Speakers S60 2001

De grotere Volvo's
Plaats reactie
copyfile
Starter

Ik zal me eerst even kort voorstellen, ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.4L uit 2001 met 147.000km op de teller.

Nu zijn er een aantal kleine dingen waarvan ik niet zo goed de bijbehorende informatie kan vinden (komt vast door een verkeerde zoekopdracht 8-) ).

1) Zitten op alle plaatsen in de auto waar speakers kunnen zitten al kabels ? Ik heb gekeken bij de hoedenplank en daar in ieder geval wel !
2) Welk formaat speakers kunnen op welke plaats worden gezet ?
3) Ik wil andere, niet volvo speakers plaatsen hoe kan je deze bevestigen ? En hoe weet ik wat de +/- draad is aangezien ze nu beide de zelfde kleur hebben en in een connector zitten ?
4) Is er al ergens in de auto een aansluiting aanwezig voor een versterker?
5) Zijn alle kabels voor de speakers al aangesloten op de radio ?
6) Is er misschien al een subwoofer kabel ergens aanwezig ?

Best een hoop vragen maar kan niet duidelijk vinden hoe het nu precies zit bij de volvo. Mocht ik dit ergens kunnen vinden hoor ik het natuurlijk graag !
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Neem eens contact op met Volvotech, één der forumsponsoren. Die kunnen je verder helpen met raad, daad en produkt tegen forumprijzen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plein69
4th Gear member

Hoi Copyfile,

Alle locaties van speakers zijn reeds bedraad en komen achter de radio uit in het stekkerblok. Ga je voor een aftermarket radio kijk goed dat het verloop van Volvo naar iso alle draden heeft.

Ik zou geen ander merk speakers er in zetten maar Volvo performance (Blauwe sticker op de achterkant.) Super geluid en pasvorm en niet hoeven knippen in bedrading. Montage is makkelijk. Popnagel uitboren nieuwe speaker plaatsen en weer met popnagel vast zetten.

Ik had standaard speakers in mijn S80 en die vervangen voor Performance ( Center, voordeuren, achterdeuren en hoedenplank) Super geluid.

Wat voor radio heb je in je S60? (HU603 / HU803)
Indien een 803 zit er onder de passagiersstoel reeds een versterker en heb je kans dat er reeds performance in zit.

Richard
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Vin S60
2nd Gear member

Hoi Copyfile,

Ik sluit mij bij Plein69 aan. Nou heb ik makkelijk praten omdat ik de HU850 performance-pakket in mijn S60 heb zitten. Het klinkt echt super goed. Ik heb bij de meeste vorige auto`s die ik had de audio aangepast, maar bij mijn huidige auto is dat echt niet nodig. Zelfs een subwoofer heb ik niet nodig, t gaat hard (en loep zuiver) zat. Je mag best een keer luisteren, als je nog niet overtuigd bent :wink:
Volvo S60 2.5T MY 07 Drivers Edition
Volvo S60 2.5T MY 05, Momentum
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”