat je problemen hebt met je net aangeschafte C70 maar heb je garantie? Zo ja dan is het handig om naar de verkopende partij te gaan voor reparatie.
Heb je geen garantie dan is het handig om de auto te laten uitlezen om zo de exacte storing op te sporen en dan kijken wat de oplossingen kunnen zijn van het probleem.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- martijn-C70
- 1st Gear member
Het is telkens de middelste bobine van de middelste cilinder. Kan er iets fout zijn waardoor de bobine telkens klapt?
Wel raar dat dezelfe bobine weer kapot is. Misschien kabels ofzoiets waardoor de bonine kapot springt?
Gr martijn.
Wel raar dat dezelfe bobine weer kapot is. Misschien kabels ofzoiets waardoor de bonine kapot springt?
Gr martijn.
- martijn-C70
- 1st Gear member
heb het kapje eraf gehaald om bij de bobines te komen. Heb om de beurt stekker losgetrokken om te kijken of die dan op 3 cilinders gaat lopen of gewoon op die 4. Als ik het goed heb is het helemaal de rechtse 5e bobine.
Wat ik gemerkt heb is dat de beschermlaag van de kabels die naar de bobine lopen waarschijnlijk de bobinekabels ::? verweert zijn.
Wat de verkoper heeft gedaan is de motor schoongespoten voordat hij hem aan mij heeft verkocht ik denk dat er gewoon vocht tussen is gekomen ofzo.
Iemand toevalig een idee hoe ik de bobine kan meten controleren of deze kapot is?
Bedankt.
Wat ik gemerkt heb is dat de beschermlaag van de kabels die naar de bobine lopen waarschijnlijk de bobinekabels ::? verweert zijn.
Wat de verkoper heeft gedaan is de motor schoongespoten voordat hij hem aan mij heeft verkocht ik denk dat er gewoon vocht tussen is gekomen ofzo.
Iemand toevalig een idee hoe ik de bobine kan meten controleren of deze kapot is?
Bedankt.
-
maxjager
- 2nd Gear member
Als je de bobine eruit draait en er zitten kleine druppeltjes op dan is vocht zeer waarschijnlijk de oorzaak. Zeker gezien men zo intelligent is geweest de motor schoon te spuiten met de huidige temperaturen. Na een dergelijke actie heeft mijn wagen toen een nachtje op de brug geslapen met een flinke kachel eronder. Tevens de bobines goed laten drogen en daarna geen vuiltje meer aan de lucht.
- martijn-C70
- 1st Gear member
Bedankt mannen. Heb de bobines 1 voor 1 los gehaald en alleen de 5e bobine tikkert niet. Dinsdag nieuwe bobine en kabels halen, dan moet hij weer als vanoud brommen.