De voorste olie keerring van de nokkenas lekt stevig.
Ik heb de D-riem enz. al verwijderd, nu vraag ik me af hoe ik het beste de oude keerring er uit krijg.
Wie heeft een tip voor mij?
Olie keerring nokkenas verwijderen
Beste Lint,
Tandwiel en afdekplaat zijn weg.
Zie ik nu tussen de as en de kop een "lager" of kijk ik tegem de keerring aan?
Tandwiel en afdekplaat zijn weg.
Zie ik nu tussen de as en de kop een "lager" of kijk ik tegem de keerring aan?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29479
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als ik het zo lees moet je nu tegen de oliekeerring aankijken. Nu voorzichtig de keerring verwijderen, goed schoonmaken van het huis en nieuwe keerring plaatsen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Inderdaad met een haakschroevendraaier of gewoon met een dunne schroevendraaier erdoor steken en eruit wurmen. Let bij het plaatsen op dat ie helemaal recht erop gaat.. Ik gebruik altijd een overmaats PVC pijpje om hem met gelijke kracht op zijn plek te krijgen.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Nou....
Ik snap nu waarom de ring lekte. De ring is zo broos als naar zijn kan. Ik heb er inmiddels 1.000.000 stukjes uit. De ring heeft een "U" vorm.
Het gedeelte rond de nokkenas en het verticale gedeelte is eruit. Nu de smalle rand langs de buitenkant nog zien eruit te krijgen.
Ik snap nu waarom de ring lekte. De ring is zo broos als naar zijn kan. Ik heb er inmiddels 1.000.000 stukjes uit. De ring heeft een "U" vorm.
Het gedeelte rond de nokkenas en het verticale gedeelte is eruit. Nu de smalle rand langs de buitenkant nog zien eruit te krijgen.
Laatste update:
De keerring volledig kunnen verwijderen, alles schoon gemaakt.
Nieuwe ring geplaatst, alles weer ingebouwd en alle filter meteen vervangen, nieuwe waterpomp, enz.
Motor liep als een zonnetje
, totdat...............ik weer olie lag rond de keerring van de nokkenas!!! :bad-words:
De hele #@#@#@zooi weer uitgebouwd. Zit het onderste gedeelte van de "lip" van de keerring naar buiten. Ring verwijderen is weggooien.
Maar weer een nieuw besteld. De tweede keer zal het wellicht snelle gaan.
Weer een les geleerd.
En nee ik wil er niet over praten.
De keerring volledig kunnen verwijderen, alles schoon gemaakt.
Nieuwe ring geplaatst, alles weer ingebouwd en alle filter meteen vervangen, nieuwe waterpomp, enz.
Motor liep als een zonnetje

De hele #@#@#@zooi weer uitgebouwd. Zit het onderste gedeelte van de "lip" van de keerring naar buiten. Ring verwijderen is weggooien.
Maar weer een nieuw besteld. De tweede keer zal het wellicht snelle gaan.
Weer een les geleerd.
En nee ik wil er niet over praten.
Tijdens de werkzaamheden zag ik dat de keerring van overdrive (uitgaande as) ook zijn beste tijd gehad heeft. Ik vind over die reparatie niet terug in " de boeken". Is de ring van de overdrive op de zelfde wijze als de nokkenas ring " bevestigd"?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Als je er niet over wilt praten, kun je deze vraag toch ook niet stellen?


Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]