Pagina 1 van 1

Remproblematiek V70

Geplaatst: 03.06.2013 - 13:21
door peter ambu
Afgelopen week trad er een probleem met de remmen op;

symptomen: remkracht weg en auto schiet door ondanks hard remmen op pedaal. Rempedaal na 3 x intrappen, auto starten, hierna zakt rempedaal niet. Systeem zelf lijkt lekddicht.

Op basis van deze symptomen is de vacuumpom gedemonteerd, deze bleek geen vacuum op te bouwen en is vervangen door een geheel nieuw en orgineel examplaar(pierburg).

Nadat alles weer gemonteerd is , bleek het bovenstaande remprobleem bestaan.

Remolie is verversd en natuurlijk de boel ontlucht..
Schijven en blokken zijn in orde..
remmen doet de auto nog steeds niet goed.

iemand suggesties wat het probleem kan zijn?

Volvo V70 2.4D september 2005 ,245000km

Geplaatst: 03.06.2013 - 14:39
door lint
Probleem met de hoofdremcylinder?

Geplaatst: 03.06.2013 - 22:02
door Gast
Je bent niet de eerste: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=24054
Er werd gesproken over een defecte terugslagklep die tussen de motor en de rembekrachtiging zou zitten.

Geplaatst: 03.06.2013 - 23:18
door MarioC70
Hoofdremcilinder inwendig lek..
Heeft verder niets met vacuumgedeelte van doen,zou die klep stuk zijn,dan is het pedaal keihard.

Geplaatst: 06.06.2013 - 21:35
door peter ambu
Priobleem opgelost!!
Allen hartelijk dank voor het meedenken..

Rembekrachtiger bleek kapot te zijn, deze is vervangen.

Bij inspectie van de oude vacuumpomp bleek deze toch een defect te hebben, olielekkage /ringen..

Auto gemaakt en remd weer uitstekend.

Geplaatst: 06.06.2013 - 21:47
door V70/2.4D/2003
En zo heeft iedereen een min of meer juiste diagnose gepost en is nu iedereen weer happy, toch?

Geplaatst: 06.06.2013 - 22:59
door MarioC70
peter ambu schreef:Priobleem opgelost!!
Allen hartelijk dank voor het meedenken..

Rembekrachtiger bleek kapot te zijn, deze is vervangen.

Bij inspectie van de oude vacuumpomp bleek deze toch een defect te hebben, olielekkage /ringen..

Auto gemaakt en remd weer uitstekend.

Heb je een foto van de rembekrachtiger ???????

Geplaatst: 10.06.2013 - 11:21
door kevinwalter
Lijkt me wel eng dit, echter heb je je handrem toch nog? Als je remmen falen kan je die toch gebruiken? Aangezien dit een afgesloten circuit moet zijn.

Geplaatst: 12.06.2013 - 15:03
door Waltersan
Heb je wel eens met 100 per uur aan de handrem getrokken en gekeken wat er gebeurt?
Erg weinig kan ik je vertellen.
Als je achterwielen blokkeren (als de handrem zijn werk doet) krijg je een zeer moeilijk bestuurbare auto die zeer waarschijnlijk achterstevoren komt te staan.
En als een auto remt gaat zal de voorkant voor ongeveer 80% remmen, vandaar dat de voorremmen altijd zwaarder zijn uitgevoerd dan achter.
Dus de gedachte " ik heb altijd nog de handrem" moet je snel vergeten.

Geplaatst: 12.06.2013 - 16:29
door kevinwalter
Waltersan schreef:Heb je wel eens met 100 per uur aan de handrem getrokken en gekeken wat er gebeurt?
Erg weinig kan ik je vertellen.
Als je achterwielen blokkeren (als de handrem zijn werk doet) krijg je een zeer moeilijk bestuurbare auto die zeer waarschijnlijk achterstevoren komt te staan.
En als een auto remt gaat zal de voorkant voor ongeveer 80% remmen, vandaar dat de voorremmen altijd zwaarder zijn uitgevoerd dan achter.
Dus de gedachte " ik heb altijd nog de handrem" moet je snel vergeten.
Ja, je moet ook niet vol in de handrem gaan. Als je gewoon gedoseerd remt met je handrem moet dat goed zijn. Ook niet uitwijken natuurlijk. Maar je remt wel.

Zorgen dat je banden niet vast gaan zitten en er een beetje mee spelen.

Geplaatst: 12.06.2013 - 16:55
door mjeuring
Als je nog een handrem met een kabel hebt, dan kan dat, alhoewel mijn V70 II erg weinig deed op de handrem.
Maar de XC heeft een elektrische handrem, als je die tijdens het rijden bedient, remt hij kortstondig en meteen stopt hij met remmen. Die kun je dus niet als noodrem gebruiken.

Geplaatst: 12.06.2013 - 17:07
door kevinwalter
mjeuring schreef:Als je nog een handrem met een kabel hebt, dan kan dat, alhoewel mijn V70 II erg weinig deed op de handrem.
Maar de XC heeft een elektrische handrem, als je die tijdens het rijden bedient, remt hij kortstondig en meteen stopt hij met remmen. Die kun je dus niet als noodrem gebruiken.
Daar heb je een punt :) (Electronische troep eigenlijk)

Geplaatst: 13.06.2013 - 08:47
door mjeuring
kevinwalter schreef:Daar heb je een punt :) (Electronische troep eigenlijk)
Tsja, van mij hoeft het ook niet. Maar ja het heet vooruitgang...

Geplaatst: 13.06.2013 - 09:29
door lint
De huidige handrem is niet meer bedoeld als noodrem maar als parkeerrem.

Geplaatst: 13.06.2013 - 10:17
door mjeuring
Moet de parkeerrem ook niet als noodrem gebruikt kunnen worden?

Geplaatst: 13.06.2013 - 13:09
door lint
Bij de elektrische parkeerrem kan dat niet meer.

Geplaatst: 18.06.2013 - 21:29
door Waltersan
kevinwalter schreef: Ja, je moet ook niet vol in de handrem gaan. Als je gewoon gedoseerd remt met je handrem moet dat goed zijn. Ook niet uitwijken natuurlijk. Maar je remt wel.

Zorgen dat je banden niet vast gaan zitten en er een beetje mee spelen.
Bij een auto kun je de remverdeling tussen voor en achter niet zelf bepalen tijdens normaal remmen.
Bij een motorfiets kan dat wel (nieuwste modellen ook niet meer), en het remmen van een motor en auto is vergelijkbaar (verandering van het zwaartepunt waardoor hogere druk op de voorwielen en lagere druk op de achterwielen).
bij elke voorgezette motorrijopleiding komt het voorbij.
Hoelang is de remweg met alleen de voorrem, met alleen de achterrem, of met beiden. Met alleen de achterrem is het 4 a 5 keer zo lang als de voorrem. Dus in nood gedoseerd met de handrem (parkeerrem is inderdaad een betere term) remmen is zo goed als zinloos. Je kunt m beter in 2 of 1 hakken, afremmen op de motor en de uitwijkmanouvre bedenken.