Hallo,
Nieuw probleem met de C70 2.4 uit 2000. Eerste keer bij het onregelmatig lopen na het doortrekken zijn de bobine van de slecht lopende cilinder en de lambdasonde vervangen.
Hierna is de thermostaat nog vervangen want de auto kwam niet op temperatuur en wisselde erg veel, snelweg tot bijna onderaan in het metertje.
Nu doet zich echter het volgende probleem voor:
Koud blok, loopt zo goed als helemaal constant(schommelt een heel klein beetje af en toe), start prima, geen enkel probleem
Warm blok, loopt onregelmatig, start niet.
Als het blok warm is en ik wacht even tot het iets is afgekoeld start het weer maar blijft het slecht lopen.
Volgens een garage zou dit de koelwatertemperatuursensor kunnen zijn, deze zou dan rare gegevens doorsturen waardoor de inspuiting verstoort wordt?
Iemand anders zegt weer de nokkenassensor of de brandstofpomp?
Nog meer mensen zoiets gehad/klinkt dit plausibel? Zo nee, wat dan wel?
Het probleem doet zich echt alleen voor bij een warm blok
onregelmatig bij warm blok C70 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
Ik zou ook de temp sensor verdenken. Als deze doorgeeft dat het blok nog koud is dan blijf de motor verzuipen. Volgens mij zijn er 2. Eentje voor de meter en eentje voor het signaal naar de computer. Correct me if im wrong :roll:
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29608
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Klopt, er zijn inderdaad twee temperatuursensoren, degene die het signaal naar de computer van het motormanagement stuurt is waarschijnlijk defect.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26
En waar zit deze sensor? Is dat gewoon de sensor die in het thermostaathuisje zit?
zie zelf nergens anders een sensor zitten
zie zelf nergens anders een sensor zitten
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29608
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Nee, het is niet de sensor op het thermostaathuis, die is voor de koelvloeistoftemperatuurmeter.
Ik weet niet meer zeker waar de andere sensor zit, ik dacht onder de inlaat van de motor.
Ik weet niet meer zeker waar de andere sensor zit, ik dacht onder de inlaat van de motor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26
Temperatuursensor vervangen, start weer als het blok warm is. Blijkt te komen door de nokkenasvervroeger/versteller? Deze blijkt temperatuursgevoelig te zijn.
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Trek de stekker van de luchtmassameter eens uit, en kijk of hij lekkerder stationair gaat draaien. Het is heel gek maar als zo een luchtmassameter niet lekker meewerkt , verstoord hij echt alles
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning