Hoi,
Toen onlangs mijn lampje van "storing in motorelectronica" ging branden, las ik mijn auto uit, en foutcodes gewist, dit weekend kwam het terug, uitgelezen, gewist. Toen ik dan een helling op reed op 2e Vitesse, en dat deed op 3000 à 3500 toeren, kwam de lamp weer terug.
Ik las de auto uit met Volvo FCR, en telkens de foutcode EFI-415 iets met boost pressure sensor signal (zie attachement) vermits het altijd terug komt 3e keer nu al, maak ik me zorgen. De 1e keer was het met de vriestemp. en dacht ik dat het kwam door de kou. Blijkbaar dus niet.
Weet iemand wat me te doen staat? Ik persoonlijk, denk kapotte sensor van iets, op google kwam ik een foto tegen, dat dit onderdeel aan de bak van de turbo zou hangen.
Alvast bedankt
EFI-145 Foutmelding (fout in motorelec. lampje)
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
krachtdruk sensor signaal, dus die sensor moet vervangen?
Wat bedoel je met TCV?
Wat bedoel je met TCV?
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Even op vida gaan kijken, in het Nederlands betekend dit dus dat de luchtmassameter defect is? (zie attachment)
Gisteren heb tijdens pauze op mn werk, even laptop terug aangehangen fout gewist, en savonds toen ik naar huis ging, onder de 2500 toeren proberen blijven, met de wagen, 1 keer even kort tot 3000 geweest bij het vertrekken, lamp bleef toch weg. Vanavond staat er een langere rit op het programman, eens zien wat dat geeft (snelweg).
Op vida krijg ik met die foutmelding deze mogelijke items:
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal ligt buiten toegestane bereik. Onregelmatige storing., D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal ligt buiten toegestane bereik. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal te hoog: Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal te laag: Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Voedingsspanning is te hoog. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Voedingsspanning is te laag. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
Gisteren heb tijdens pauze op mn werk, even laptop terug aangehangen fout gewist, en savonds toen ik naar huis ging, onder de 2500 toeren proberen blijven, met de wagen, 1 keer even kort tot 3000 geweest bij het vertrekken, lamp bleef toch weg. Vanavond staat er een langere rit op het programman, eens zien wat dat geeft (snelweg).
Op vida krijg ik met die foutmelding deze mogelijke items:
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal ligt buiten toegestane bereik. Onregelmatige storing., D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal ligt buiten toegestane bereik. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal te hoog: Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Signaal te laag: Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Voedingsspanning is te hoog. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
EFI-415 Signaal laaddruksensor. Voedingsspanning is te laag. Permanente storing, D5252T MSA 15.7
- elianmars
- 5th Gear member
TCV is Turbo Control Valve.
Deze regelt de turbodruk. Hangt aan/bij je luchtfilterkast.

Deze regelt de turbodruk. Hangt aan/bij je luchtfilterkast.

Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dankje voor de foto, een kennis van me raadt me aan, om te beginnen met een nieuwe luchtfilter te steken, ik zal daar dan met starten.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Gisteren dus de snelwegrit gedaan, en tijdje 120 à 140 gereden, en ineens kwam de lamp terug, en een terugval van kracht ook vanmorgen toen ik naar huis reed, merkte ik dat meer en meer dat ik kon niet meer goed optrekken. De luchtfilter is besteld, ga deze dan vervangen, fout resetten, en kijken of het dan terug komt, Dat onderdeel op de foto, is dat gelijk aan nr. 16 op de vida tekening?
