Niet wetend of dit de juiste forum-locatie is voor het onderwerp....
Gisteren heeft er een brandje gewoed in de ruimte waar onder andere mijn Volvo 480 gestald staat. Er is *een* auto uitgebrand, de auto's eromheen hebben hitteschade (gesmolten plastic etc). Mijn 480 stond er wat verder van af maar de rode kleur is nu ietwat gemaskeerd door roet. Nu schijnt het schoonmaken van roet niet eenvoudig te zijn: het lijkt te 'reageren' met water en daardoor 'in de lak' te komen, o.i.d.
Bijkomend... mijn raampje stond ook een beetje open, dus er al ook wel roet in het interieur zitten..
Heeft iemand tips?
Alvast bedankt,
Rook & Roet
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het beste lijkt mij om daar Salvage op af te sturen.
Die kennen alle methoden om na een brand iets schoon te maken.
Ik kan me voorstellen dat de verzekering dit dekt.
http://www.stichtingsalvage.nl/
Die kennen alle methoden om na een brand iets schoon te maken.
Ik kan me voorstellen dat de verzekering dit dekt.
http://www.stichtingsalvage.nl/
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Of Salvage dat ook doet bij autobranden weet ik niet, bij woningbranden wel. Ik zou mij eerst eens in verbinding zetten met de eigen verzekeraar en het verhaal daar neerleggen. Dit is schade die veroorzaakt is door een andere partij die, as het goed is, ook verzekerd is en aldus mogen die twee verzekeraars het uit gaan vechten en jou vertellen hoe je de auto weer spik en span krijgt. Ik zou dat in elk geval door een prof laten doen en zelf niet mee beginnen te smeren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28.03.2013 - 22:22
- Locatie: 't Harde
Hoi, ik weet niet waar je woont, maar ik heb ooit (via de verzekering) een camper laten reinigen bij van Kalshoven in Dalfsen. Helemaal super en vergeet niet dat je er niet bent met alleen zichtbaar; alles moet los en uit elkaar om te voorkomen dat je bij het voor het eerst aanzetten van bijvoorbeeld de kachel, je interieur weer vol roet hebt zitten. (was wel all-risks verzekerd...) Succes !!
06 Volvo XC70 2.5T Momentum GT - Ik blijf maar grijnzen
99 Opel Zafira Elegance 1.8 aut 378K
93 Opel Astra stw 1.8 aut 350K
90 Renault 19 135K
86 VW Vento 1.6 200K
82 Opel Kadett D 1.6 230K
79 Opel Kadett C 1.2 150K
99 Opel Zafira Elegance 1.8 aut 378K
93 Opel Astra stw 1.8 aut 350K
90 Renault 19 135K
86 VW Vento 1.6 200K
82 Opel Kadett D 1.6 230K
79 Opel Kadett C 1.2 150K
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Dit wordt waarschijnlijk een verzekeringsverhaal. Ik zou er in elk geval niet zelf aan beginnen.
Afhankelijk van wat er precies gebrand heeft, zitten er in het roet vieze dingen. Ik kom, beroepsmatig, af en toe op een woningbrand. Daar heb ik al dingen gezien waar het roet aluminium of RVS van bv. koelkasten helemaal kapot heeft gevreten: de roetdeeltjes zijn er precies ingebrand. DIt zou te maken hebben met plastics die verbranden. Er gaan dan plastic deeltjes meegevoerd worden met de warme lucht, en die slaan neer op koudere oppervlaktes (de metalen, die ik hiervoor noemde). Daar branden ze dan in.
Dit krijg je, volgens gespecialiseerde bedrijven (Belfor, die raad ik mijn cliënten altijd aan, bv.), nooit of te nimmer meer uit. Ik vermoed dat een autolak daar evenmin gezond op reageert.
De rooklucht uit het interieur zal je wegkrijgen met een ozon-behandeling.
Misschien te rade gaan bij Steve van Driven2Shine (forumsponsor), of tegen de Belgische grens aan Bart van Custom Car Cleaning ?
Afhankelijk van wat er precies gebrand heeft, zitten er in het roet vieze dingen. Ik kom, beroepsmatig, af en toe op een woningbrand. Daar heb ik al dingen gezien waar het roet aluminium of RVS van bv. koelkasten helemaal kapot heeft gevreten: de roetdeeltjes zijn er precies ingebrand. DIt zou te maken hebben met plastics die verbranden. Er gaan dan plastic deeltjes meegevoerd worden met de warme lucht, en die slaan neer op koudere oppervlaktes (de metalen, die ik hiervoor noemde). Daar branden ze dan in.
Dit krijg je, volgens gespecialiseerde bedrijven (Belfor, die raad ik mijn cliënten altijd aan, bv.), nooit of te nimmer meer uit. Ik vermoed dat een autolak daar evenmin gezond op reageert.
De rooklucht uit het interieur zal je wegkrijgen met een ozon-behandeling.
Misschien te rade gaan bij Steve van Driven2Shine (forumsponsor), of tegen de Belgische grens aan Bart van Custom Car Cleaning ?