V60 PIH - De inruilwaarde en de bijtelling
Het is toch moeilijk om iets zinnigs over de inruilwaarde te zeggen, wie weet wat het belasting beleid van onze overheid is over 5 jaar wbt de V60PIH? Het is wel een auto van 2000kg, misschien dat je over 5 jaar wel flink wegenbelasting moet betalen?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Je betaalt dan volgens mij wegenbelasting op basis van een standaard D5 AWD. (1600 kg) Dit had ik ergens gelezen op het forum.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30288
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als ik het goed begrepen heb mag het gewicht van accu in mindering worden gebracht bij het vaststellen van de eventuele MRB.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ga je dan geen belasting betalen op basis van uitstoot?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De grondslag voor de heffing is het op naam hebben van het kenteken en het gewicht van de auto.
Voor "schone" auto's is wel een regeling met fiscaal voordeel en vrijstelling houderschapsbelasting maar die is volgens mij beperkt tot drie of 5 jaar, daarna: geen vervangende wet- of regelgeving en dus geldende wetgeving. Met andere woorden: de houderschapsbelasting voor een diesel van 2 ton eigen gewicht. :?
Als voorbeeld/ter ondersteuning de handel in belastingvrije auto's: Daar dreigt de vrijstelling er vanaf te gaan en aldus zit die hele handel op zijn k*nt. Een kennis van mij doet wat in USA-cars en heeft vier stuks staan waaronder twee Dually's. Allen op dit moment (gelet op de huidige regelgeving) nog houderschapsbelating-vrij, lopen op benzine en moeten nog omgebouwd worden naar LPG. Zo'n ding weegt iets van 2250 kg en bij de lokale Appie Heijn ben je 2 x 2 P-plaatsen naast elkaar en achter elkaar nodig anders kun je hem tegenwoordig niet meer kwijt. Die dingen zijn op dit moment niet te verkopen en ik vrees dat hetzelfde gaat gelden voor een PIH.
Ik, afhankelijk van wat de leaserijders aanschaffen, loop nu al tegen het gegeven aan dat ik zoek naar een D5 maar hele rijen 2 ltr dieseltjes op gaspedaal.nl gepresenteerd krijg, met dank aan de lease- en bijtellingsregeling die maakt dat iedereen ineens voor 3 of 4 jaar in een 2 ltr V70 ging zitten ipv een D5 V70.
Ik ben geen econoom, nog een ziener, maar ik zie kansen dat de PIH straks, op de 2e hands markt, onverkoopbaar is als de wet- en regelgeving niet aangepast gaat worden.
En dan hebben we het nog niet eens over kosten van onderhoud en reparatie aan een dergelijk produkt van technologisch vernuft.
Voor "schone" auto's is wel een regeling met fiscaal voordeel en vrijstelling houderschapsbelasting maar die is volgens mij beperkt tot drie of 5 jaar, daarna: geen vervangende wet- of regelgeving en dus geldende wetgeving. Met andere woorden: de houderschapsbelasting voor een diesel van 2 ton eigen gewicht. :?
Als voorbeeld/ter ondersteuning de handel in belastingvrije auto's: Daar dreigt de vrijstelling er vanaf te gaan en aldus zit die hele handel op zijn k*nt. Een kennis van mij doet wat in USA-cars en heeft vier stuks staan waaronder twee Dually's. Allen op dit moment (gelet op de huidige regelgeving) nog houderschapsbelating-vrij, lopen op benzine en moeten nog omgebouwd worden naar LPG. Zo'n ding weegt iets van 2250 kg en bij de lokale Appie Heijn ben je 2 x 2 P-plaatsen naast elkaar en achter elkaar nodig anders kun je hem tegenwoordig niet meer kwijt. Die dingen zijn op dit moment niet te verkopen en ik vrees dat hetzelfde gaat gelden voor een PIH.
Ik, afhankelijk van wat de leaserijders aanschaffen, loop nu al tegen het gegeven aan dat ik zoek naar een D5 maar hele rijen 2 ltr dieseltjes op gaspedaal.nl gepresenteerd krijg, met dank aan de lease- en bijtellingsregeling die maakt dat iedereen ineens voor 3 of 4 jaar in een 2 ltr V70 ging zitten ipv een D5 V70.
Ik ben geen econoom, nog een ziener, maar ik zie kansen dat de PIH straks, op de 2e hands markt, onverkoopbaar is als de wet- en regelgeving niet aangepast gaat worden.
