Hallo,
Ik rij in een volvo 440 met een B18 KPD 111 motor (carburateur) met LPG instalatie.
Hoe kan ik nagaan, of dat mijn brandstofpomp stuk is?
Aangezien het normaal is, dat je hem hoort aanslaan indien je het kontakt omdraaid !
Heeft iemand een idee qua kabel-kleurcodes bij de brandstofpomp stekker, om dit door te meten.
Zijn er nog meer dingen die ik eerst of ook moet controleren?
Is er iemand in bezit van een electronische schema voor de brandstofpomp ?
Het liefst inclusief LPG instalatie !!!
Ik hoor graag van jullie.
Marten
Brandstofpomp-->hoe te controleren of dat die nog werkt ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 16.05.2006 - 16:25
- Locatie: noordwijkerhout
Ik heb even gekeken bij de brandstofpomp.
Er gaat een plug in met 4 kabels, welke 2 zijn er voor de pomp ?
Ik vermoed zelf dat het BRUIN + ROOD_GRIJS zou zijn, deze kabels zijn namenlijk dikker dan die andere 2 !!!
Wat zou ik moeten meten, als ik hier een multimeter op aan sluit ?
Lijkt mij dat er spanning doorheen gaat, zodra je het kontakt omdraaid!!!
Zoja, hoeveel volt ?
Waar wordt het omgeschakeld, tussen LPG en benzine ?
Is dat enkeld de schakelaar op het desktop, of ook elders via een relay ?
Ik hoop dat dit voldoende info is.
Marten
Er gaat een plug in met 4 kabels, welke 2 zijn er voor de pomp ?
Ik vermoed zelf dat het BRUIN + ROOD_GRIJS zou zijn, deze kabels zijn namenlijk dikker dan die andere 2 !!!
Wat zou ik moeten meten, als ik hier een multimeter op aan sluit ?
Lijkt mij dat er spanning doorheen gaat, zodra je het kontakt omdraaid!!!
Zoja, hoeveel volt ?
Waar wordt het omgeschakeld, tussen LPG en benzine ?
Is dat enkeld de schakelaar op het desktop, of ook elders via een relay ?
Ik hoop dat dit voldoende info is.
Marten