Hallo
Ik heb een v50 t5 awd uit 2005
Als ik s'morgens de auto start loopt hij prima. Als ik de snelweg op ga en hem op cruiscontrol zet op bv 90 km dan lijkt het wel of hij niet voldoende brandstof krijgt. Hij loopt wel 90 maar het lijkt wel of hij inhoud.
Na ongeveer 20 km begint hij te stotteren en soms moet ik van de weg af. De ene keer slaat hij af en de andere keer blijft hij gewoon lopen. Als ik het contact af zet en hem weer start loopt hij weer ongeveer gewoon.
Met de caravan erachter, dus als hij vermogen moet leveren heb ik eigenlijk nergens last van.
Injector reiniger gebruikt, bougies vervangen, maar het probleem blijft.
De auto bij de dealer laten uitlezen en die kwam 3x met de melding brandstofdruk te laag.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem
Groetjes
Jos
Stotterende motor
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
- lint
- Geartronic member
Lijkt op een brandstofprobleem vooral als bij het uitlezen de brandstofdruk te laag is. Mogelijke oorzaken kunnen zijn de brandstof pomp, drukregelaar of lekkage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Jos van de Ven
- 1st Gear member
Hallo Lint,Longone en Fjrene
Bedankt voor jullie reacties
Ik zat zelf ook al aan het brandstoffilter te denken
De auto heeft inmiddels 180000 km op de teller staan en ik kan me niet herinneren dat dit filter ooit vervangen is geweest. Mede gezien het feit dat ik vaak de tank ver leeg rijd (misschien gemakzucht) nog maar 3 of 4 liter erin en dan pas tanken, lijkt het brandstofilter de boosdoener. Dinsdag a.s. maar vervangen en dan maar kijken wat hij doet.
Word zeker vervolgt.
Jos
Bedankt voor jullie reacties
Ik zat zelf ook al aan het brandstoffilter te denken
De auto heeft inmiddels 180000 km op de teller staan en ik kan me niet herinneren dat dit filter ooit vervangen is geweest. Mede gezien het feit dat ik vaak de tank ver leeg rijd (misschien gemakzucht) nog maar 3 of 4 liter erin en dan pas tanken, lijkt het brandstofilter de boosdoener. Dinsdag a.s. maar vervangen en dan maar kijken wat hij doet.
Word zeker vervolgt.
Jos