V60 PIH - Accu garantie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
ZX10r
5th Gear member

Hoe zat dit ook alweer in NL en omliggende landen?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
ZX10r
5th Gear member

Dekking
De auto maakt gebruik van een lithiumionaccu.
De garantie dekt eventuele gebreken
en functiestoringen van de accu.

Garantieperiode
De garantie dekt materiaalgebreken en productiefouten
in de lithiumion-accu. De garantie
is van toepassing op de V60 Plug-in
Hybrid en geldt (afhankelijk van wat het eerst
bereikt wordt) 60 maanden1 of 100.000 km,
gerekend vanaf de datum dat de auto aan de
eerste klant werd geleverd.

N.B.
Accu's vertonen natuurlijke slijtage onder
invloed van de leeftijd en het gebruik. Wanneer
de accucapaciteit binnen de onder
vermelde garantieperiode daalt tot onder
65 % van de originele capaciteit (zie specificatie)
binnen 5 jaar of 100.000 km (wat het
eerst bereikt wordt) en onder 55 % tussen
5-8 jaar of 100.000-160.000 km (wat her
eerst bereikt wordt), vervangt de Volvodealer
de accu zonder verdere kosten voor
de klant.

1De dekking van de garantie wijkt voor de
Franse en Belgische markten af van het
bovenstaande. Neem voor meer informatie
contact op met uw verkoopbedrijf.

http://www.volvocars.com/nl/Documents/L ... -13W20.pdf
Out XC 70 D5 full option
Ben
Executive Member
Contacteer:

Je hebt je eigen vraag beantwoord
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ZX10r
5th Gear member

Deels, maar hoe zit in België en Frankrijk. Er zijn hier ook wat Belgische versie. En daarnaast wat is de spec van de accu's. Dan laat ik de meter er ff op los bij levering.
Out XC 70 D5 full option
Superfunky
5th Gear member

ZX10r schreef:Deels, maar hoe zit in België en Frankrijk. Er zijn hier ook wat Belgische versie. En daarnaast wat is de spec van de accu's. Dan laat ik de meter er ff op los bij levering.
En naar ik begrepen heb wil Volvo NL voor MY14 €395 hebben voor de in de laatste zin genoemde: 55% 100-160.000 km
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Wij hebben 8 jaar garantie op de accu's gekregen van Volvo BE.
Ik vraag me alleen af of deze garantie niet vervalt als de auto niet in Belgie in onderhoud gaat?
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Superfunky
5th Gear member

Jeroen schreef:Wij hebben 8 jaar garantie op de accu's gekregen van Volvo BE.
Ik vraag me alleen af of deze garantie niet vervalt als de auto niet in Belgie in onderhoud gaat?
MY13? Daar zit die 8 jaar op. NL of BE maakt niet uit, beiden hadden 8 en los daarvan heb je de overeenkomst gesloten met BE, die garantie geldt.

Ik begreep dat MY14 in BE ook met standaard 8 geleverd wordt. NL is het enige land waar Volvo een extra grapje heeft bedacht om de marge nog wat meer op te rekken. Onhoudbare casus overigens, die €395 is weggegooid geld. Heb je bij 120.000 minder dan 55%, dan kun je gwoon afdwingen dat Volvo een nieuwe accu levert.
V60_PHEV
4th Gear member

Superfunky schreef:Onhoudbare casus overigens, die €395 is weggegooid geld. Heb je bij 120.000 minder dan 55%, dan kun je gwoon afdwingen dat Volvo een nieuwe accu levert.
Hoezo? Ik heb nog nooit zo lang garantie gekregen op een accu....
Superfunky
5th Gear member

V60_PHEV schreef:
Superfunky schreef:Onhoudbare casus overigens, die €395 is weggegooid geld. Heb je bij 120.000 minder dan 55%, dan kun je gwoon afdwingen dat Volvo een nieuwe accu levert.
Hoezo? Ik heb nog nooit zo lang garantie gekregen op een accu....
Omdat een accupakket dat bij 120.000 km nog minder dan 55% vd capaciteit levert niet voldoet aan de eisen die je als koper redelijkerwijs had mogen stellen. Het feit dat Volvo in alle andere landen de 160.000 km garantie standaard wel geeft, maakt de casus voor hen ook niet veel sterker.

