Afgelopen week hoorde ik dat de o-ring van de retourleiding van de turbo van de V70 vaak met een grote beurt preventief wordt vervangen?
Hier ben ik benieuwd naar, en heb gelijk de vraag is dat eenvoudig te doen bij de AWD.
Ik heb gekeken en onder de turbo zitten 2 Torx boutjes en er zal een pakking tussen zitten.
Wanneer ik de 2 Torx boutjes het verwijderd en de beugel bevestiging tussen de olieleidingen toevoer en retour, kan ik dan de retourleiding uit het onderblok nemen en de o-ring eenvoudig vervangen?
Of zijn er ander zaken waar ik rekening mee moet houden?
O-ring vervangen met grote beurt?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Heeft niemand hier ervaring mee?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21318
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Er rijden hier blijkbaar geen V70's rond ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Koosvm
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 22.08.2010 - 15:34
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0
Volgens mij is het bij een awd niet makkelijk om de pakking te vervangen. Op bovenstaande post kun je wat meer lezen over de pakking (als ik het goed begrijp). Ben er zelf ook wel benieuwd naar eigenlijk of dit preventief eens vervangen moet worden. Misschien nog andere met info hierover?
Volgens mij is het bij een awd niet makkelijk om de pakking te vervangen. Op bovenstaande post kun je wat meer lezen over de pakking (als ik het goed begrijp). Ben er zelf ook wel benieuwd naar eigenlijk of dit preventief eens vervangen moet worden. Misschien nog andere met info hierover?
XC90 D5 summum (MY 2010)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Bij de AWD is het inderdaad lastiger, ben benieuwd of je de retourleiding verder in het carter kunt duwen waardoor je de retourleiding onder de turbo kunt wegdraaien en vervolgens weer om hoog kunt trekken om zo de o-ring te vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Hier de leidingen aan de zijde van de turbo.
2 torxboutjes verwijderen en een bout/moer die op beide leidingen bevestigd zitten. Zo te zien zit daar ook een pakking tussen.
2 torxboutjes verwijderen en een bout/moer die op beide leidingen bevestigd zitten. Zo te zien zit daar ook een pakking tussen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
ik heb het wel vaker gedaan bij een awd en moest helaas de haakse overbrenging verwijderen...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Vertel, hoe heb jij het dan gedaan? Ben benieuwd.MarioC70 schreef:Dat is dus niet nodig..dennis850estate schreef:ik heb het wel vaker gedaan bij een awd en moest helaas de haakse overbrenging verwijderen...
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Dat wil ik dan ook graag weten want ik kreeg mijn hand er niet eens fatsoenlijk tussen....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Nog niemand o-ring vervangen? lijkt mij sterk??
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
ik heb deze week nog even staan kijken bij een XC en het lastigste lijkt me het verwijderen van de twee boutjes omdat je daar nauwelijks bij kunt met tussenbak er onder...Suijkerland schreef:Nog niemand o-ring vervangen? lijkt mij sterk??
Als het toch lukt om ze er uit te draaien weet ik niet of er dan voldoende ruimte is om het pijpje omhoog uit het carter te trekken.
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Demonteren van tussenbak hoeft niet, maar maakt het leven een stuk gemakkelijker. Mij is het uiteindelijk gelukt om de Oring bij een XC70 zo te vervangen, met heel veel geduld en heb de turbo wel iets moeten lossen, om het pijpje te kunnen verwijderen.
(Bleek na de eerste keer de Oring beschadigd te zijn , moest alles weer los!) De 2de keer een spiegeltje gebruikt om alles goed te kunnen zien, zodat de Oring niet weer beschadigd.
Aan de bovenste pakking zit tegenwoordig een oortje wat het positioneren vereenvoudigd.
Bij mij waren er nog 2 torx bevestigd en deze heb ik vervangen door de nieuwe inbus. Hiermee kun je aanzienlijk meer kracht zetten.
Bij de AWD is het zeker niet eenvoudig zonder het verwijderen van de tussenbak en ik vraag me af wat uiteindelijk sneller was geweest.
(Bleek na de eerste keer de Oring beschadigd te zijn , moest alles weer los!) De 2de keer een spiegeltje gebruikt om alles goed te kunnen zien, zodat de Oring niet weer beschadigd.
Aan de bovenste pakking zit tegenwoordig een oortje wat het positioneren vereenvoudigd.
Bij mij waren er nog 2 torx bevestigd en deze heb ik vervangen door de nieuwe inbus. Hiermee kun je aanzienlijk meer kracht zetten.
Bij de AWD is het zeker niet eenvoudig zonder het verwijderen van de tussenbak en ik vraag me af wat uiteindelijk sneller was geweest.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
DannyB,
Is het mogelijk om de retourleiding verder het carter in te duwen zodat je de retourleiding kan wegdraaien onder de turbo vandaan om vervolgend omhoog te halen?
Met het vervangen van de o-ring van de peilstok on dat maar hoeft natuurlijk niet.
Als het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Het verwijderen van de tussenbak, voorste diff. vindt ik wel erg ver gaan.
Is het mogelijk om de retourleiding verder het carter in te duwen zodat je de retourleiding kan wegdraaien onder de turbo vandaan om vervolgend omhoog te halen?
Met het vervangen van de o-ring van de peilstok on dat maar hoeft natuurlijk niet.
Als het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Het verwijderen van de tussenbak, voorste diff. vindt ik wel erg ver gaan.
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Is het mogelijk om de retourleiding verder het carter in te duwen zodat je de retourleiding kan wegdraaien onder de turbo vandaan om vervolgend omhoog te halen?
Is mij niet gelukt, maar ben misschien te voorzichtig geweest.
ls het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Er staat toch nog behoorlijk wat druk op, dus ik denk dat afkitten niet werkt,
maar je zou het kunnen proberen.
Is mij niet gelukt, maar ben misschien te voorzichtig geweest.
ls het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Er staat toch nog behoorlijk wat druk op, dus ik denk dat afkitten niet werkt,
maar je zou het kunnen proberen.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
In ieder geval genoeg om 'm te laten lekken!
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic