Beste mensen,
ik wilde daarnet even kijken welke cd's ik allemaal in de wisselaar had zitten voor het RTI systeem. Ik heb (toen de auto uit stond) op de eject button gedrukt en kwam er een casette met 6 cd's uit. Hierin zat 1 gebrande CD en wat andere originele CD's uit 2002 meen ik.
Toen ik ze weer terug had geplaatst en ik de auto aan wilde zetten ging hij de CD's controleren, maar gaf gelijk al aan: "Neem de CD uit de CD wisselaar en plaats hem terug".
Ik heb hem verwisseld met de CD met een frans gedeelte erop. Toen las hij de eerste 2 CD's wel en gaf daarna dezelfde melding.
Wat houdt deze melding in? Je zou toch zeggen dat de CD eruit en erin stoppen geen zin heeft? Is de CD soms stuk?
"Neem de CD uit de CD wisselaar en plaats hem terug&quo
- Battlecruiser
- 8th Gear member
In ieder geval nooit de cd's uitnemen als het contact niet aan staat!
Daar houdt ie niet van.
Dus mijn advies: zet de auto aan; neem de cd's uit en laad ze na een paar seconden weer in.
Blijft de RTI dan bij zijn foutmelding, dan is de storing ernstiger.
Daar houdt ie niet van.
Dus mijn advies: zet de auto aan; neem de cd's uit en laad ze na een paar seconden weer in.
Blijft de RTI dan bij zijn foutmelding, dan is de storing ernstiger.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hyman
- 2nd Gear member
ik heb het later ook geprobeerd met het systeem aan, maar geeft dezelfde melding.
Voordat ik de casette eruit haalde had hij nergens last van en gaf altijd alles gewoon weer. Ik neem aan dat je zo'n ding niet sloopt door simpel op het eject knopje te drukken.
Voordat ik de casette eruit haalde had hij nergens last van en gaf altijd alles gewoon weer. Ik neem aan dat je zo'n ding niet sloopt door simpel op het eject knopje te drukken.
- DrRossi
- 4th Gear member
CD ff schoonmaken en er eerst een originele in doen.
Ik had last van staar op de lens dus heb ik met een wattenstaafje het lensje gereinigd
Ik had last van staar op de lens dus heb ik met een wattenstaafje het lensje gereinigd
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 6th Gear member
Dit gebeurt bij mij al jaren ook.
Voor de vakantie stop ik de benodigde CD's erin en dan komt de foutmelding. Als ik eenmaal aan het rijden ben kiomt dit weer goed.
Hoewel het bij een wissel van de CD, bijvoorbeeld als je de Franse grens oversteekt, wel even kan duren.
Voor de vakantie stop ik de benodigde CD's erin en dan komt de foutmelding. Als ik eenmaal aan het rijden ben kiomt dit weer goed.
Hoewel het bij een wissel van de CD, bijvoorbeeld als je de Franse grens oversteekt, wel even kan duren.
Amazon P130 B18A 1967
144 B20A 1970
745 GLE aut. 1986
855 2.5 20V aut. MY1996
V70 2.4T aut. MY2001
V70 D3 aut. MY2011
144 B20A 1970
745 GLE aut. 1986
855 2.5 20V aut. MY1996
V70 2.4T aut. MY2001
V70 D3 aut. MY2011
- Jers3n
- 5th Gear member
2010 is er zeker in CD-uitvoering, tenminste als ik het goed heb dat dat de zelfde CD's zijn als voor de HU1205. Ik meen dat 2010 ook de laatse uitgave is van de CD-versie, dus dat er ook helemaal geen nieuwere updates meer voor zijn/komen, maar dat weet ik niet zeker.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Hyman
- 2nd Gear member
De versie voor de 1205 is niet uit te lezen in een s80 uit 2000 met de CD RTI neem ik aan?Jers3n schreef:2010 is er zeker in CD-uitvoering, tenminste als ik het goed heb dat dat de zelfde CD's zijn als voor de HU1205. Ik meen dat 2010 ook de laatse uitgave is van de CD-versie, dus dat er ook helemaal geen nieuwere updates meer voor zijn/komen, maar dat weet ik niet zeker.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ja dat kan.
Is wel immens veel werk en de kans dat je niet alles aan de praat krijgt is ook groot.
- verlichting op scherm kan niet werken (ofwel dimmen etc.)
- stuurwiel bediening kan niet werken
- canbus informatie voor de computer kan niet werken.
Maar;
- je kunt wel navigeren op de GPS, als je een remote gebruikt om de boel in te stellen.
- als je auto van na 2001 is, is de kans groot dat het wel software matig te regelen valt.
Groet!
Is wel immens veel werk en de kans dat je niet alles aan de praat krijgt is ook groot.
- verlichting op scherm kan niet werken (ofwel dimmen etc.)
- stuurwiel bediening kan niet werken
- canbus informatie voor de computer kan niet werken.
Maar;
- je kunt wel navigeren op de GPS, als je een remote gebruikt om de boel in te stellen.
- als je auto van na 2001 is, is de kans groot dat het wel software matig te regelen valt.
Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- peer54
- 3rd Gear member
Heb een S80 van 2007 met RTI navigatie. Een cassette met 4 dvd,s.
De navigatie is van 2007 die ik wil vervangen voor de laatste nieuwe versie.
Welke moet ik dan nemen?
Vast dank
Groet, Peer
De navigatie is van 2007 die ik wil vervangen voor de laatste nieuwe versie.
Welke moet ik dan nemen?
Vast dank
Groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dat is een vraag voor een ander topic.
Gewoon naar de dealer en je hebt in een flits de laatste set!
Gewoon naar de dealer en je hebt in een flits de laatste set!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu