Benzineverbruik
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 09.02.2013 - 09:24
- Locatie: Spaubeek
940 estate gekocht in januari, nu 5000 km verder verbruik opgeschroefd van 1:8 naar 1:10,5. Rustig rijden en een aantal lange ritten op cruisecontrol. Bij de pomp een aangename verrassing TOP.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Als ik redelijk vaak stadsverkeer rij icm wat snelweg dan zit ik ook op 1 op 8 maar ga ik heen en weer naar Arnhem 150 heen en 150 terug dan loopt ie 1 op 12 zonder CC maar wel continu 100 km/h ook waar je 120 km/h mag.Laurens940 schreef:940 estate gekocht in januari, nu 5000 km verder verbruik opgeschroefd van 1:8 naar 1:10,5. Rustig rijden en een aantal lange ritten op cruisecontrol. Bij de pomp een aangename verrassing TOP.
Gemiddelde van een 940 estate is ook volgens de boekjes 1 op 10 dus zit je goed volgens mij.
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Veel zuiniger rijd ik ook niet.
Inderdaad ca 1 op 8 met korte stukjes en op lange stukken kan ie 1 op 12 halen.
Inderdaad ca 1 op 8 met korte stukjes en op lange stukken kan ie 1 op 12 halen.
Jagen doe je in het bos...
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29482
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Wij rijden met de 940 tussen de 1 op 9 en 1 op 11, afhankelijk van het gebruik, korte ritten of meer langere afstanden rijden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- crosskabouter
- 2nd Gear member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 04.04.2010 - 21:44
- Locatie: Roosendaal
Roosendaal-Epe met dakkoffer erop en vouwwwagen erachter. Daar ook nog wat rondgereden (met dakkoffer) en compleet weer terug naar huis. 632km, 15L bijgetankt onderweg. Thuis afgetankt, 47L; totaal dus 62L. Op de snelweg 95, 100 km/u gereden. Dus ik vond het zelf erg netjes 

Jagen doe je in het bos...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik haal meestal 1 op 10. Heel veel stadsverkeer doe ik niet, rij mijn auto's nagenoeg alleen zakelijk en dat is door heel het land, dus vooral snelweg. En dat maakt het eigenlijk niet uit, of ik nu 100, 120 of 150 rij. Dat laatste rij ik meestal, En afgelopen vrijdag op een rit van 340 km 35 liter moeten tanken achteraf.
Voordeel van het domme mechanische injectie systeem.
Voordeel van het domme mechanische injectie systeem.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Mijn vorige 945 met automaat verbruikte iets meer dan mijn huidige 945 2.0 Turbo. Als ikl de rechtervoet enigszins in bedwang houd rij ik net iets zuiniger dan 1:10.
Regelmatig onderhoud beinvloed het verbruik sterk (positief), is mijn ervaring.
Regelmatig onderhoud beinvloed het verbruik sterk (positief), is mijn ervaring.
Mijn vorige 945 met automaat verbruikte iets meer dan mijn huidige 945 2.0 Turbo. Als ikl de rechtervoet enigszins in bedwang houd rij ik net iets zuiniger dan 1:10.
Regelmatig onderhoud beinvloed het verbruik sterk (positief), is mijn ervaring.
Regelmatig onderhoud beinvloed het verbruik sterk (positief), is mijn ervaring.