Kenners en deskundigen,
Ik heb een geïmporteerde xc90 gekocht en die is voorzien van een origineel volvo alarm. Echter, het alarm heeft geen interieursensoren en geen hellingshoeksensor.
Om er een klasse 3 alarm van te maken moet dit er wel bij. Mijn vragen zijn
- kan dat?
- op welke kosten moet ik rekenen?
- heeft het een belangrijke toegevoegde meerwaarde?
Groet
Jeroen
alarm opvoeren
- Fredhead
- Geartronic member
Is dat niet per land afhankelijk?
Kreeg vorige week nogal wat uitgebreide info over mijn S60 en daar stond bij het alarm nadrukkelijk vermeld dat dit het systeem voor Nederland was/is.
De auto van de ts is geïmporteerd
Kreeg vorige week nogal wat uitgebreide info over mijn S60 en daar stond bij het alarm nadrukkelijk vermeld dat dit het systeem voor Nederland was/is.
De auto van de ts is geïmporteerd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Klopt, nl markt heeft het gewoon en ik meen de belgische ook. Maar deze komt uit Californië en daar zijn de eisen lager. Is dus markt afhankelijk.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Citroën C1 baby blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
is het wel een awd?
Volvo for life
- Nomad
- 5th Gear member
Het enige verschil tussen Klasse 2 en 3 is de hellingshoek sensor. Interieursensor moet bij Klasse 2 inbegrepen zijn.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een origineel alarm bestaat uit 3 componten, het alarm , een hellingshoeksensor en een bewegingssensor.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Volgens mij geen AWD (via vin gekeken) . Kan dus niet stuk en is als het goed is zuiniger. Heb ook geen AWD nodig.
Maar kan ik die extra sensoren aansluiten?
Maar kan ik die extra sensoren aansluiten?
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Citroën C1 baby blue
Citroën C1 baby blue
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
Heb zelf een USA V70. Heb daar zelf een hellingshoeksensor (plug in module + activeren bij de dealer) in gezet. Bewegingssensoren zitten er niet in, inbouw hiervan is volgens mij achteraf niet mogelijk.
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor je reactie, wat waren daarvan de kosten?
Misschien dat het nog iets uitmaakt voor de verzekering
Misschien dat het nog iets uitmaakt voor de verzekering
Citroën C1 baby blue
Citroën C1 baby blue
- 1993SAAB900
- 2nd Gear member
Hellingshoeksensor rond de $100, SW installeren rond de $25 in 2008. Waarom zou dat uitmaken voor de verzekering?
Volgens mij kijkt de verzekering naar de nieuwwaarde van de auto en de alarmklasse. De combinatie standaard alarm en de hellingshoeksensor vallen in geen enkele alarmklasse en zal denk ik door de verzekeraar in de laagste klasse worden ingedeeld. De (minimale) alarmklasse wordt bepaald door de nieuwwaarde van de auto. Je zal daarom naar de nieuwwaarde van de auto in NL moeten kijken (incl BPM en BTW) en da's weer lastig omdat de uitrusting van een USA Volvo anders is dan een NL Volvo. Uitgaande van mijn V70: geen bi-xenon en meedraaiende lampen; wel leer en twee elektrisch bedienbare stoelen, regensensor, elektrisch schuifdak (moonroof). Ik weet niet hoe mijn verzekeraar de nieuwwaarde van de auto heeft bepaald, maar het kwam zodanig uit dat het standaard alarm voldoende was (is). http://www.autotelex.nl/autoimport heb ik gebruikt bij het invullen van de BPM-aangifte. Kan een leidraad zijn voor de verzekering.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Suc6 ermee!
Volgens mij kijkt de verzekering naar de nieuwwaarde van de auto en de alarmklasse. De combinatie standaard alarm en de hellingshoeksensor vallen in geen enkele alarmklasse en zal denk ik door de verzekeraar in de laagste klasse worden ingedeeld. De (minimale) alarmklasse wordt bepaald door de nieuwwaarde van de auto. Je zal daarom naar de nieuwwaarde van de auto in NL moeten kijken (incl BPM en BTW) en da's weer lastig omdat de uitrusting van een USA Volvo anders is dan een NL Volvo. Uitgaande van mijn V70: geen bi-xenon en meedraaiende lampen; wel leer en twee elektrisch bedienbare stoelen, regensensor, elektrisch schuifdak (moonroof). Ik weet niet hoe mijn verzekeraar de nieuwwaarde van de auto heeft bepaald, maar het kwam zodanig uit dat het standaard alarm voldoende was (is). http://www.autotelex.nl/autoimport heb ik gebruikt bij het invullen van de BPM-aangifte. Kan een leidraad zijn voor de verzekering.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Suc6 ermee!
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
-
- 2nd Gear member
Verzekering is rond, komt goed!
Vroeg me af of het echt meerwaarde heeft.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Vroeg me af of het echt meerwaarde heeft.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Citroën C1 baby blue
Citroën C1 baby blue