Pagina 1 van 3
O-ring vervangen met grote beurt?
Geplaatst: 23.04.2013 - 20:08
door Suijkerland
Afgelopen week hoorde ik dat de o-ring van de retourleiding van de turbo van de V70 vaak met een grote beurt preventief wordt vervangen?
Hier ben ik benieuwd naar, en heb gelijk de vraag is dat eenvoudig te doen bij de AWD.
Ik heb gekeken en onder de turbo zitten 2 Torx boutjes en er zal een pakking tussen zitten.
Wanneer ik de 2 Torx boutjes het verwijderd en de beugel bevestiging tussen de olieleidingen toevoer en retour, kan ik dan de retourleiding uit het onderblok nemen en de o-ring eenvoudig vervangen?
Of zijn er ander zaken waar ik rekening mee moet houden?
Geplaatst: 25.04.2013 - 20:41
door Suijkerland
Heeft niemand hier ervaring mee?
Geplaatst: 25.04.2013 - 21:28
door Msuidgeest
Er rijden hier blijkbaar geen V70's rond ...
Geplaatst: 27.04.2013 - 11:32
door Koosvm
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0
Volgens mij is het bij een awd niet makkelijk om de pakking te vervangen. Op bovenstaande post kun je wat meer lezen over de pakking (als ik het goed begrijp). Ben er zelf ook wel benieuwd naar eigenlijk of dit preventief eens vervangen moet worden. Misschien nog andere met info hierover?
Geplaatst: 27.04.2013 - 11:41
door edraket
link werkt niet.
Geplaatst: 27.04.2013 - 22:29
door Suijkerland
Bij de AWD is het inderdaad lastiger, ben benieuwd of je de retourleiding verder in het carter kunt duwen waardoor je de retourleiding onder de turbo kunt wegdraaien en vervolgens weer om hoog kunt trekken om zo de o-ring te vervangen.
oliedruk leidingen turbp
Geplaatst: 27.04.2013 - 22:40
door Suijkerland
Hier de leidingen aan de zijde van de turbo.
2 torxboutjes verwijderen en een bout/moer die op beide leidingen bevestigd zitten. Zo te zien zit daar ook een pakking tussen.
Geplaatst: 28.04.2013 - 00:01
door dennis850estate
ik heb het wel vaker gedaan bij een awd en moest helaas de haakse overbrenging verwijderen...
Geplaatst: 28.04.2013 - 00:43
door MarioC70
dennis850estate schreef:ik heb het wel vaker gedaan bij een awd en moest helaas de haakse overbrenging verwijderen...
Dat is dus niet nodig..
Geplaatst: 28.04.2013 - 09:35
door Suijkerland
MarioC70 schreef:dennis850estate schreef:ik heb het wel vaker gedaan bij een awd en moest helaas de haakse overbrenging verwijderen...
Dat is dus niet nodig..
Vertel, hoe heb jij het dan gedaan? Ben benieuwd.
Geplaatst: 28.04.2013 - 10:20
door dennis850estate
Dat wil ik dan ook graag weten want ik kreeg mijn hand er niet eens fatsoenlijk tussen....
Geplaatst: 05.05.2013 - 22:36
door Suijkerland
Nog niemand o-ring vervangen? lijkt mij sterk??
Geplaatst: 05.05.2013 - 22:43
door dennis850estate
Suijkerland schreef:Nog niemand o-ring vervangen? lijkt mij sterk??
ik heb deze week nog even staan kijken bij een XC en het lastigste lijkt me het verwijderen van de twee boutjes omdat je daar nauwelijks bij kunt met tussenbak er onder...
Als het toch lukt om ze er uit te draaien weet ik niet of er dan voldoende ruimte is om het pijpje omhoog uit het carter te trekken.
Geplaatst: 05.05.2013 - 23:21
door MarioC70
Beugeltje los halen,twee boutjes eruit draaien,pijp iets naar rechts draaien en uit de carterpan trekken,die tussen bak demonteren is onzin..
Geplaatst: 06.05.2013 - 21:53
door DannyB
Demonteren van tussenbak hoeft niet, maar maakt het leven een stuk gemakkelijker. Mij is het uiteindelijk gelukt om de Oring bij een XC70 zo te vervangen, met heel veel geduld en heb de turbo wel iets moeten lossen, om het pijpje te kunnen verwijderen.
(Bleek na de eerste keer de Oring beschadigd te zijn , moest alles weer los!) De 2de keer een spiegeltje gebruikt om alles goed te kunnen zien, zodat de Oring niet weer beschadigd.
Aan de bovenste pakking zit tegenwoordig een oortje wat het positioneren vereenvoudigd.
Bij mij waren er nog 2 torx bevestigd en deze heb ik vervangen door de nieuwe inbus. Hiermee kun je aanzienlijk meer kracht zetten.
Bij de AWD is het zeker niet eenvoudig zonder het verwijderen van de tussenbak en ik vraag me af wat uiteindelijk sneller was geweest.
Geplaatst: 06.05.2013 - 23:01
door Suijkerland
DannyB,
Is het mogelijk om de retourleiding verder het carter in te duwen zodat je de retourleiding kan wegdraaien onder de turbo vandaan om vervolgend omhoog te halen?
Met het vervangen van de o-ring van de peilstok on dat maar hoeft natuurlijk niet.
Als het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Het verwijderen van de tussenbak, voorste diff. vindt ik wel erg ver gaan.
Geplaatst: 07.05.2013 - 01:07
door DannyB
Is het mogelijk om de retourleiding verder het carter in te duwen zodat je de retourleiding kan wegdraaien onder de turbo vandaan om vervolgend omhoog te halen?
Is mij niet gelukt, maar ben misschien te voorzichtig geweest.
ls het echt zo lastig is zou ik zeggen onderkant leiding ontvetten en afkitten met hittebestendige vloeibare pakking.
Hoe vaak zou dit voorkomen?
Er staat toch nog behoorlijk wat druk op, dus ik denk dat afkitten niet werkt,
maar je zou het kunnen proberen.
Geplaatst: 07.05.2013 - 10:59
door MarioC70
Er staat weinig druk op,het is een retourleiding..
Geplaatst: 07.05.2013 - 20:45
door DannyB
In ieder geval genoeg om 'm te laten lekken!
Geplaatst: 07.05.2013 - 21:41
door MarioC70
Nieuw ringetje erom en klaar is het toch?