Onderhoudsbeurt

Geproduceerd bij NedCar in Born
v401958
2nd Gear member

Aaangezien ik mijn onderhoudsboekje kwijt ben vraag ik me af wat de onderhoudsinterval is voor mijn Volvo v40 diesel bouwjaar 2003.

20.000 km geleden heeft hij een grote beurt gehad en nu is mijn vraag moet
hij nu een kleine beurt hebben ??

Km.stand is nu 180.000
lint
Geartronic member

Weet ik niet zeker, even bij de dealer het onderhoudsschema voor je auto opvragen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
v401958
2nd Gear member

Niemand die het weet ?

Bij de dealer kom ik niet meer dus die optie is uitgesloten.
Auk
6th Gear member

Bij een kilometerstand van 180.000 moet de auto inderdaad een onderhoudsbeurt krijgen. Olie en luchtfilter vervangen en de stand van de vloeistoffen controleren.

Vanwaar kom je niet meer bij de dealer?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
erik en bianca
Starter

Vanwaar kom je niet meer bij de dealer?
waarschijnlijk omdat hij het ook zat is om een poot uitgedraaid te krijgen.

groetjes erik
Gast

v401958 schreef:Niemand die het weet ?

Je hebt duidelijk iets tegen een dealer - bleek ook uit je topic over je antenne.
Is dit specifiek voor 1 dealer, of voor alle Volvo-dealers.
In het eerste geval kun je nog bij een andere Volvo-dealer langs gaan, in het tweede geval zou je best eens een probleem kunnen hebben. Bepaalde specifieke (originele) onderdelen zijn niet buiten het dealernetwerk verkrijgbaar en zouden bij je universele dealer best eens duurder kunnen zijn.
lint
Geartronic member

dbosker schreef:
v401958 schreef:Niemand die het weet ?

Je hebt duidelijk iets tegen een dealer - bleek ook uit je topic over je antenne.
Is dit specifiek voor 1 dealer, of voor alle Volvo-dealers.
In het eerste geval kun je nog bij een andere Volvo-dealer langs gaan, in het tweede geval zou je best eens een probleem kunnen hebben. Bepaalde specifieke (originele) onderdelen zijn niet buiten het dealernetwerk verkrijgbaar en zouden bij je universele dealer best eens duurder kunnen zijn.
Helemaal mee eens!
Soms moet je verstandig zijn en niet blijven hangen in de slechte ervaring maar doorpakken. Anders wordt je mogelijk zo'n geisoleerde, wereldvreemde, idealist.
MGB GT 1976
v401958
2nd Gear member

Nou mijn ervaringen met een Citroën dealer waren al niet best en met de Volvo dealer ook al niet. Dit omdat dealers denken dat ze je een poot kunnen uitdraaien en dat doen ze dan maar 1 keer dus voor mij geen dealers meer!

Ben nu klant bij een universeel bedrijf met maar 1 monteur in dienst die perfect mijn auto onderhouden en normale tarieven hanteren.

Vroeger was ik verplicht om naar de dealer te gaan vanwege de leaseauto maar nu kan ik zelf beslissen over mijn eigen auto.

Er zullen vast wel goede dealers zijn maar ik ben niet bereid te betalen voor de man met de stropdas die je sleutel in ontvangst neemt en voor de vaak dure en fraaie showroom.

Dat is pas na prijsopgaaf een vermogen moest betalen voor een losse spriet
deed echt voor mij de deur dicht. Dit is gewoon oplichting !!
Gast

hier schrijft een verbitterd man :D
lint
Geartronic member

Dat is jammer, het kan ook heel anders en veel beter.
MGB GT 1976
v401958
2nd Gear member

Ach ik ben niet verbitterd want ben nu een stuk beter af met een
prima universele garage waar je netjes en op een eerlijke manier wordt geholpen tegen een eerlijke prijs in mijn ogen !!

Ik zeg echt niet dat er geen goede dealers zijn maar mijn ervaringen zijn met
verschillende dealers gewoon slecht. Maar goed dat blijf je toch houden.

Hetzelfde als met Kwik-Fit er zijn veel mensen die hier niets van moeten hebben maar ik heb juist hele goede ervaringen.
lint
Geartronic member

Goed om te lezen dat je tevreden bent met de universele garage voor het onderhoud aan je auto.
Iedereen heeft zo'n zijn voorkeuren door ervaringen opgedaan door de jaren heen.
MGB GT 1976
Gast

je moet dat doen waar je je goed bij voelt !
MarioC70
6th Gear member

Gisteren een rekening gezien van Kwik-Fit.
Vervangen van de distributie riem van een 140 pk V70,van 2003
700 euro, wordt je dan getild of niet?
Kun je er twee voor doen voor dat geld bijna.
Gast

Conclusie: je kunt overal getild worden.
Of dat nu een Volvo-dealer, een Citroen-dealer of Kwik Fit is.
Het is alleen niet verstandig om alles over 1 kam te scheren. Incidenten komen overal voor, dat wil echter niet zeggen dat dit een algemeenheid is.
MarioC70
6th Gear member

Het komt daar wel vaak voor hoor,banden met 4mm die afgekeurd worden voor apk,remblokken met een 1cm erop afkeuren.
Enz..
Internet staat er vol mee...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gast

Als TS er goede ervaringen mee heeft en niet getild wordt (althans hij weet het niet), dan moet hij naar de Kwik Fit gaan.
volvo-s40
4th Gear member

Distributieriem vervangen kost overal een klap geld.
En dat je daar er 2 voor kunt doen is nonsens.

Vertel mij eens waar je voor 350 een riem kunt vervangen, want dan gaat die man een hoop klanten krijgen.

Dat er onderling tussen garage's verschillende prijzen word gevraagd klopt wel. Bij een propvolle motor ruimte, was ik met m'n S40 op zijn goedkoopst 550 kwijt en het duurst (met extra's zoals bougie's en olie vervangen) 700 euro.

Daarnaast is het ook nog de vraag wat je allemaal laat mee vervangen en of er nog een beurtje bij zit.

Om gelijk te schreeuwen dat je nu getild word zonder bijzondere info over wat men nog meer laat vervangen (spanrollen / geleiders / waterpomp etc) en hoeveel of lang werk ze hebben om er bij te kunnen......

Als ze idd dingen gaan of willen vervangen die eigenlijk niet stuk zijn of als je dingen ziet staan op de rekening die ze niet hebben vervangen, dan vind ik dat je getild word.

Om even weer ontopic te reageren:

In de boekjes die bij de auto geleverd zijn (zovere die nog aanwezig zijn) staat keurig in, bij hoeveel jaar of welke km stand, er onderhoud gepleegd moet worden, en ook nog eens netjes, waaraan.
diesel01
Geartronic member

Het kost overal duur...
Ik sluit mij bij Bosker aan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MarioC70
6th Gear member

volvo-s40 schreef:Distributieriem vervangen kost overal een klap geld.
En dat je daar er 2 voor kunt doen is nonsens.

Vertel mij eens waar je voor 350 een riem kunt vervangen, want dan gaat die man een hoop klanten krijgen.

Dat er onderling tussen garage's verschillende prijzen word gevraagd klopt wel. Bij een propvolle motor ruimte, was ik met m'n S40 op zijn goedkoopst 550 kwijt en het duurst (met extra's zoals bougie's en olie vervangen) 700 euro.

Daarnaast is het ook nog de vraag wat je allemaal laat mee vervangen en of er nog een beurtje bij zit.

Om gelijk te schreeuwen dat je nu getild word zonder bijzondere info over wat men nog meer laat vervangen (spanrollen / geleiders / waterpomp etc) en hoeveel of lang werk ze hebben om er bij te kunnen......

Als ze idd dingen gaan of willen vervangen die eigenlijk niet stuk zijn of als je dingen ziet staan op de rekening die ze niet hebben vervangen, dan vind ik dat je getild word.

Om even weer ontopic te reageren:

In de boekjes die bij de auto geleverd zijn (zovere die nog aanwezig zijn) staat keurig in, bij hoeveel jaar of welke km stand, er onderhoud gepleegd moet worden, en ook nog eens netjes, waaraan.

Het kan inderdaad voor 350 euro,zo simpel is het,het is ongeveer anderhalf uur werk plus de onderdelen..
Als je er zelf geen ervaring mee hebt met sleutelen,dan moet je er ook geen oordeel over hebben denk ik.
En bij een V70 benzine is het een simpele klus,die fiets je er binnen een uur omheen.
Dan is 700 euro een hoop geld,bijna 500 euro arbeidsloon als je het even terug rekent.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”