Ik heb even gezocht op het forum, maar kon voor dit probleem nog geen topic vinden (wel voor parkeersensoren die helemaal niet werken of een foutmelding geven, maar dit is iets anders):
Een enkele keer (laten we zeggen 1 op de 30 keer) weigeren mijn parkeersensoren dienst, dat wil zeggen: ik hoor geen geluid.
Er staat bij het achteruit rijden wel netjes dat de park assistance geactiveerd is, maar hoe dicht ik ook op een auto o.i.d. afrijd, ik hoor geen geluidssignalen. Ook als ik hem even in de vrij of de 1e versnelling zet, en vervolgens weer in de achteruit, hij geeft geen geluid. Pas als ik de motor afzet en opnieuw start begint hij als een dolle te piepen zodra ik hem in de achteruit zet.
De auto heeft enkele weken geleden nog zijn jaarlijkse beurt (incl. Service 2.0) gehad. Hiervoor deed dit probleem zich soms voor, maar nu helaas nog steeds. Komt iemand dit bekend voor en kan ik hier iets aan doen, of is dit een 'bug' in de software of iets dergelijks?
Alvast dank!
(betreft een S40 MY2008)
Parkeersensoren weigeren soms... (geen geluid) : OPGELOST!
- BlackSapphire
- 6th Gear member
Ik herken het bij mijn sensoren bij extreme kou. Ik veronderstel (misschien ten onrechte) dat door de kou de sensoren niet lekker werken. Of de accu te weinig power levert om het goed te doen (lijkt me sterk, zoveel trekken die sensoren toch niet?). DAt als een dolle piepen heb ik dan weer niet.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor je reactie. Het zou best eens kunnen zijn dat het bij mij ook vooral op koude dagen gebeurt.BlackSapphire schreef:Ik herken het bij mijn sensoren bij extreme kou. Ik veronderstel (misschien ten onrechte) dat door de kou de sensoren niet lekker werken. Of de accu te weinig power levert om het goed te doen (lijkt me sterk, zoveel trekken die sensoren toch niet?). DAt als een dolle piepen heb ik dan weer niet.
Met "als een dolle piepen" bedoelde ik eigenlijk alleen maar dat de park assistance na een keer opnieuw starten opeens wel werkte: en aangezien ik toen al dicht tegen een andere auto aan stond begon hij te piepen zoals hij normaal zou doen op die afstand.

V60 Recharge Inscription (2021)
- V50-Mart
- 4th Gear member
Die sensoren zijn raar. Ik heb er al jaren 1 die "kapot" is. Echter, soms besluit ie in enen weer te werken, waardoor mijn hele parkeer systeem het weer doet... en dan na een paar dagen stopt ie er gewoon weer mee.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
-
- 1st Gear member
ik heb er ook last van maar wat het probleem is weten ze niet, ik heb het ook al uit laten lezen en nog geen oplossing
1989 volvo 440 dl
1994 volvo 440 gl
1998 volvo s40 1.8
nu 2006 volvo s40 ed II met nav 1.8
kreidler rmc 1977 + kreidler rmc 1995
1994 volvo 440 gl
1998 volvo s40 1.8
nu 2006 volvo s40 ed II met nav 1.8
kreidler rmc 1977 + kreidler rmc 1995
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb inderdaad een Parrot Mki9100 die over de speakers werkt. Ik draai vrijwel altijd muziek via de Parrot (USB), maar volgens mij werken de sensoren dan wel. Maar ik zal het allemaal eens gaan uitproberen!
Het zou er in ieder geval wel mee te maken kunnen hebben. Best eens mogelijk dat de 'problemen' zijn begonnen nadat de Parrot is ingebouwd.
Ik heb inderdaad een Parrot Mki9100 die over de speakers werkt. Ik draai vrijwel altijd muziek via de Parrot (USB), maar volgens mij werken de sensoren dan wel. Maar ik zal het allemaal eens gaan uitproberen!
Het zou er in ieder geval wel mee te maken kunnen hebben. Best eens mogelijk dat de 'problemen' zijn begonnen nadat de Parrot is ingebouwd.
- V50-Mart
- 4th Gear member
Ik krijg altijd een parkeerservice melding in mijn dashboard, dus er zou iets kapot moeten zijn. Als ie het wel doet, heb ik niet het idee dat mijn parrot roet in het eten gooit, want ik hoor dan wel piepjes.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
V50-Mart, Dat is het normale functioneren die melding in de centerstack,
dus ook als er géén storing is (zie het instructieboek).
dus ook als er géén storing is (zie het instructieboek).
-
- 2nd Gear member
Verdraaid! Het is inderdaad gewoon de Parrot.
Als ik muziek draai via de Parrot (USB), dan dempt/'overruled' hij het geluid van de radio (dat wist ik al), maar blijkbaar dus ook van de park assistance piepjes. Ik heb het gisteren nog even getest.
Dus ik moet er gewoon even op letten dat ik niet aan het bellen ben of muziek draai via de Parrot wanneer ik wil dat die park assistance werkt.
--> OPGELOST dus
Bedankt allen voor het meedenken!
Als ik muziek draai via de Parrot (USB), dan dempt/'overruled' hij het geluid van de radio (dat wist ik al), maar blijkbaar dus ook van de park assistance piepjes. Ik heb het gisteren nog even getest.
Dus ik moet er gewoon even op letten dat ik niet aan het bellen ben of muziek draai via de Parrot wanneer ik wil dat die park assistance werkt.
--> OPGELOST dus

De piepjes gaan zover ik weet wanneer er achter sensoren zijn via de achterste luidsprekers.
Enz.
Enz.

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heb je toevallig een AUX ingang in de auto?Amlux schreef:Verdraaid! Het is inderdaad gewoon de Parrot.
--> OPGELOST dus
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan koppelen we de parrot met een goede kabelset toch aan de aux?Amlux schreef:Ja, zit een AUX ingang in, hoezo?VolvoTech schreef:Heb je toevallig een AUX ingang in de auto?
Volume via stuur, p-sensoren doen het weer etc.
Enige is dat als je aan het bellen bent je nog steeds een harde onderbreking hebt en dan de P sensoren het niet doen...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Goed om te weten dat dat een optie is 
Op zich vind ik het niet zo'n probleem zo hoor (het zit er nog niet zo lang in, ben er inmiddels al aan gewend zo), maar mocht ik het op termijn via de AUX willen koppelen dan weet ik je te vinden!

Op zich vind ik het niet zo'n probleem zo hoor (het zit er nog niet zo lang in, ben er inmiddels al aan gewend zo), maar mocht ik het op termijn via de AUX willen koppelen dan weet ik je te vinden!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Amlux schreef:Goed om te weten dat dat een optie is
Ik zie dat je high performance hebt... Dan is het geen optie maar een verplichting

(Audio van de parrot gaat dan namelijk via je versterker!!)
Vrij simpel en realtief goedkopen 'upgrade'!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Amlux schreef:Ho ho, niemand verplicht mij om iets te veranderen aan m'n auto he :razz:
Zoals gezegd, goed om te weten dat het kan. Maar op dit moment verander ik even niks (andere prioriteiten).

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu