Momenteel rij ik een A3 en mag komende maand een nieuwe leasewagen uitzoeken. Mijn oog is gevallen op de V40 D2 R-design (ivm 14% bijtelling), maar heb nog een aantal vragen voordat ik de offerte compleet maak.
I) welke 17" banden maat zit er standaard op gemonteerd? is dit 205x45xR17?
Niet meer van toepassing
II) mijn dealer deed moeilijk over upgrade naar 18" ivm bijtelling en mogelijke naheffing bij eventuele controlle... hoe ervaren jullie dat bij je eigen dealer? Denk dat ik hoe dan ook voor 18" ga, aangezien ik nu ook rij met 20% bijtelling incl maatje groter naar 18" en zelfs ABT tuning, zonder enige problemen.
Inmiddels meer dan voldoende beantwoord

III) hoe bevalt de Premium Sound? Is het echt de upgrade van 600,- waard? De HP die er standaard inzit is niet verkeerd, maar klonk wat "dof" in vergelijking met mijn huidige A3. Ik heb tijdens proefrit niet heel veel gespeeld qua instellingen, maar dit viel mij op. Huidige A3 heeft aparte passieve subwoofer achterin, maar zelfs Premium heeft dit niet. Ben dus heel benieuwd naar ervaringen van mensen die beide systemen hebben kunnen beluisteren.
IV) Is het net als bij Audi (VAG auto's) nou wel/niet mogelijk om achterlichten te laten branden bij DLR? Graag GEEN reacties over wettelijke onzin en of het dus wel / niet is toegestaan

V) Diegenenen die hem via Rica hebben gechipped / laten chippen: hoe ging dat met de dealer en/of leasemaatschappij? Mijn dealer deed net als bij 18" heel terughoudend en wil eigenlijk alleen meewerken als leasemaatschappij toestemming geeft. Dit laatste verwacht ik niet ivm fabieksgarantie. Dealer wilde dus niets buiten leasemaatschappij om doen helaas.
Alvast bedankt voor de reacties!