Beste lezers van dit forum.
Ik heb een praktische vraag, ik wil een andere radio inbouwen in mijn V70 5d uit 2006. Maar als ik deze wil gaan inbouwen werkt de achteruitrijsensor niet meer, en een achteruitrijsensor is wel erg fijn bij een V70.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een voordelige oplossing om mijn aftermarket radio in te bouwen waarbij de sensoren gewoon werken. Er is geen behoefte aan USB, Ipod oid want dat zit allemaal op mijn autoradio.
Wie kan mij helpen aan een goede / voordelige oplossing.
gr Henk
Achteruitrijsensoren en andere autoradio
- haasje
- 4th Gear member
Je kunt de huidige controller van de parkeersensoren vervangen door de achterafinbouw versie controller van de oudere types. Deze controller wordt verder alleen aangesloten op de achteruitrijverlichting en een losse pieper. Je moet wel bij de dealer de software van de oude parkeersensoren laten verwijderen uit de auto, anders krijg je telkens een foutmelding dat er een storing in je sensoren zit.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- guliker
- Starter
Beste Forum lezers,
Het heeft even geduurd.. ook om eea verder uit te zoeken wat goed werkt, praktisch is en budgetair verantwoord.
Omdat de analoge uitzending van de radio naar verwachting in 2017 gaat stoppen zullen de auto's toch over moeten stappen naar DAB+.
De nationale en nu ook de commerciële zenders zitten hier nu op.
Ik heb via dabonwheels.co.uk de kinetic digitizor gekocht (zeg maar een variant van de Alpine ezi-dab).
Deze wordt aangesloten via de coax van de autoradio (denk aan de adapters), dit geeft een high end geluid (alsof je de radio vanaf een cd hoort) zonder enige kraak of wat dan ook.
Het bijkomende voordeel is dat de "look" van de volvo niet wordt aangetast en de autoradio alle canbus functies blijft doen.
Kosten totaal ca 150e, plm half uurtje werk (radio eruit, aansluiten en weer erin), en er is een mogelijkheid om externe audio op aan te sluiten.
Ik wou jullie dit niet onthouden.
Voor vragen: henk.guliker@gmail.com
Het heeft even geduurd.. ook om eea verder uit te zoeken wat goed werkt, praktisch is en budgetair verantwoord.
Omdat de analoge uitzending van de radio naar verwachting in 2017 gaat stoppen zullen de auto's toch over moeten stappen naar DAB+.
De nationale en nu ook de commerciële zenders zitten hier nu op.
Ik heb via dabonwheels.co.uk de kinetic digitizor gekocht (zeg maar een variant van de Alpine ezi-dab).
Deze wordt aangesloten via de coax van de autoradio (denk aan de adapters), dit geeft een high end geluid (alsof je de radio vanaf een cd hoort) zonder enige kraak of wat dan ook.
Het bijkomende voordeel is dat de "look" van de volvo niet wordt aangetast en de autoradio alle canbus functies blijft doen.
Kosten totaal ca 150e, plm half uurtje werk (radio eruit, aansluiten en weer erin), en er is een mogelijkheid om externe audio op aan te sluiten.
Ik wou jullie dit niet onthouden.
Voor vragen: henk.guliker@gmail.com
V70 D5 Geartronic Summum (240pk eco) .... is er nog een fijnere auto?
-
- 1st Gear member
Ziet er goed uit, dank voor de tip!
Heeft dat kastje een eigen antenne bijgeleverd? of gebruikt hij de bestaande antenne? En als je van zender wil wisselen dan doe je dat met de bijgeleverde afstandbediening of gewoon met de bestaande stuurbediening?
Heeft dat kastje een eigen antenne bijgeleverd? of gebruikt hij de bestaande antenne? En als je van zender wil wisselen dan doe je dat met de bijgeleverde afstandbediening of gewoon met de bestaande stuurbediening?
s80-d5 2003 handbak, volvotune power-eco tuning
- guliker
- Starter
Nee, er moet een afzonderlijke antenne worden bevestigd.
Het beste is een afzonderlijke spriet die op (bijv) de voorruit wordt bevestigd.
Als alternatief, en ik moet zeggen het bevalt mij erg goed, een plakantenne die op de voorruit wordt geplakt.
MAAR.... in de basis zijn alle plakantennes &^%^&%$&% .. (of in goed Nederlands.. ze vallen behoorlijk tegen), nu heb ik voor Caliber de plakantenne getest en deze heeft in tegenstelling tot andere antennes wel redelijk tot goed ontvangst. (7,5 van de 10).
Hoewel de spriet iets beter ontvangst heeft, is het esthetisch mooier en binnen ca 1 jaar zal de dekking worden verhoogd zodat een spriet eigenlijk niet meer nodig is.
succes.
Het beste is een afzonderlijke spriet die op (bijv) de voorruit wordt bevestigd.
Als alternatief, en ik moet zeggen het bevalt mij erg goed, een plakantenne die op de voorruit wordt geplakt.
MAAR.... in de basis zijn alle plakantennes &^%^&%$&% .. (of in goed Nederlands.. ze vallen behoorlijk tegen), nu heb ik voor Caliber de plakantenne getest en deze heeft in tegenstelling tot andere antennes wel redelijk tot goed ontvangst. (7,5 van de 10).
Hoewel de spriet iets beter ontvangst heeft, is het esthetisch mooier en binnen ca 1 jaar zal de dekking worden verhoogd zodat een spriet eigenlijk niet meer nodig is.
succes.
V70 D5 Geartronic Summum (240pk eco) .... is er nog een fijnere auto?