Sinds gisteren maakt mijn auto een zoemend geluid bij het optrekken/gas geven. Bij stationair draaien hoor ik niets, maar van zodra ik toeren beginnen te maken, begint het.
Ik heb op andere google gelezen over de aandrijfriem van de alternator en nog vele andere zaken.
Nog iemand ooit last gehad hiervan (bij een V50)?
Iets wat ik zelf kan oplossen? Wil nl. niet veel meer uitgeven aangezien de auto binnenkort moet plaatsmaken voor een andere.
Zoemend geluid bij gas geven/optrekken
- duikertje88
- 1st Gear member
- Contacteer:
Heb ik een tijdje terug ook gehad. Uit ervaring kan ik zeggen dat je er niet te lang mee door moet rijden want op een gegeven moment brand je dynamo door
.
Ik was volgens mij ongeveer € 400 kwijt voor het vervangen van de dynamo voor een ruildynamo.

Ik was volgens mij ongeveer € 400 kwijt voor het vervangen van de dynamo voor een ruildynamo.
Jelle
-
- 3rd Gear member
Jup,
ook gehad, alternator, werd gloeiend heet, direct laten vervamngen, alles in ergens midden de 300 euro betaald.
Als die meedrait met de distributieriem zou ik er vanaf bllijven.
ook gehad, alternator, werd gloeiend heet, direct laten vervamngen, alles in ergens midden de 300 euro betaald.
-
- 3rd Gear member
Die prijs heb ik ook meegekregen. Heb het maar laten vervangen uiteraard.BG_Volvoforum schreef:Jup,
- Xenobe
- 3rd Gear member
Ik had enkele maanden geleden net hetzelfde voor. Mijn alternator had het begeven. Na een hele heisa is dat vervangen en een paar weken geleden terug hetzelfde geluid. Toen bleek het de batterij te zijn.
Dus hopelijk is het enkel de alternator bij jou
Dus hopelijk is het enkel de alternator bij jou

Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
I took home a Swedish model.