En dan hebben we het nog niet eens over kosten van onderhoud en reparatie aan een dergelijk produkt van technologisch vernuft.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kissyfur
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 12:04
5 jaar.. er kan zoveel gebeuren in 5 jaar. Misschien is de bijtelling dan 0%, misschien 7% en misschien wel 15,245%.. weet jij veel. Misschien mag je wel dikke aftrek doen voor het gewicht van accu en elektromotor, misschien wordt wel naar de uitstoot gekeken bij het bepalen van de wegenbelasting ipv enkel naar gewicht/brandstof.
Zeker als je m al besteld hebt/hebt zou ik me de komende 4 jaar niet teveel zorgen maken maar gewoon lekker genieten, je kan er toch niks aan doen.
Zeker als je m al besteld hebt/hebt zou ik me de komende 4 jaar niet teveel zorgen maken maar gewoon lekker genieten, je kan er toch niks aan doen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Bijtelling maakt niet meer uit als de auto is afgeschreven voor zelfstandigen. Dan betaal je alleen nog de werkelijke autokosten.
Ach als hij over 5 jaar nog wat opbrengt dan is dat meegenomen. Voorlopig lekker genieten.
Ach als hij over 5 jaar nog wat opbrengt dan is dat meegenomen. Voorlopig lekker genieten.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41389
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Weet je dat wel zeker?Autozoeker schreef:Bijtelling maakt niet meer uit als de auto is afgeschreven voor zelfstandigen. Dan betaal je alleen nog de werkelijke autokosten..
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
@Ben: Ja.
Je betaalt na afschrijving alleen de werkelijke autokosten als "bijtelling". Over het algemeen stukken lager dan de bijtelling, in dat opzicht doet de bijtelling dus niet meer zo toe na afschrijving.
Je betaalt na afschrijving alleen de werkelijke autokosten als "bijtelling". Over het algemeen stukken lager dan de bijtelling, in dat opzicht doet de bijtelling dus niet meer zo toe na afschrijving.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1666
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Inruilwaarde voor de PIH met 150.000 km en 5 jaar oud ligt zo rond de 20.000,-
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Autozoeker, vanuit jezelf als prive persoon geredeneerd mag je toch echt 25% bijtelling rekenen over minimaal 60.000 Euro.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1666
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Opgave leasemaatschappij, na looptijd.
OGA244 schreef:Gebaseerd waarop?DriverV70 schreef:Inruilwaarde voor de PIH met 150.000 km en 5 jaar oud ligt zo rond de 20.000,-
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
NeeMarc Apeldoorn schreef:@Autozoeker, vanuit jezelf als prive persoon geredeneerd mag je toch echt 25% bijtelling rekenen over minimaal 60.000 Euro.

- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13880
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dus een leasemaatschappij ruilt hem voor dat geld in?DriverV70 schreef:Opgave leasemaatschappij, na looptijd.
OGA244 schreef:Gebaseerd waarop?DriverV70 schreef:Inruilwaarde voor de PIH met 150.000 km en 5 jaar oud ligt zo rond de 20.000,-
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1666
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Nee, ik kan hem voor dat geld van de leasemij overnemen.
OGA244 schreef:Dus een leasemaatschappij ruilt hem voor dat geld in?DriverV70 schreef:Opgave leasemaatschappij, na looptijd.
OGA244 schreef:Gebaseerd waarop?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mwahahaha, en dat weten ze nu al? Ze mogen hun handjes dichtknijpen als ze hem na drie jaar voor dat geld aan de handel kunnen slijten.Nee, ik kan hem voor dat geld van de leasemij overnemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1666
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Dat lijkt me niet. Een auto met een nieuwwaarde van bijna 80K. Afschrijving is met 5 jaar zo'n 12K per jaar. Lijkt me een reële waarde.
V70/2.4D/2003 schreef:Mwahahaha, en dat weten ze nu al? Ze mogen hun handjes dichtknijpen als ze hem na drie jaar voor dat geld aan de handel kunnen slijten.Nee, ik kan hem voor dat geld van de leasemij overnemen.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik zou als ik jou was maar eens heel goed kijken...Autozoeker schreef:NeeMarc Apeldoorn schreef:@Autozoeker, vanuit jezelf als prive persoon geredeneerd mag je toch echt 25% bijtelling rekenen over minimaal 60.000 Euro.Voor zelfstandigen is de regeling iets anders. De bijtelling wordt verrekend met de autokosten. Zie de link die ik boven gepost heb met rekenvoorbeelden.
Je moet als zelfstandige sowieso over 25%*60K=15K inkomstenbelasting afdragen.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5