Overigens mag ik aannemen dat dit kwaliteitsmerk zijn zaakjes danig goed op orde heeft dat er überhaupt geen garantie-issues zullen zijn, maar goed.
Magliaveli
3rd Gear member

DAT dachten de kopers van de outlander PIH ook .......
Superfunky
5th Gear member

Magliaveli schreef:DAT dachten de kopers van de outlander PIH ook .......
Waarop de Volvo-fiel dan antwoordt: "Maar dit is Volvo meneer!" :)!
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

ZX10r schreef:Deels, maar hoe zit in België en Frankrijk. Er zijn hier ook wat Belgische versie. En daarnaast wat is de spec van de accu's. Dan laat ik de meter er ff op los bij levering.
HOE wil jij er een meter op los laten dan?

Ik ken door omstandigheden de electronica in de auto een "klein beetje" en kan je verklappen dat je er zonder die kennis niet zomaar "een meter" op loslaat ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
friend
2nd Gear member

Ik zou mij over die 'garantie' maar niet zo druk maken. Ze hebben waarschijnlijk allang berekend dat het accupack het minimaal 8 jaar uithoudt, anders zitten ze over 7 jaar met honderden packs die ze moeten vervangen waarmee ze impliciet aangeven dat de ruim 3000 auto's in Nederland met dezelfde problemen eigenlijk ook niet aan de verwachtingen van de consument voldoet. Volvo heeft zelf ook al aangegeven dat het pack zo lang meegaat als de auto zelf. Dan kunnen ze dus niet ineens na 7 jaar tegen de Nederlandse afnemers zeggen dat je hiervoor maar aanvullende garantie had moeten aanschaffen. Ik denk toch dat er een paar productmanagers binnen VCNL zitten die voor de V60PIH het onderste uit de kan willen hebben, anders had was garantieverlening toch echt niet nodig geweest (is een beetje zielig zelfs).

Productieproblemen komen in de meeste gevallen binnen 2 jaar wel naar boven en behalve de voorspelbare en berekenbare laadcyclus is er mechanisch niet echt iets wat er aan het accupack zelf zal slijten.
En misschien wil je over 8 jaar wel zelf je pack vervangen, als er eentje in kan die meer dan 2x zo ver kan met de dan beschikbare technologie.
ZX10r
5th Gear member

VolvoTech schreef:
HOE wil jij er een meter op los laten dan?

Ik ken door omstandigheden de electronica in de auto een "klein beetje" en kan je verklappen dat je er zonder die kennis niet zomaar "een meter" op loslaat ;-)
Op zich moet je een accu gewoon kunnen meten (met de juist spullen) de elektronica is bijzaak.

Mooie garantie heb je zo, mag ik een 0 meting op mijn accu hebben.

Maar zijn er ergens specs van het pakket?
Out XC 70 D5 full option
mjeuring
3rd Gear member

Waarom wil je een o meting van je pakket? Garantie wordt op de specs gegeven. Maar dan moet je ze idd wel kennen.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
ZX10r
5th Gear member

Heeft iemand al specs?
Out XC 70 D5 full option
v60pih
4th Gear member

Vandaag kwam ook mijn dealer met het verlengde garantie aanbod (is een fabrieksoptie dus telt wel mee in de subsidies).

Vraag: ten opzichte van welke referentiewaarde wordt de teruggang gemeten, elke accu verschilt wel iets?
Antwoord: weet ik niet.

Vraag: welk meetprotocol wordt toegepast?

Vraag: als na 4 jaar bij k100 km mijn accu onder de specs zit, krijg ik dan een nieuwe of een ruilaccu?

Vraag: waarop krijg ik dan concreet garantie?

Vraag: Zullen we de garantie dan maar niet doen?
Antwoord: ik zal nog wat navraag doen.
Superfunky
5th Gear member

v60pih schreef:Vandaag kwam ook mijn dealer met het verlengde garantie aanbod (is een fabrieksoptie dus telt wel mee in de subsidies).

Vraag: ten opzichte van welke referentiewaarde wordt de teruggang gemeten, elke accu verschilt wel iets?

Vraag: welk meetprotocol wordt toegepast?

Vraag: als na 4 jaar bij k100 km mijn accu onder de specs zit, krijg ik dan een nieuwe of een ruilaccu?

Vraag: waarop krijg ik dan concreet garantie?

Vraag: Zullen we de garantie dan maar niet doen?
Antwoord: ik zal nog wat navraag doen.
Ik had dezelfde ervaring. In Beesd bij de preview nogmaals geprobeerd, zelfde resultaat. Conclusie: het is extra geld vragen voor iets dat al standaard is of tenminste behoord te zijn zeker als je het in andere leveringen zelf in je voorwaarden hebt gezet. Het is een beetje als extra garantie bij je TV, alles wat onder die garantie gedekt wordt is feitelijk al gedekt onder de EU garantiewetgeving.
NielsPHEV
7th Gear member

[quote="Superfunky

Omdat een accupakket dat bij 120.000 km nog minder dan 55% vd capaciteit levert niet voldoet aan de eisen die je als koper redelijkerwijs had mogen stellen. Het feit dat Volvo in alle andere landen de 160.000 km garantie standaard wel geeft, maakt de casus voor hen ook niet veel sterker.

[/quote]

Waar baseer je dat op Volvo geeft toch aan dat er sprake is van veroudering, het is een slijtagedeel en biedt zelfs een verzekering aan. Daarnaast de leeftijd van de accu op dat moment relevant. Op een laptop krijg je standaard ook maar een jaar garantie op het accu pack

Daarnaast denk ik nog steeds dat je een vergissing maakt als het gaat om de mate van consumenten bescherming van een particulier gaat echt verder dan een zakelijke transactie.
Superfunky
5th Gear member

NielsPHEV schreef: Waar baseer je dat op Volvo geeft toch aan dat er sprake is van veroudering, het is een slijtagedeel en biedt zelfs een verzekering aan. Daarnaast de leeftijd van de accu op dat moment relevant. Op een laptop krijg je standaard ook maar een jaar garantie op het accu pack

Daarnaast denk ik nog steeds dat je een vergissing maakt als het gaat om de mate van consumenten bescherming van een particulier gaat echt verder dan een zakelijke transactie.
@Bescherming: er is een verschil tussen de bescherming die de wet je biedt en de bescherming die je "krijgt" in de voorwaarden van de leverancier. De wet biedt de consument inderdaad meer bescherming dan de zakelijke koper. Zo is de termijn waarbinnen het product naar behoren moet blijven functioneren langer, heeft de consument meer onderdelen waarop hij naleving kan verlangen etc.
Dit laat onverlet dat de leverings- en garantievoorwaarden die een fabrikant stelt gelden voor éénieder en als de fabrikant geen andere voorwaarden stelt aan de levering aan de zakelijke klant, dan zijn de voorwaarden voor beide partijen gelijk voor zover niet strijdig met de wet. Ook kan het niet zo zijn dat een leverancier zich bij de zakelijke klant minder aan de voorwaarden zou moeten houden dan bij een particuliere klant (zou trouwens ook een beetje dom zijn, je zakelijke klanten zijn meestal ook je beste).

@accu: eens dat het iets genuanceerder is. Leeftijd accu speelt een rol. zit je na 5 jaar op de 120.000, dan lijkt beroepen op een accu die nog 50% levert een lastig verhaal. Ook heb ik mijn opmerking te veel op mijn eigen situatie gebasseerd. De auto wordt juridisch mijn persoonlijk eigendom, economisch is de auto van mijn holding. Daarmee kan ik mij altijd beroepen op de door de wet gestelde eisen die ik redelijkerwijs had mogen verwachten, terwijl degene waarbij de onderneming juridisch eigenaar is zich alleen kan beroepen op de leveringsvoorwaarden. Blijft wel een punt dat hetzelfde product met verschillende voorwaarden aan dezelfde groep klanten is geleverd, heb dit even besproken met collega die zich meer met dit soort materie bezighoudt, hij zegt: je hebt een punt, maar kijk naar de praktische kant. De weg om je gelijk te krijgen als zakelijk afnemer is zo kostbaar, die ga je niet nemen. Eens.

Ok, je hebt een punt. Ik kom terug op mijn eerdere opmerking. De PiH koper die zowel juridisch als economisch zakelijk afnemer is doet er verstandig aan de verlengde accu garantie in overweging te nemen als hij prijs stelt dit stukje additionele zekerheid vast te leggen.
Hierbij zijn overigens de opmerkingen van v60pih zeer relevant omdat we deze verlengde garantie dan als een volkomen zakelijke overeenkomst tussen partijen gaan benaderen (i.p.v. een integraal onderdeel van de leveringsvoorwaarden) en dan moet wel volkomen helder zijn wat die overeenkomst behelst. Het lijkt mij dat die overeenkomst tenminste zal moeten bevatten:
- het serieummer van het accupack
- de vastgelegde uitgangswaarden van dit specifieke accupack
- een bepaling hoe de referentiewaarde wordt bepaald

Als je het mij vraagt hebben ze in Beesd een grapje verzonnen waar ze de consequenties niet helemaal van hebben overzien.

Anyway, goed punt Niels, dank voor de correctie. Zal m'n post ff editen.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”