richtlijn kleppen stellen lpg

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Martijn1234
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 20.11.2012 - 17:54

Hoop dat iemand kan helpen met t volgende.

Sinds 10000km rijd ik lpg met een C70 T5 van 2007.
Is bij 140000km ingebouwd.

Ik begreep dat dit blok, B5254T3, geen hydraulische klepstoters heeft.

Mijn vragen zijn:
- wie weet wanneer bij dit blok normaal gesproken, op benzine, de klepspeling gecontroleerd en bijgesteld wordt (bij welke onderhoudsbeurt)?
- en wanneer en hoe vaak zou dat moeten met lpg?

Alvast dank!
Gast

Bij mijn weten wordt de klepspeling niet gecontroleerd (kan ook niet gecontroleerd worden volgens mij bij jouw type/bouwjaar)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Om de 40000km is controle aan te bevelen,stellen is een ander verhaal..
Is een hele ingreep en duur..
Had er van de week eentje met 14 kleppen te strak van de 20..met 138000km gelopen.
Gast

Maar het is volgens mij niet bij elk type mogelijk om te controleren Mario, bij TS zijn type/bouwjaar wel denk je - althans zonder al te veel te hoeven te demonteren?
Martijn1234
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 20.11.2012 - 17:54

Mmm, dat klinkt als een slechte combi: geen hydraulische stoters én slecht of niet controleerbaar..

Wat zijn de kenmerken van te weinig klepspeling?
Neemt t vermogen opvallend af of loopt de motor heel onregelmatig?
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”