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik kon toch niet wachten om eens te kijken naar de huidige filter:
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
En zoals je op de 1e foto kunt zien, en het eerste wat me opviel, is dat die krimpkous niet op zijn plaats zat, je kan het zien met behulp van het stof, op foto had ik deze al terug op zijn plaats gebracht en aangedraaid, want deze was zelfs los. Vervolgens heb ik de filter eruit gedaan, met compressor eens goed afgeblazen, gestofzuigd, en wat uitgeklopt, er zat best wel wat vuil tussen, heb de turbokast, zelf ook gestofzuigd, en met compressor uitgeblaasd. Er zatten wat bladeren en vuiligheid in. Heb de fout via Volvo FCR ineens gereset. Wat ook opvalt is dat die Turbobak weer vol met olie hangt, half jaar geleden ong. heb ik deze nog grondig afgekuist, en vraag me af of dit normaal is.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Het ziet er naar uit, dat het niet de filter is, lampje komt terug. MAF sensor en Turbo Valve control is dat hetzelfde? Er hangt een apparaat van Bosh op de Turbobak. Volgens Vida de MAF, luchtmassameter, ik ga die van de V70 even lenen om te zien of het daadwerkelijk dat is. Bestaat er ergens een plan waar de leidingen van de turbo heen gaan, ik zou ook moeten kunenn controleren of er geen lek is, in 1 van die leidingen. Alvast bedankt
- elianmars
- 5th Gear member
MAF sensor en TCV zijn twee verschillende dingen.
De TCV ziet er trouwens anders uit dan die ik liet zien. Ik zie op de eerste foto de TCV. Dat is het dingetje waar de vacuümslangetjes op zijn aangesloten.
Als het goed is, zijn deze blauw, rood en geel gemerkt.
De MAF sensor is de grote "doos" op het deksel van het luchtfilter.
De TCV ziet er trouwens anders uit dan die ik liet zien. Ik zie op de eerste foto de TCV. Dat is het dingetje waar de vacuümslangetjes op zijn aangesloten.
Als het goed is, zijn deze blauw, rood en geel gemerkt.
De MAF sensor is de grote "doos" op het deksel van het luchtfilter.
Nu
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
Toen
TME 275 pk
Fasttech 165 pk
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dus zo:?
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik ga niet ontkennen dat ik een tijd altijd pas ging tanken toen het tanklampje brandde, een collega zei met toen dat dat niet goed is voor de brandstofpomp, dus met andere woorden, de brandstofpomp kan dus ook defect zijn? De olie die trouwens uit die olieafscheider komt, zou dat er niet op duiden dat die afscheider ook eens moet vervangen worden, want die kast van de turbo hangt om de zoveel maanden vol olie. Ik heb gisteren mn auto nog eens volledig vol kunnen tanken. Maar het vreemde is, om 17u op mijn werk keek ik nog eens onder de motorkap voor te begrijpen waar al de leidingen naartoe lopen, of van komen... ik deed dit met draaiende motor, voor te zien over er ergens luchtverlies was, en toen ik de kap toe deed, en zag ik dat het lampje op dashboard uit was. Maar toen ik om 21u naar huis reed, ging het onderweg weer aan, met direct inhouden als gevolg.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dus Volvo FCR geeft dan niet juiste informatie?
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Gisteren rit van ong. 3 kwartier gedaan van bij mij thuis naar Diegem (Brussel), het lampje ging uit toen ik hier vertrok, en kreeg vol vermogen. Dat ging goed, tot ik vanmorgen terug stukje daar in het Brusselse aan het rijden was, en weg Turbo, dit is echt balle als je juist aan het optrekken bent voor in te halen. Dit weekend ga ik proberen de turbo van mijn V70 even over te zetten, om te zien of het nu degelijk de MAF en/of Turbo Valve control is. Normaal gezien is dit het gewoon het deksel verwisselen, en de slangen... losmaken, wisselen en terug goed aansluiten.
-
- 6th Gear member
Turbo wisselen?belgian-tsm schreef:Gisteren rit van ong. 3 kwartier gedaan van bij mij thuis naar Diegem (Brussel), het lampje ging uit toen ik hier vertrok, en kreeg vol vermogen. Dat ging goed, tot ik vanmorgen terug stukje daar in het Brusselse aan het rijden was, en weg Turbo, dit is echt balen als je juist aan het optrekken bent voor in te halen. Dit weekend ga ik proberen de turbo van mijn V70 even over te zetten, om te zien of het nu degelijk de MAF en/of Turbo Valve control is. Normaal gezien is dit het gewoon het deksel verwisselen, en de slangen... losmaken, wisselen en terug goed aansluiten.
Even over zetten?
Ik snap van het verhaal niet veel meer,een turbo overzetten is niet even hoor.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb het enkel over het luchtfiltergedeelte, niet de compressor ofzo, gewoon luchtfilterdeksel met MAF sensor en Valve control