Emigratie naar Frankrijk

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Na "enige" voorbereidingen is de 940 sinds 3 dagen fransman!
Maar blijft toch in nederlands bezit!!

Sinds vandaag is de Grote Beer LV-JN-22 een franse auto! Na betaling van 140 euro aan Volvo France voor een kopietje van het homologatiepapiertje (!) en betaling van 164 euro aan de "préfecture" voor het kentekenpapier, heeft de 940 vanaf vandaag een frans kenteken en 51 van ons departement rechts op de plaat.

Benodigde papieren: Controle Technique (franse APK, goedgekeurd met LPi en al!); quitus van de franse belastingen ivm BTW; certifikaat van "conformité" (homologatie) van de franse importeur; de nederlandse kentekenpapieren; een formulier van de préfecture waarmee je een kenteken aanvraagt; een "justicatif de domicile" ( bijvoorbeeld een factuur van de electiciteitsmaatschappij die op jouw naam en adres staat zodat ze weten dat je hier woont!) en natuurlijk een identiteitsbewijs. Simpel he, "comme bonjour!!!!

Vervolgens een brief naar de RDW met het verzoek om de auto uit het kentekenregister te schrappen.
De 940 is trouwens goedgekerud tot april 2015! De klassiekers zelfs voor 5 jaar! Europa? Welnee!

Nu eens uitzoeken hoe het moet met de klassieke Volvo's, want ik heb de Amazon ook hier en heb net gehoord dat de verzekering je automatisch royeert als een auto op een klassiekerverzekering langer dan 5 weken buiten Nederland verblijft! Oeps!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40988
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bonne route !

en er kan nog beste een Volvo-forum.nl sticker bij :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

D'r zit er toch een op Ben? Maar ik werd al nooit gespot en dat zal nu nog minder zijn? Misschien moet ik een ondoorzichtige plakken ipv die achter de ruit...
En kentekenhouders zijn hier verboden!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40988
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ah, bovenaan !
Daar had ik 'm niet gezocht :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29479
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Misschien een idee om voorkeursplaatsen aan te geven voor het plakken van de forumsticker!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40988
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat is doorgaans links onder.
maar soms is daar geen plaats meer ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ai, ja, de V700 sticker...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21389
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Die zat ook op mijn oude 960. En die is inmiddels verkocht.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

eindelijk een Franse volvo die wel netjes blijft. Wat een stink hokken zijn dat meestal van die Fransen. Geen idee wat ze er mee doen, maar al paar keer naar import wagens gekeken. Nou van mn leven niet, uiteindelijk toch maar uit Zweden gehaald. Die respecteren dat oude staal net wat beter.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

En nu mag je maximaal twee weken in NL rondrijden, terwijl je dat van tevoren aangeeft aan de RDW....zo niet, betaal je een forse boete..tenzij je zelf ook een Frans paspoort hebt. Buitenlanders mogen jarenlang zonder wegenbelasting te betalen in ons land rondkarren met een buitenlandse plaat. Helaas kunnen de NL'ers dat weer niet. Maar ja, dan zou ook iedereen z'n auto op een buitenlands kenteken zetten.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Dat klopt maar alleen als je in Nederland bent ingeschreven. Ik woon in Frankrijk en ben daar ook ingeschreven, niet in Nederland. Ik mag hier gewoon rijden hoor met het franse kenteken
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

whitehorsekart schreef:Dat klopt maar alleen als je in Nederland bent ingeschreven. Ik woon in Frankrijk en ben daar ook ingeschreven, niet in Nederland. Ik mag hier gewoon rijden hoor met het franse kenteken
En je hebt een Frans huisadres, een Frans paspoort en een Frans rijbewijs dus. Prima geregeld! Dan kan het... 8)
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Je hebt geen Frans paspoort en/of een Frans rijbewijs nodig hoor.
Alleen ingeschreven in Frankrijk is voldoende om in Nederland te mogen rijden met een auto met buitenlands kenteken. Je betaalt toch volgens de Franse wet al de belastingen en verzekeringen?

Die regel is er om belasting ontduiking tegen te gaan voor hoiuderschapsbelastingen. Maar die betaal je toch in Frankrijk? Dus mag je als buitenlands ingezetene rijden in Nederland zonder wegenbelasting te betalen. Wij rijden toch ook (met vakantie) door half Europa, zonder elk land apart wegenbelasting te hoeven betalen.

Als je emigreert, kun je je pas na 5 jaar gewoond te hebben in Frankrijk (of welk ander land dan ook) je laten naturaliseren, en kun je een frans paspoort krijgen. Zou je al die tijd niet in Nederland mogen rijden met je eigen auto?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

http://www.rnw.nl/nederlands/article/bp ... s-kenteken

De vraag is uiteindelijk... als je een NL-paspoort hebt en je bent nergens ingeschreven (kan dat überhaupt)... in Nederland, en je hebt een verblijfsvergunning voor Frankrijk of welke ander EU-land... geeft de wet dus geen uitsluitsel. Niet duidelijk is omschreven of je "inwoner bent van NL als je een NL paspoort hebt". Een buitenlandse verblijfsvergunning zou dus voldoende moeten zijn, maar daarover wordt helaas niets vermeld.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/au ... nederland/

Ik blijf het onduidelijk vinden... haal een verblijfsvergunning in een ander EU-land en je rijdt vrij met buitenlands kenteken rond in NL....En hoe doen die Polen dat? Altijd met vakantie in NL en ondertussen lekker (zwart) werken in NL..?
Hebben we een jurist op het forum?
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

De wet zegt dat je inwoner bent van Nederland, als je in Nederland bent ingeschreven, dan dus mag je niet in een motorvoertuig rijden met buitenlands kenteken.
Ben je ingeschreven in het buitenland, ben je dus geen inwoner in Nederland, mag je in Nederland rondrijden met een buitenlands kenteken. En ook al heb je een Nederlands paspoort, kun je dus ingeschreven zijn in een ander land (zoals ik een tijd terug ingeschreven was in Australië, maar hield mijn Nederlands paspoort.)
Je kan je niet utischrijven uit Nederland zonder overlegging van je inschrijfbewijs in het buitenland (met officiële stempels) om eea te kunnen omzeilen!

Zie ook bij een van de voorbeelden:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... teken.html
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Je kunt een buitenlands inschrijfbewijs hebben, zonder je uit te laten schrijven in NL.....
Zonder buitenlands inschrijfbewijs is het zelfs onmogelijk een (buitenlandse) auto aan te schaffen..
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Je kunt ook als je niet bent ingeschreven in bijv. Frankrijk een auto kopen, alleen krijg je hem alleen op kenteken als je kunt laten zien dat je in Frankrijk woont. Je wordt niet ingeschreven zoals in Nederland, maar je bewijst e.e.a. door een recente factuur van het electriciteitsbedrijf te laten zien dat op je naam staat. Zo doe ik het dus ook. Doordat ik in Nederland ben uitgeschreven, heb ik geen probleem met de nederlandse belasting.
Je kunt je uitschrijven in Nederland zonder dat je je ergens inschrijft, alleen zie ik niet hoe je dan een kenteken krijgt....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”